Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
04. november 2002 - 20:59 Der er 7 kommentarer

Farve tabel

ved i hvor jeg kan finde en farve tabel så jeg kan se hvilke farver der passre godt sammen. jeg har en lyse blå men hved ikke hvilke farve den passer sammen med. og jeg vil ikké skifte den blå ud  (farvekode 3399ff)
Avatar billede prodic Mester
04. november 2002 - 21:01 #1
Avatar billede ebe Praktikant
04. november 2002 - 21:02 #2
Avatar billede anderstidemand15 Nybegynder
04. november 2002 - 21:08 #3
kan man ikke se hvilke farver der passer godt sammen
Avatar billede ebe Praktikant
04. november 2002 - 21:26 #4
det er vel i sidste ende et spørgsmål om smag. Men hvis du søger lidt under "farvekomposition" eller "farvelære" kommer der en masse fin teori om farver frem. men hvis du bruger prodics farvegenerator og prøver lidt, skulle det da være muligt at finde noget pænt. ellers spørg kæresten eller konen, hun er ikke i tvivl :-)
Avatar billede spe Nybegynder
04. november 2002 - 21:27 #5
Hvis du bruger linket fra prodic´s svar taster du den farve ind du vil have som udgangspunkt. De andre farver der så kommer frem er farver der passer sammen med den farve du har vlagt.
Avatar billede schaefner Juniormester
04. november 2002 - 21:28 #6
Avatar billede neteffect Nybegynder
04. november 2002 - 21:51 #7