Avatar billede steffentchr Nybegynder
09. november 2002 - 22:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gateway error ved WAP

Jeg har problemer med at få fat i min webserver (AOLserver) fra min mobiltelefon. Jeg har sat en simpel WAP-side op på http://www.refresh.dk/wap/test, men jeg får følgende fejl: "An internal gateway error prevents the gateway from fulfilling your request".

Spørgsmålet er nu: Hvor opstår fejlen? På serveren, hos udbyderen eller i telefonen (som i øvrigt er en Ericsson T65)? Og hvordan løser jeg problemet?

Steffen Christensen

(jeg er klar over, at det måske er smule offtopic i denne kategori... :-) )
Avatar billede janegil Nybegynder
10. november 2002 - 22:54 #1
Det eneste suspekte jeg kan se, er at du nok bør definere charset i XML-headeren også:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

Tror ikke det kan være problemet, siden tesen din er ren ASCII, men prøv...
Avatar billede janegil Nybegynder
11. november 2002 - 10:10 #2
Rett kategori er nok http://www.eksperten.dk/kat/12/.

Men Nokia Toolkit ga svaret: Du har whitespace i starten av dokumentet, og det er strengt forbudt i XML.

The Syntax Checker found the following errors.
Fatal Error: At line 3, position 7
Message: The XML or Text declaration must start at line/column 1/1

The selected device may still be capable of rendering the content, because devices normally depend on a less-strict validation
Avatar billede janegil Nybegynder
11. november 2002 - 10:14 #3
Filosofisk:
Det ER en intern feil at GW sier dette er en intern feil...
Avatar billede janegil Nybegynder
13. november 2002 - 12:01 #4
Løsningen i Cold Fusion var å fjerne alle tabulatorer og linjeskift i starten av fila. Det blir riktig ufyselig å arbeide med, men det hjalp.
Avatar billede steffentchr Nybegynder
23. juli 2006 - 22:30 #5
Fandt desværre aldrig en løsning; men Opera har vel også elimineret behovet for en løsning siden da.