Avatar billede praetorian Nybegynder
10. november 2002 - 21:26 Der er 58 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til at finde et godt og helst rimeligt billigt webhotel

Kære Eksperter.

Da jeg lige har startet firma skal jeg have et sted at smide min firma side. Men jeg så også en privat side og vil egentlig gerne have disse to køre fra samme webhotel. Men har selv siddet og kigget på en del af de forskellige hosting firmaer der eksisterer og er lidt i vildrede. Så her forneden har jeg skrevet mine behov og så håber jeg at i kan hjælpe mig.

Behov:

Serverside sprog: PHP men også gerne ASP (dog ikke et krav)

3 MySQL Databaser

Fri trafik

Webmail

mulighed for at kunne 2+ domæner fra det samme webhotel.

Webplads:Gerne så meget så muligt, men minumim 20 Mb 

POP3 Mail konti: Helst ubegrænset, men ellers bare så mange så muligt.

Mail alias/forward: Er der ikke behov for.

Mail lister:Er der heller ikke behov for.

Subdomæner: Så mange så muligt

Statistik: Ja

Udfra disse oplysninger håber jeg da at i kan hjælpe mig.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. november 2002 - 21:35 #1
www.e-side.dk - De har styr på deres ting.
Avatar billede praetorian Nybegynder
10. november 2002 - 21:37 #2
De er ikke just billige. Kik på mine krav og se så på deres priser. :-(.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. november 2002 - 21:53 #3
Webmailen og pop3 antallet er måske et prob. :o)

Hvad snakker du om en rimelig pris er? 40/50 kr. pr. måned?
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. november 2002 - 21:55 #4
www.cliche.dk er billigt (20 kr om måneden for deres store pakke) men de har ikke så god kundeservice. jeg har dog selv et hotel hos dem uden de store problemer.
Hvis du vil have kundeservice og ikke er bange for at betale lidt så www.scannet.dk eller www.struernet.dk
Avatar billede giang Nybegynder
10. november 2002 - 21:58 #5
Hvis du lægger vægt på kundeservice, skal du nok ikke vælge struer.net.

Du kan evt. søge efter udbydere på www.webhostpriser.dk, men det siger selvfølgelig intet om service o.lign.
Avatar billede proboss Nybegynder
11. november 2002 - 00:37 #6
www.secnet.dk der for du det hele de er gode
Avatar billede jakki Nybegynder
11. november 2002 - 00:46 #7
Du kan evt. også kikke på www.find-webhotel.dk

jeg har personligt meget gode erfaring med www.secnet.dk der har jeg mit eget hotel. og har kun godt og sige om dem.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. november 2002 - 11:34 #8
Prøv at kigge på www.ucon.dk

De kan evt lave et godt tilbud til dig.
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. november 2002 - 10:47 #9
BUfferzone:

Har selv Cliche.dk som hostingudbyder privat lige nu, og dem vil jeg faktisk gerne af med. De leverer ifølge min tankegang ikke en særlig god service.

Scannet kan ikke indfri de "krav" jeg har og er desuden lidt dyre :-(.

Struer.net er også for dyre idet at de kræver lidt for mange penge for oprettelse af database samt at deres priser er smule fo dyre i forhold til havd man får

Giang:
Har du facts til at backe den påstand op. For jeg kunne da godt tænke mig at se hvad det er der får dig til at sige at der er dårlig service.

Proboss:
Secnet virke rimleig gode.

Hartnet.dk:

Bruger dem til mail til mit firma lige nu og deres hosting løsninger er for dyre.

Men jeg regner med at ville give omkring 50 i måneden for det hele jeg nævnte tidligere og det kun såfremt at jeg kan få det optimale af det jeg ønsker.
Avatar billede proboss Nybegynder
12. november 2002 - 11:29 #10
secnet.dk er gode er sikker på du kan få alle dine ønsker opfyldt hos dem.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. november 2002 - 11:40 #11
På secnet kan man der ikke kun få ASP eller ASP.NET eller PHP?
Avatar billede proboss Nybegynder
12. november 2002 - 12:29 #12
jo du kan ikke få alle 3 dele det er der vis ingen der kan men du kan køre asp og asp.net sammen
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. november 2002 - 12:50 #13
Vil heller ikke have ASP.net. Primært PHP og så ASP hvis at det kan lade sig gøre. Men ASP er ikke et krav.
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. november 2002 - 13:00 #14
Pris pr. måned: 82,92 kr. 162,50 kr.

Pris pr. År: 995,- kr.

Hertil skal lægges 3X325 kr. dvs at Secnet er alt alt for dyre.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. november 2002 - 13:21 #15
Prøv at kig lidt på www.cliche.dk hvis du ikke allerede har gjort det...
Jeg er ikke helt sikker men jeg tror næsten du kan få dine krav opfyldt der.

Og mit hotel hos dem er aldrig nede, kun mailserveren.
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. november 2002 - 13:24 #16
Jeg er så træt af Cliche idet at deres mail server ikke gider modtage post fra visse konti, samt at deres kundeservice ikke er en af de bedre.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2002 - 13:34 #17
Avatar billede proboss Nybegynder
12. november 2002 - 14:59 #18
praetorian når du skal have så mange databaser er jeg sikker på du kan få rabat alle steder og du kan sikkert også få lidt rabat på det resten hvis du ringer til dem, tror jeg faktisk du kan alle steder.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. november 2002 - 20:06 #19
Bacardil:

Kan du stå inde for web10 ??, og kan ikke hvad prisen er for at have 2 domæner på et hotel samt for flere Databaser.

Proboss:
har forsøgt hos fx fairhost.dk og der var der ikke mulighed for rabat fik bare standard priserne og tror faktisk at det for det meste er sådan de fleste steder netop fordi at jeg kun er en lille virksomhed.
Avatar billede praetorian Nybegynder
13. november 2002 - 20:11 #20
pis nu gik dette spørgsmål i kage.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. november 2002 - 00:44 #21
praetorian>
Jeg kan ikke stå indenfor andre webhoteller end vores eget, men deres pris er lav og det var det du ønsket (læs: som jeg forstod det). Jeg ved ikke hvad det koster at havde mere end et domain på samme webhotel, men max 10 kr. pr. måned.

Vil tror at du kan få det du ønsker for ca. 35 kr. /mdr. inkl. 3 db, men der må du nok kontakte dem.

Jeg har haft et domain der i 14 dage og der har været mellem 2-5 timers nedetid (dog mest nat) plus at de har haft div. prob. læs evt. driftstatus siden.

De har også lige sat svartiden op til 5 hverdage, mens de flytter..

Men de er billige og generelt sikkert også okey stabile.. Men jeg står ikke indenfor andre ´webhoteller :o)
Avatar billede praetorian Nybegynder
14. november 2002 - 11:22 #22
Bacardil:

Og hvad er dit/jeres webhotel så ?.
Avatar billede amerikaner Nybegynder
15. november 2002 - 14:21 #23
praetorian >>Han har sagt det...www.web10.dk
Som jeg kan også siger bare gode ting.  Mathias bruge en meget professional løsning og er meget kunde service orienteret (altid svar mit email indenfor 1 dag)
Avatar billede praetorian Nybegynder
15. november 2002 - 14:49 #24
Har også skrevet en email til dem igår og venter bare på svar.
Avatar billede praetorian Nybegynder
17. november 2002 - 22:52 #25
stadig ingen svar fra web10.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2002 - 03:52 #26
De er blivet MEGET dårlige til at svare, jeg skrev en mail til dem for 14 dage siden.. nul svar..

Men det kan være deres pris som betyder at de ikke har råd til medarbejdere og at ejeren ikke kan nå det hele selv.
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. november 2002 - 10:05 #27
Bacardil:

Har du så et godt foreslag såfremt at jeg ikke hører fra dem, eller ringer til dem.
Avatar billede proboss Nybegynder
18. november 2002 - 10:55 #28
ja du skal bruge www.secnet.dk praetorian
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. november 2002 - 11:21 #29
Probosss:

Kik mit tidligere indlæg. Jeg ønsker ikke at give 995 pr år samt 3X325 om året for at jeg kan få databaser. De priser er alt for høje.
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2002 - 14:26 #30
Til at få svar eller et webhotel?
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. november 2002 - 17:36 #31
webhotel
Avatar billede bacardil Nybegynder
18. november 2002 - 22:16 #32
Har du en mail, så giver jeg dig gerne et godt tilbud.. Hvis du ønsker det
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
18. november 2002 - 22:17 #33
hold dig langt væk fra cliche.. er MEGET utilfredse med dem...
Avatar billede praetorian Nybegynder
18. november 2002 - 22:25 #34
bacardil:
fj@trep.dk

Stefan:
ved det, er rimelig pissed på den efter det stunt de tog sig i fredags.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2002 - 00:23 #35
<
Stefan:
ved det, er rimelig pissed på den efter det stunt de tog sig i fredags.
>

Hvad handler det om? :o)
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. november 2002 - 00:25 #36
At deres mailserver var helt og absolut død. Og det eneste de kunne sige var at den burde kunne tage presset.Men det kunne den bare ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2002 - 00:50 #37
Jeps, jeg læste lige deres nyhed på siden.

Mail afsendt
Avatar billede cdc Novice
19. november 2002 - 00:57 #38
www.netsite.dk har en 15-20 sider der nede og har brugt dem i tre år, ikke de billigste, men utrolig stabile og service mindende.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2002 - 01:02 #39
Har de 15-20 sider der er nede?
Avatar billede cdc Novice
19. november 2002 - 01:04 #40
jeg har en 15-20 sider ( kunder ) hostet af netsite.
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2002 - 01:05 #41
Arrhh.. det var lidt svært at oversætte meningen med "der nede"...
Avatar billede cdc Novice
19. november 2002 - 01:07 #42
sådan er det når man er lokalkendt :o) var det i jylland ville jeg have sagt der over :o)
Avatar billede bacardil Nybegynder
19. november 2002 - 01:10 #43
Fair nok :)
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. november 2002 - 01:14 #44
CDC:

har kigget lidt på netsite men ingen af deres standard løsninger ser ud til at passe ind. Den der dog kommer tættest på er deres PHP hotel.
Avatar billede cdc Novice
19. november 2002 - 01:26 #45
det var også den jeg tænkte på php eller php+, men gir bare vider min gode erfaring med dem :o)
Avatar billede praetorian Nybegynder
19. november 2002 - 10:08 #46
Problemet med Php hoteller er bare at jeg jo skal bruge 2-3 domæner på samme hotel samt at have det antal databaser der hører til.
Avatar billede tech4me Nybegynder
20. november 2002 - 21:30 #47
Jeg har gode erfaringer med UnitSpeed Host. Jeg syntes de er gode og der er meget incl. i deres løsninger. Du kan finde dem på www.unitspeed.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. november 2002 - 23:13 #48
Døde spm. eller?
Avatar billede praetorian Nybegynder
20. november 2002 - 23:35 #49
Neh, under ingen omstændigheder. Pt hælder jeg ti lden løsning nu har lagt :-).
Avatar billede bacardil Nybegynder
21. november 2002 - 00:23 #50
*Okey.. Men så venter vi lidt endnu :o)*
Avatar billede likedon Nybegynder
12. december 2002 - 17:14 #51
jeg vil da godt lige bryde ind.
Har sat uptimer på følgende web-hoteller:
web10
web-sale
fairkost
wannafind
struernet

Uptimer har køre i ca. 3 uger, ikke ret lang tid men lidt har vel også ret.

struernet:
ikke haft de store problemer, men jeg er heller ikke blevet positiv overrasket. Altså hverken negativ eller positiv.

wannafind
Har haft problemer med at en server gentagende gang ikke kunne afvikle asp, men gerne html, har dog aldrig oplevet så god kundeservice (de tager altid skylde)
Har flere domains hos dem og har kun haft problemer på en af deres server, og der har ikke været noget i et stykke tid.

web-sale:
Har før haft store problemer med web-sale, men den har ikke være nede i de 3 uger.

Web10: har været nede en ½ time
2002-11-28 11:00:30 : back_up
2002-11-28 10:28:22 : down

Fairhost: uha, de skulle jo prøves af.
2002-12-12 05:50:01 : back_up
2002-12-12 05:28:27 : down
2002-12-11 09:16:11 : back_up
2002-12-11 07:40:46 : down
2002-12-04 13:09:42 : back_up
2002-12-04 11:15:46 : down
2002-12-02 09:39:19 : back_up
2002-12-02 09:19:15 : down
2002-11-28 10:39:16 : back_up
2002-11-28 10:21:13 : down

har været nedde i 268 min...og deres asp og asp.net virker ikke i øjeblikket, ikke særlig tilfredsstillende, men ok de er nye. Synes bare ikke det er særligt fedt at de reklamer med et og så ikke kan tilbyde det. Til gengæld er de ok til at svare på mine mail, har efterhånde sendt en 10 stk.

Summa:
Ked af sige det men jeg ville sku nok gå efter web10, selv om jeg synes de er alt for billige.
Det skal siges at uptime, kun går ind og læser en tekst-fil og altså ikke kan se om asp eller databasen er nede.
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 17:53 #52
likedon:

Hvad dækker din uptimer over ???. Men har haft kommunikation med web sale og de har givet mig et godt tilbud. Men hvilke problmer har du haft med web sale da ?.
Avatar billede likedon Nybegynder
12. december 2002 - 22:11 #53
uha, det ligger godt nok snart et år tilbage....midstede cgi-rettigheder, ved flytning til anden server, glemte de at oprette os igen. Så glemte de at pege vores domain til det rigtige katalog på deres server. Så har der været en del(meget) down-time, men det ligger som sagt også tilbage i år 2001.
Desuden har der været en ubehagelig tone, hvor vi som kunde blev gjort til de "dumme".

Det er først nu jeg har fundet en service, der gør, at jeg får emails, når en server går ned.
http://uptime.alal.com/uptime/
det er gratis
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 22:15 #54
Det er dejligt nok. Jeg har så ikke fundet en service der kan modtage post fra mine fremtidige server hvis at de bukker under i en periode.
Avatar billede likedon Nybegynder
12. december 2002 - 22:22 #55
?
den email jeg får min post køre hos teledanmark, altså ikke nogle af mine webhoteller, så den forstår jeg ikke
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 22:29 #56
Pt så ker der det at går min server kold tager CC's mailserver mod min post. Såsnart at min server så kommer online så blievr aposten automatisk sendt til mig af CC mailserver. Denne funktion har jeg endnu ikke fundet hos nogle udbydere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. december 2002 - 22:43 #57
praetorian> Kender cliches rygte, man får hvad man betaler for. Jeg har selv et hotel hos cliche og jeg er meget tilfreds, det køre uden problemer.

Hvad kan man forvendte for 20 kr om måneden, jeg synes jeg for rigelig værdi for mine penge
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 22:49 #58
BUfferzone:

Har så deres mail hosting. Dagligt kan jeg ikke komme i forbindelse med deres mail server og de ahvde et større nedbrud for ca en måned siden, samt at jeg ikke kan modtage email fra visse adresser hos dem. SAmtidigt med så understøtter de ikke den feature som jeg eftersøgte så jeg afbestiller det.
Avatar billede diverx Nybegynder
12. december 2002 - 22:54 #59
prøv evt www.wannafind.dk
De er ok i priser og har vist også det du søger
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. december 2002 - 22:56 #60
De er for dyre med de ting jeg skal have.
Avatar billede praetorian Nybegynder
05. januar 2003 - 22:44 #61
mange tak for hjælpen. på grund af min ringe økonomi bliver jeg nok nødt til selv at hoste siderne :-(
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester