Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
09. oktober 2000 - 22:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GeForce fryser......

Jeg har lige været så heldig??!!!??
At få fat i et GeForce256 Annihlator Pro med DDR-ram (Creative). MEN Hvis jeg kører for høj opløsning 1024*768 i f.eks Quake 3 fryser min pc. Mit bundkort er et Gigabyte GA-6BXC rev. 1.9. Det skal lige siges at det har kørt fint med GeForce fra Asus også med DDR-ram og jeg har prøvet alle driver jeg kunne finde til kortet både fra Nvidia og Creative. Min Pc Består af det nævnte bundkort, Celeron 500mhz, 192mb ram. Ekstra køling har jeg også prøvet og syntes desuden ikke at GPU\'en bliver ret varm. Lidt mere mystik kommer nu...??!!!!??? Den blæser der sad på kortet fik strøm via et stik på kortet, den afmonteret jeg og satte en anden kraftiger blæser på der får strøm fra bundkortet, derved kunne min pc kører i selve windows uden at fryse hmmmm, kan mit Geforce få for lidt strøm måske....???? Hvis ja hvor kan jeg så lodde en bro på, så der komme det strøm der skal til...
Avatar billede thoeger Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:35 #1
Hvor mange Watt er din Strømforsyning?? ELlers prøv med en 300 Watt jeg mener det kan hjælpe!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. oktober 2000 - 09:39 #2
Der er desværre en del spil, der endnu har problemer med GeForce chipsættet.... trist, men sandt.... Langsomt, men sikkert kommer der nye drivere og patches....

Men Quake 3... det skulle egentlig lyde utroligt...
Avatar billede powell Nybegynder
10. oktober 2000 - 10:55 #3
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
10. oktober 2000 - 20:09 #4
Så er pointene sgu sat lidt op ....!!!!!

Min stømforsyning er 250 watt, det skal endnu engang siges at bundkortet har kørt med et Asus GeForce kort på en 230 watt strømforsyning, 256 mb ram + fuldt Scsi system. Så hvis jeg køber en 300 watt er der kun 50 watt forskel det burde vel ikke lige rykke det helt store. Det er ikke kun i spil jeg oplever disse freezes i starten da den originale blæser sad på kortet kunne den fryse bare Windows (98) var bootet. Kan det tænkes at Creative bruger så meget mere power end Asus. Hmmm, er der nogle der har nummeret på Mulder & Scully...
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2000 - 23:12 #5
Uanset om du synes at GPU ikke bliver særlig varm, så er det dog den mest sandsynlige fejlkilde.

Enten fordi GPU er født \"dårlig\", eller fordi \"nogen\" har prøvet at presse den for hårdt, så den har crashet flere gange pga. overophedning.
Både processorer og grafikkort tåler kun dårligt at blive presset over \"grænsen\". Det er som om den maksimale ydelse lige daler nogle % hver gang det sker (en ond cirkel)

Der er tre ting i din forklaring, som peger i den retning.
1. Det sker ved høje opløsninger, hvor GPU presses mere.
2. Det hjalp en del at køle GPU mere.
3. Med et andet (næsten identisk) grafikkort kører systemet ok.

Du kan ret let fastslå om det faktisk er tilfældet, ved at clocke dit grafikkort ned.
Enten vha. indstillinger i \"egenskaber for skærm - avanceret\"
Eller vha. Powerstrip fra www.entechtaiwan.com

Om der er garanti?  Ja - ikke?.....om den dækker ? .....Ja det burde den.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:22 #6
Jeg ved hvad der er galt, der er i direct x menu.
der skal du disable agp support, så skal det nok virke.

mhv_slipknot
Avatar billede zyxes_nolight Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:41 #7
Lige en lille kommentar med på vejen.....

Jeg takker først og fremmest for svarene....
MEN til dig teknok vil jeg sige : Jeg har garanti på kortet og har byttet det én gang men forskellen er den samme!  Og jeg har også prøvet at clocke kortet ned uden nogen effekt.
slipknot, tjaeee jeg troede du var manden/damen der lige havde løsningen til mig men jeg kan kun bekræfte at det ikke virkede.....
Avatar billede geodor Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:57 #8
Det er dit bundkort der ikke understøtter agp 2.0
Jeg vil vædde med at dit bundkort er Rev.1.9 for at GeForce DDR kan køre skal der mere strøm til, ergo dit bundkort skal hedde Rev. 2.0 der sidder to jumper på også kaldet Voodoo jumpere de søger for at der kommer mere strøm i agp\'en.... Derfor kører det en smule mere stabilt med \"extern\" blæser da der ikkke bliver taget strøm igennem agp\'en til den, du har selv været lidt inde på det. Du siger at det har kørt med Asus GeForce, det har så ikke været med DDR-ram da det godt kan køre med GeForce bare det ikke er DDR-ram, de tager som sagt lidt mere strøm. Jeg mener også du kan købe et GeForce 2 de skulle ikke være så strøm slugende.. Men det er nok billiger med et andet bundkort, jeg anbefaler Asus Cusl2, et kvalitets kort der rykker for vildt.
MVH.
Geodor-O