Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Administration (oprette tabeller og lign.)

Hej, jeg har arbejdet med PHP og mySQL omkring 2 år nu, og tænkte jeg ville prøve noget nyt. Derfor har jeg fået adgang til ASP og MS SQL på mit webhotel hos azero.dk. Det betaler jeg i dyre domme for, og så skal det jo også bruges :)

Men hvordan administrerer jeg MS SQL, altså f.eks. opretter tabeller og den slags. Med mySQL kan jeg bare bruge phpmyadmin, men synes ikke jeg kan finde noget tilsvarende til MS SQL.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
15. november 2002 - 17:47 #1
Du kan sagtens bruge MySQL til ASP hvis du hellere vil det...
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
15. november 2002 - 17:49 #2
www.netcoders.dk
www.activedeveloper.dk

er gode stedet at lære asp, mssql ved jeg ikke noget om...
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:49 #3
Ved jeg godt, men vil gerne prøve MS SQL :)
Avatar billede loss Nybegynder
15. november 2002 - 17:50 #4
Til MS SQL bruger man det der hedder enterprice manager, et windows og licenkrævet program.. ved ikke lige om der er nogle freeware programmer til MS SQL
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
15. november 2002 - 17:50 #5
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
15. november 2002 - 17:50 #6
Jeg har hørt der snart skulle komme en aspmyadmin... så mon ikke det er MSSQL.
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:52 #7
aspmyadmin? Lyder som noget til mySQL ;)

loss > Men det har jeg vel ikke adgang til når det er på et webhotel, og ikke lokalt eller hvad?
Avatar billede loss Nybegynder
15. november 2002 - 18:13 #8
Nej enterprice manager ligger lokalt, men man kan godt arbejde på serveren. Eller man kan arbejde lokalt og så "Uploade".
Avatar billede loss Nybegynder
15. november 2002 - 18:15 #9
Men du skal selvfølgelig først have programmet, og det er temmeligt dyrt.. Men jeg kender da en der lavede en MSSQL editor engang, så de må da være derude et eller andet sted...
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 18:16 #10
Kunne heller ikke forestille mig hvis ikke der var nogen der havde lavet den slags før :) Synes bare ikke jeg kan finde noget på google
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 18:48 #11
Fandt lige dette :

" Enterprise Manager er gratis men da den kun ligger på samme CD som MS SQL 7.0 serveren, kan vi desværre ikke udlevere den."

Men hvis det er gratis må man vel kunne finde det et eller andet sted.
Avatar billede loss Nybegynder
15. november 2002 - 19:01 #12
hmmmmm ja, prøv grav lidt mere der...
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 19:05 #13
Måske skulle man bare sætte sig til at lave en aspMSadmin selv :) Så kan man jo samtidigt lære ASP *gg* Ved bare ikke, virker som noget af en opgave :)
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 19:51 #14
Fandt noget, godt nok ikke færdigt udviklet, men ser lovende ud :)

www.aspenterprisemanager.com/

Tak begge to, men points må vist gå til loss
Avatar billede loss Nybegynder
16. november 2002 - 15:47 #15
takker, og held og lykke med det... gemmer lige det link der, kan jo være man skulle få brug for det ;)