Avatar billede andreasv Nybegynder
22. november 2002 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Session dør ved fejl

Hejsa

Har et stort problem med min ASPX webapplikation. Når folk logger gemmes deres værdier i en session. Hvis der opstår en fejl slettes ALLE aktive sessions og det er som om at applikationen genstartes! Hvad hulen er der galt???

Det er noget rigtigt skod at folk blir kastet af siden...

Hilsner
AndreasV
Avatar billede odegaard Nybegynder
22. november 2002 - 16:08 #1
Må vi se noget fejl-data? Det er lidt vigtigt at vide hvilken form for fejl der sker, siden den har så fatale konsekvenser.
Avatar billede andreasv Nybegynder
22. november 2002 - 16:20 #2
Ja, det er klart.
Problemet opstår hvis eksempelvis en kunde prøver at hente en side som ikke findes i databasen. Når det sker får vi en fejl 500. Herefter er alle sessions døde og skal starte forfra... Jeg kan ikke finde noget fejl-kode som beskriver hvorfor det sker...

Hvordan angiver du enableviewstate i sidedirektivet? Til True eller False?
Avatar billede odegaard Nybegynder
22. november 2002 - 16:38 #3
>Hvordan angiver du enableviewstate i sidedirektivet? Til True eller False?
Ja, det kommer da så sandelig an på om du har tænkt dig at benytte ViewState eller ej. Jeg kan ikke lige se hvad dette har med spørgsmålet at gøre.

Hvis du i web.config angiver at du vil debugge, kan du få fuld information om fejlen der opstår:
---------web.config-------------
<configuration>
  <system.web>
      <compilation debug="true"/>
  </system.web>
</configuration>
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
22. november 2002 - 16:39 #4
Hvorfor bruger du ikke exceptions når du hiver sider ud af databasen?

try
{
  // gør hvad der skal gøres...
}
catch (Exception ex)
{
  // Hvis der sker en fejl, udfør dette...
}

// Simon
Avatar billede orca Nybegynder
23. november 2002 - 17:57 #5
En fejl 500? Kan du ikke fortælle lidt mere precist hvad det er? Hvis det er pga. der bare kommer en standard IE fejlside, så kig her: http://www.improve.dk/content/articles/item.aspx?ArticleID=10

Mvh Mark