Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
25. november 2002 - 15:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

brug af dreamweaver

Hej Hej

jeg er ved at lave en hp, men har problemer med 2 ting !

1) hvordan får jeg lavet links i dreamweaver UDEN at den understreger linken ?? (iøjeblikket er mine links hotspot områder på en bitmap men teksten er ulæselig i høje opløsninger og ville derfor skrive dem som tekst i dreamweaver)

2) Hvordan får jeg lavet siden, så brugere af en højere opløsning end 1024*768 også kan læse den ? (uden at bruge lup til at læse bogstaverne. Kan dreamweaver scalere teksten afhængig af opløsning?)

link: http://www.geocities.com/michaeljeilsoe/

på forhånd tak !
Michael
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 15:03 #1
Underline på link's laver du i et style sheet, frit efter hukommelsen:

a {text-decoration: none;}

Hvis du bruger relative fontstørrelser som small, x-small medium og large, så kan alle se dine sider hvis bare de vælger textsize i deres browser. lad være med at bruge en fixed størrelse.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. november 2002 - 15:14 #2
www.idgforlag.dk har udgivet et hæfte om Dreamweaver, det er ganske glimrende, det koster ca. kr. 70,- og kan købes i de fleste boghandler
Avatar billede triple-x Nybegynder
25. november 2002 - 15:23 #3
Ztyxx han ville ikke kunne bruges IDG's bog da den fortæller hvordan dreaweaver bruges hans spørgsmål er jo spørgsmål til CCS det har intet med dreaweaver at gøre
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
25. november 2002 - 15:24 #4
jensendk => jeg er ikke helt en haj til "programering"....kan man gøre det inde fra dreamweaver, gennem menuerne også ?

med hensyn til størrelsen...hvad sker der med billederne...kan de også have en "relativ" størrelse sådan at hele siden tilpasses hvis brugeren har en større opløsning ??

ztyxx => tak ;-) ...sidder pt i milano
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
25. november 2002 - 15:26 #5
linksene skulle gerne blive lidt ligesom på..
www.tdc.dk    oO( uden at skulle reklamere )
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. november 2002 - 15:50 #6
triple-x> ja i 2 er det javascript, men i 1 er det også brugen af Dreamweaver der spørges til, derfor mit indlæg :-)

michael_jeilsoe> de sender det da bare til dig, hvis du bestiller fraq hjemmesiden ;-)
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 15:56 #7
Du kan godt lave det inde fra dreamweaver. det  nemmeste er dog at få i codeview og paste det ind der. Bruger du i forvejen Style sheets?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
25. november 2002 - 15:58 #8
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 15:59 #9
Ellers har www.w3cschools.com en rigtig god CSS tutorial...
Avatar billede jensendk Nybegynder
25. november 2002 - 16:02 #10
<style type="text/css">
<!--
a {text-decoration: none;}
-->
</style>

Pastes ind i codeview.
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
25. november 2002 - 16:31 #11
ok....spm nr 1....det kan godt gøres inde fra menuerne

jensendk => ".....så kan alle se dine sider hvis bare de vælger textsize i deres browser. lad være med at bruge en fixed størrelse."

nr 2...ok...relative fontstørrelser...grazie, MEN skal brugeren vælge textsize, hvorhenne ?? (undskyld men jeg er en nOOb...)

=> hvad med mine billeder/baggrundsimage....bliver det også større hvis siden laves med relative mål ??
Avatar billede michael_jeilsoe Nybegynder
26. november 2002 - 18:21 #12
Hej igen.... fik lidt travlt igår aften, og har derfor først haft tid til at svare jer igen nu...
Jensendk, det bliver vist dig der løber med pointene i denne omgang....

har oprettet et spm mere til samme side hvis i er mere sultne ;-)
http://www.eksperten.dk/spm/288092