Avatar billede zenzoria Nybegynder
28. juli 1999 - 17:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Få 450 point for dette spørgsmål

jeg skal have lavet en member-database
hvor jeg skal kunne tilføje,rette og slette medlemmer direkte fra min browser.(online)
databasen må i selv bestemme hvad skal være men jeg foretrækker selv en txt. database.

det skal være sådan at urlen til et member skal se således ud når :

member.php3?memberid=?

Bare koden er fin nok så jeg selv kan foresætte.

/zenzoria  /zenzoria@hotmail.com
Avatar billede alk Praktikant
28. juli 1999 - 18:01 #1
Det kan jeg godt klare, men jeg vil helst lave en databasen i MySQL

Allan Kok
Avatar billede zenzoria Nybegynder
28. juli 1999 - 19:07 #2
Ok så lad mig se dine resultater...men jeg kan ikke finde ud af MySQL så det skal være lige til og gå til  :-))
Avatar billede alk Praktikant
28. juli 1999 - 21:08 #3
Der er lavet en database der hedder member, som har en tabel der hedder t_member med felterne memberid INT(4) UNSIGNED AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY og membernavn VARCHAR(255)
mysql databasen er her sat til at køre lokalt

koden her skal gemmes som member.php3
<?
// adgangs koder til databasen
$db_name="member";
$db_user="";
$db_password="";

if (!mysql_pconnect("localhost", "$db_user", "$db_password")) {
    print mysql_error()."\n";
    die("Kunne ikke få forbindelse til databasen.\n");
}
mysql_select_db("$db_name") or die("Kunne ikke vælge databasen $db_name\n");
?>
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Member</TITLE>
</HEAD>

<?
if($adding_db) {
// Tilføjger nyt member til databasen
$result = mysql_query( "INSERT INTO t_member (membernavn) VALUES ('$membernavn')" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
}
if($delete_db) {
// Sletter member fra databasen
$result = mysql_query( "DELETE FROM t_member WHERE memberid = $memberid" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
$memberid = 1;
}

if($update_db) {
// Ændre member i databasen
$result = mysql_query( "UPDATE t_member SET membernavn = '$membernavn' WHERE memberid = $memberid" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
}

if($adding) {
print "<FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"adding_db\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$memberid\">\n";
print "<TABLE>\n";
print "<TR><TD>Member navn:</TD><TD><INPUT TYPE=Text NAME=\"membernavn\"></TD></TR>\n";
print "<TR><TD></TD><TD><INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Add!\"></TD></TR>\n";
print "</TABLE>\n";
print "</FORM>\n";
}

if($deleting) {
$result = mysql_query( "SELECT membernavn FROM t_member WHERE memberid = $memberid" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
print "Er du sikker p&aring; du vil slette denne post\n";
print "<TABLE>\n";
print "<TR><TD>member id:</TD><TD>memberid</TD></TR>\n";
print "<TR><TD>member navn:</TD><TD>$row[membernavn]</TD></TR>\n";
print "<TR><TD><FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"delete_db\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$memberid\">\n";
print "<INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Ja!\"></TD></FORM>\n";
print "<TD><FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$memberid\">\n";
print "<INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Nej!\"></TD></FORM></TR>\n";
print "</TABLE>\n";
}

if($updating) {
$result = mysql_query( "SELECT membernavn FROM t_member WHERE memberid = $memberid" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
print "<FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"update_db\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$memberid\">\n";
print "<TABLE>\n";
print "<TR><TD>member navn:</TD><TD><INPUT TYPE=Text NAME=\"membernavn\" VALUE=\"$row[membernavn]\"></TD></TR>\n";
print "<TR><TD></TD><TD><INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Update!\"></TD></TR>\n";
print "</TABLE>\n";
print "</FORM>\n";
}

if (!($adding || $deleting || $updating)) {
$result=mysql_query( "SELECT * FROM t_member WHERE memberid = $memberid" )  or  die( "Unable  to  connect  to  SQL  server. Reason: ".mysql_error());
$row = mysql_fetch_array($result);
print "memberid:&nbsp;$row[memberid]<BR>\n";
print "membernavn:&nbsp;$row[membernavn]<BR>\n";
print "<FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"updating\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$row[memberid]\">\n";
print "<INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Update!\">\n";
print "</FORM>\n";

print "<FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"deleting\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$row[memberid]\">\n";
print "<INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Delete!\">\n";
print "</FORM>\n";

print "<FORM ACTION=\"member.php3\" METHOD=post>\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"adding\" VALUE=\"yes\">\n";
print "<INPUT TYPE=Hidden NAME=\"memberid\" VALUE=\"$row[memberid]\">\n";
print "<INPUT TYPE=Submit NAME=\"Submit\" VALUE=\"Add!\">\n";
print "</FORM>\n";

mysql_close();
}
?>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede alk Praktikant
28. juli 1999 - 21:10 #4
Det kan køre hjemme hos mig!

Håder du kan bruge dette.
Allan Kok
Avatar billede zenzoria Nybegynder
28. juli 1999 - 21:47 #5
kan du ikke sende databasen til mig :-)
Avatar billede zenzoria Nybegynder
28. juli 1999 - 21:48 #6
hvad er din email alk
Avatar billede alk Praktikant
29. juli 1999 - 07:56 #7
Min email er alk@hardnsoft.com

Databasen er lavet direkte fra php

CREATE DATABASE member
CREATE TABLE member t_member (memberid INT(4) UNSIGNED AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, membernavn VARCHAR(255))

Avatar billede alk Praktikant
07. august 1999 - 18:06 #8
Kan du få databasen til at virke?

ALK
Avatar billede zenzoria Nybegynder
11. august 1999 - 17:03 #9
NEJ...
Avatar billede alk Praktikant
12. august 1999 - 08:07 #10
Jeg har set at wiktor bruger mysql.

Hvis det er problemer men at connecte mysql prøv dette.
I dit script skal du indsætte dit usernavn og password:

$db_host="";
// sql-serverens navn

$db_name="member";
// dit database navn for mig er det mit ftp-login

$db_user="";
// dit user navn til sql-serveren for mig er det mit ftp-login

$db_password="";
// dit password til sql-serveren for mig er det mit ftp-password

if (!mysql_pconnect("$db_host", "$db_user", "$db_password")) {

ALK
Avatar billede zenzoria Nybegynder
12. august 1999 - 19:43 #11
Hvad hedder wiktor.dk 's sql-server ?
Avatar billede alk Praktikant
12. august 1999 - 20:38 #12
Prøv 212.97.129.68 eller sql.wiktor.dk
hvis ikke spørg dem

ALK
Avatar billede zenzoria Nybegynder
12. august 1999 - 21:16 #13
så siger den dette :

Warning: Access denied for user: 'zenzoria@vovse.wiktor.dk' (Using password: YES) in /var/www/users/zenzoria/create_db.php3 on line 6
Kunne ikke få forbindelse til databasen.
Avatar billede zenzoria Nybegynder
13. august 1999 - 19:29 #14
Fuck det ALK..

Du har skam gjort hvad du kunne her er dine velfortjente points

MVH zenzoria
Avatar billede alk Praktikant
14. august 1999 - 09:20 #15
OK, men hvordan får jeg så pointene, spørgsmålet er jo kun oprettet med 0 point.

Den fejl du før er sikket fordi du ikke er oprettet som sql bruger.

MVH ALK
Avatar billede zenzoria Nybegynder
15. august 1999 - 11:34 #16
Du skal bare gå over og svare på mit andet spørgsmål med 450 Points

MVH ZenZoria
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 17:09 #17
Den fejl du før er sikket fordi du ikke er oprettet som sql bruger. << Ja, du kan få informationer om at blive mysql bruger på wiktor.dk ved at e-maile badpixel: badpixel@wiktor.dk