Avatar billede lajer Nybegynder
28. november 2002 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hightligt kode, ikke fra fil

Hejsa

Har PHP ikke en function til at highlighte en streng, i stedet for show_source() der highlighter koden i en fil ?
Avatar billede doeleman Nybegynder
28. november 2002 - 11:59 #1
Selvfølgelig!

Kig på highlight_string()
http://www.php.net/manual/en/function.highlight-string.php
Avatar billede lajer Nybegynder
28. november 2002 - 12:02 #2
doeleman:

Kan ske det bare er mig, men farver er ikke noget den gør i.

Fra php.net
The highlight_string() function outputs a syntax highlighted version of str using the colors defined in the built-in syntax highlighter for PHP.

Vil gå ud fra at det er serveren der ikke er sat rigtigt op så?
Avatar billede sostack Nybegynder
28. november 2002 - 12:19 #3
Prøv med dette :
<?
function showsource ($code) {
  ob_start();
  highlight_string($code);
  $colorsource = ob_get_contents();
  ob_end_clean();

  $colorsource = str_replace ("&nbsp;", " ", $colorsource);

  return $colorsource;
}

$plain_code = "<? \n phpinfo();\n \$streng = 'teksten er en anden farve';\n// Kommentarer er også \n?>";
echo showsource($plain_code);
?>
Avatar billede lajer Nybegynder
28. november 2002 - 12:25 #4
Det er mig der fejler... Forsøgte at highlighte JScript, men den kan åbentbart kun highlighte PHP. En fejl syntes jeg måske!