Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 20:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværk i dos?

Hej

Jeg har et stort problem, win2k på min bærbare fujitsu lifebook b110 er gået helt ned, og kommer med blå skærm under opstart.

Derfor har jeg brug for at kunne hente filer fra min stationære via netværk, men mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg gør det via dos.

Jeg kan starte min bærbare op via en win98 startdiskette, men derefter er jeg lidt lost.

Jeg kører win2k på min stationære, som nornalt også er i netværk med den bærbare.

Jeg vil sætte stor pris på et hurtigt svar, da det haster MEGET....

Jeg giver point til den der finde en løsning der virker, ikke bare en der kommer med et link til en side med en løsning som burde virke, men ikke gør det!

På forhånd tak for hjælpen - mvh. Jens
Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 20:23 #1
nornalt = normalt
Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 22:57 #2
tror at jeg har fundet en løsning, mangler så bare et null modem kabel....
Avatar billede blood Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:00 #3
hehe det har jeg!!!! hihihi :-)
Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:08 #4
Avatar billede lrj Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:33 #5
Well, net start efterfulgt af net use plejer at virke :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:35 #6
irj> Der skal vel lidt mere til, hvis man booter op i ren DOS ... fx skal der indlæses nogle protokoller og lign.
Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:39 #7
Lige nu lader det til at det er næsten umuligt at gøre det via netkort, og at jeg skal bruge et null modem kabel..
Er det rigtigt?
Avatar billede blood Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:42 #8
spacey

jeg kørte engang netværk i dos men kan sq ikke huske hvordan jeg satte det op så jeg vil sige
brug null modem kabel det er nemmest

de koster heller ikke så meget
Avatar billede spacey Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:45 #9
blood>>> Nej, men eftersom det er lørdag og jeg ikke har noget null modem kabel vil jeg MEGET hellere gøre det via netkortet, så jeg kan få det ordnet inden mandag
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. oktober 2000 - 23:48 #10
Hvilket netkort og hvilke protokoller skal der indlæses?
Avatar billede spacey Nybegynder
15. oktober 2000 - 01:57 #11
gouldduck>>> Jeg har tre PCMICA netkort, et normalt 3com 10/100, et 3com 10/100 der også har modem indbygget og et dlink 10/100.

Det er faktisk ligemeget hvilke af dem, bare det kan virke med et af dem.

Protokoller:
Hvad som helst som kan overføre filer fra en windows maskine til dos maskinen.
Avatar billede lrj Nybegynder
15. oktober 2000 - 13:14 #12
Kig på din originale driver-diskette. Der er garanteret dos-drivere til kortet. Jeg har aldrig brugt det til filoverførsel, men fx. Doom 2 i ren dos, der skal man køre med DOS-drivere til netkortet. Så er det IPX man kører.

Hvad der så er af programmer der kan overføre filer med IPX i dos - er det ikke FX du skal have fat i så - det kan også bruge nullmodemkabel, men jeg mener at erindre at det også kan køre med netkort..
Avatar billede gozar Nybegynder
16. oktober 2000 - 00:10 #13
Brug da ipx hvis muligheden er der!

Du skal bare have fat i disketten der fulgte med til netkortet, samt notton commander.

på disketten skal kopire fgl filer ind i en mappe.

lsl.com
ipxodi.exe
netkort driveren (ne2000.com hvis det er novel 2000 kombatibel)
og net.cfg

Filerne skal køres i samme rekkefølge som opsat her.
net.cfg skal ændres lidt. men det kommer and på dine irq og dma adresse.

Okay.. måske er det nemmere med et null modem label he he!!