Avatar billede falafelone Nybegynder
15. oktober 2000 - 15:22 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Teledanmark ATM routing problemer

Hello!

Jeg har en Teledanmark NetExpress 25/12 kb internetforbindelse denne ønsker jeg at dele over et netværk på 3 maskiner jeg har prøvet med programmet WinRoutePro men uden held. Det haster da vi sidder til et lille \"net-party\". Håber i kan hjælpe.
Avatar billede winkill Nybegynder
15. oktober 2000 - 15:28 #1
Hvilket OS kører du med ? Win2k/98/me hvad?
Avatar billede fido82 Nybegynder
15. oktober 2000 - 16:36 #2
sygate kan

www.sygate.com

det er nemt at sætte op.
Avatar billede falafelone Nybegynder
15. oktober 2000 - 20:30 #3
Maskinen der skal dele internet opkoblingen kører win2k pro, og det to andre kører 98.
Jeg tjekker lige Sygate og vender tilbage.
Avatar billede falafelone Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:29 #4
Sygate virkede IKKE. Har i nogle andre gode ideer?
Avatar billede victor44 Nybegynder
15. oktober 2000 - 22:36 #5
Sæt din W2K til at \'dele\' ATM interfacet og dine andre maskiner til at bruge W2K maskinen som default Gateway. Husk at alle maskiner skal kende mindst en DNS på internettet.

God fornøjelse.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 01:13 #6
http://proxy.nikto.net/help.htm Den virker kan du tro. Jeg har nu kørt med den i 14 dage uden problemer. Har prøvet et utal af andre løsninger også sygaste\'s , men den var ikke optimalt. Dog skal det lige Bemærkes, at deres FireWall er suveren. Den stikker Zonealarm med flere længder.
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:53 #7
Det var nu ikke lige et proxy program jeg ledte efter. Andre forslag?
Avatar billede victor44 Nybegynder
16. oktober 2000 - 13:55 #8
Prøv at gøre det jeg siger det virker fint.
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 14:54 #9
jeg forstå ikke helt det med DNS? Kan du uddybe det?
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 15:34 #10
Victor44> Hvad mener du med at \"dele\" InetForbindelsen? Slå sharing på? Eller installere et program der \"deler\" det?
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 16:12 #11
Victor44> DNS-server adresserne bliver tildelt maskinen når jeg logger på. Derfor kan jeg ikke give disse til klienterne da jeg ikke kender DNS-serverne.
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:33 #12
Det eneste vi mangler nu er en DNS server, da vi godt kan pinge ip\'er uden for netværket. Under egenskaber for TCP/ip under netkortet hvor man definerer DNS servere har jeg indtastet dns-server ip\'er som vi har fået af teledanmark men windows siger at den skal bruge et hostnavn men hvilket er dette? Har i en løsning på dette?

Er der ikke en anden metode man kan bruge? Som foreksempel at Win2k maskinen er dns-gateway?
Avatar billede falafelone Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:20 #13
Jeg har sat pointene op til 100 da det haster lidt.
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
17. oktober 2000 - 19:03 #14
Hmm... Køb jer en HUB - så er alle jeres sorger slukt :)
Avatar billede victor44 Nybegynder
18. oktober 2000 - 08:50 #15
Prøv at starte en command prompt og skriv ipconfig /all
Så får du alle de oplysninger du mangler.