Avatar billede stroehm Nybegynder
10. december 2002 - 17:45 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

køb af dims over nettet...

Hejsa,

Jeg har set det her elektroniske vidunder på en engelsk hjemmeside som koster 650£ og "svinet" koster 10.000,- kr herhjemme.

Så er mit spørgsmål: udover at betale for fragten skal jeg så betale en eller anden form for moms eller afgift når nu jeg køber den fra england?
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:46 #1
hcad er det for en "dims" du snakker okm?
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. december 2002 - 17:47 #2
gange dollarbeløbet med 13 - Så har du ca den danske pris inklusiv fragt moms/told
(Hvis du skulle være så uheldig at blive snuppet tolden)
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. december 2002 - 17:48 #3
DVS HØJST 8500,-
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:50 #4
der er ound han regner i.......
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 17:51 #5
ound = pund! staver dårligt i dag!
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. december 2002 - 17:52 #6
hmm... Ja, det ser jeg først nu. undskyld :
Avatar billede whatever Nybegynder
10. december 2002 - 17:53 #7
radiohead > I England benytter man Engelske Pund, og ikke dollar.

650£ er ca. 7500kr.

Du kan omregne prisen her: http://www.xe.com/ucc/

Der skal ikke betales dansk moms eller told, når varen sendes fra et EU land.
Avatar billede scb Praktikant
10. december 2002 - 17:54 #8
Hvis det er en vare der i Danmark er pålagt afgift skal du også lægge den til.
Så købspris + fragt + moms af både købspris og fragt + evt afgift.
-SCB
Avatar billede radiohead Nybegynder
10. december 2002 - 17:55 #9
GUUUUUD!!... whatever... Det anede jeg sq ikke :p
Avatar billede scb Praktikant
10. december 2002 - 17:55 #10
Det er kun hvis du er et firma der ikke skal betales moms, (For den får man normalt tilbage)
Avatar billede whatever Nybegynder
10. december 2002 - 17:56 #11
Jeg glemte at opdatere inden jeg sendte indlæget. Derfor så jeg ikke, at carstone havde kommenteret det.
Avatar billede whatever Nybegynder
10. december 2002 - 17:57 #12
scb > Der skal ikke betales dansk moms (25%), men kun engelsk moms, hvilken er lavere end den danske.
Avatar billede krusell Nybegynder
10. december 2002 - 17:58 #13
11,78 x 650£ = 7657,00 kr. og med moms 7657 x 1,25 = 9571,25 kr.
Og hvis den bliver sendt som værdipakke til en værdi af 8000 og med en vægt på 10 kilo, bliver det ca. 400 kr. i forsendelse (danske priser, da den engelske post hjemmeside er så fucked up, at jeg ikke gider bruge tid på den)
Så hvis du bliver taget (og det gør du, da det engelske firma melder det, da de ellers selv vil side med lorten) kan det nok ikke helt betale sig.
Og så vil din garanti være i england. Dvs. ved probz, skal du selv sende den til england.
Tror ikke det kan betale sig, medmindre du skal til england i alligevel og så kan hente den.

krusell
Avatar billede krusell Nybegynder
10. december 2002 - 17:59 #14
hov, det tog vist lidt lang tid at skrive (det var også den lorte engelske post side)
Avatar billede scb Praktikant
10. december 2002 - 18:00 #15
Ok, det er rigtigt hvis du som privat person betaler den Engelske moms, skal du ikke også betale Dansk moms.
Hvis du er firma bliver der ikke pålagt moms i England, og så betaler du Dansk moms (og trækker den fra igen)
Avatar billede carstone Praktikant
10. december 2002 - 18:06 #16
Må vi stadig ikke se den "dims" som vi snakker om?? ;)
Avatar billede loss Nybegynder
10. december 2002 - 18:08 #17
læs her, så er du ikke i tvivl

http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_136_1.asp

// loss
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. december 2002 - 22:25 #18
Skulle måske have været "loss" som havde fået pointsne - men hvad faen hvis "loss" også vil have point så læg lige et svar.
Svaret på mit spm stod i "loss" link:
Andre EU-lande
Der skal ikke betales told indenfor EU. Hvis du handler med et firma i et andet EU-land, er det firmaet, der skal sørge for at betale moms. Hvis du handler med f.eks et engelsk firma og firmaet oplyser, at priserne er incl. moms (VAT), er det den pris, du skal betale. Du risikerer ikke at blive opkrævet moms af det danske Told og Skat. Det er ikke dit problem, hvis firmaet ikke overholder EU's momsregler. Altså ikke pålægger dig dansk moms, hvis de har opnået en omsætning til Danmark på over 280.000 kr.

/hejsa
Avatar billede krusell Nybegynder
11. december 2002 - 09:28 #19
Det jeg fik skrevet, var vist ikke helt rigtigt.
Så loss og whatever kig lige forbi her: http://www.eksperten.dk/spm/293449