Avatar billede monken Nybegynder
11. december 2002 - 12:49 Der er 8 kommentarer

ODBC: CHECK-begrænsning ?

Denne fejl forekommer når jeg vil sende min sql streng:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der opstod en fejl under bedømmelse af CHECK-begrænsning.

/ts/authorized/datatil.asp, linje 33
og her er sql strengen:

strSQL = "INSERT INTO data(navn,  sportsgren, distance, gnspuls, traeningstype, traeningsbelastning, oplagthed, traeningstid)"

strSQL = strSQL+ "Values('" & tdnavn & "','" & tdsportsgren & "', '" & tddistance & "','" & tdgnspuls & "', '" & tdttype  & "', '" & tdtbl & "', '" & tdoplagt & "', '" & tdttid & "')"
--------------------------
og så exec'er linie 33 sql strengen (td_ variablene er hentet fra en form), whats wrong here ?
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2002 - 12:51 #1
kunne det tænkes at du har skrive beskyttet din database ?
Avatar billede monken Nybegynder
11. december 2002 - 12:54 #2
den er ikke skrivebeskyttet nej
Avatar billede medions Nybegynder
11. december 2002 - 12:55 #3
strSQL = "INSERT INTO data(navn,  sportsgren, distance, gnspuls, traeningstype, traeningsbelastning, oplagthed, traeningstid)"

strSQL = strSQL & "Values('" & tdnavn & "','" & tdsportsgren & "', '" & tddistance & "','" & tdgnspuls & "', '" & tdttype  & "', '" & tdtbl & "', '" & tdoplagt & "', '" & tdttid & "')"

Prøv med dette!

//>Rune
Avatar billede monken Nybegynder
11. december 2002 - 13:17 #4
hjalp ikke, det er ikke måden den ligger strengene sammen på der er galt, men det må være noget i selve sætningen eller på den server det kører på der er galt.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
11. december 2002 - 13:18 #5
jeg vil tro det er :
strSQL = "INSERT INTO data(navn,  sportsgren, distance, gnspuls, traeningstype, traeningsbelastning, oplagthed, traeningstid)"

strSQL = strSQL+ " Values('" & tdnavn & "','" & tdsportsgren & "', '" & tddistance & "','" & tdgnspuls & "', '" & tdttype  & "', '" & tdtbl & "', '" & tdoplagt & "', '" & tdttid & "')"
Avatar billede monken Nybegynder
11. december 2002 - 13:24 #6
nej, parseren er ligeglad med mellemrummene
Avatar billede hossein Nybegynder
11. december 2002 - 22:51 #7
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2003 - 21:22 #8
tid til at lukke ?