Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 18:25 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Grafikken

Jeg har lige formateret min pc og grafikken på computeren er nu meget dårlig.

Når jeg går ind i egenskaber og vælger fanen indstillinger kan jeg i emnet Farver kun vælge "16 farver". Og i emnet Skærmområde er der kun mulighederne 640x480 eller 800x600

Jeg har fået at vide at der skal installeres en driver, men hvordan gør jeg det? Jeg ved ikke hvilket grafikkort jeg har...

Jeg har windows 2000 prof.
Hvad skal jeg gøre?
Mvh. Michael
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 18:26 #1
få fat i sisoft sandra www.download.com - det kan fortælle dig hvilket grafikkort du har.
så skriver du hvilket et det er, og så finder vi en driver til dig :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 18:27 #2
win2000 - et vildt skud er at du her et grafikkort med nvidia chip - så prøv denne driver: http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/4e44e8c67bb1f2ae615d91054028d4d0/driverlib/fisk/nvidia/40xx/40.72_win2k_WHQL.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 18:28 #3
men prøv lige det metal_hansen foreslår først ;)
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 19:17 #4
der kommer ingen resultater når jeg søger på sisoft sandra
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 20:03 #5
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 20:21 #6
ok, og hvad skal jeg så nu? Guide mig lige igennem :)
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 20:27 #7
hvor er det jeg skal ind og kigge?
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 20:30 #8
nu har jeg søgt på computeren og i registreringsdatabasen.
I registreringsdatabasen fandt jeg en fil som hed noget med Music Box. Den slttede jeg.... men det virker stadig ikk :(
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:02 #9
hov det var forkert, det sidste indlæg det må i undskylde :)))
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 21:06 #10
find noget med grafik-device
det kan hedde noget med nvidia 3-D el. lign.
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:06 #11
hallo...... hjælp mig lige :)
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:21 #12
hmm søger lige, er du der stadig?
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:23 #13
det er ingen steder
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 21:26 #14
har du prøvet de drivere jeg linker til?
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:26 #15
Add New Module
System Summary
Mainboard Information
CPU & BIOS Imformation
APM & ACPI Information
Video System Information
Windows Memory Information
Drives Information
Ports Information
Keyboard Information
Mouse Information
Sound Card Information
Printer and Fax Information
MCI Devices Information
Windows Information
WiSock Information
osv. osv.
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:27 #16
john: ja!
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 21:28 #17
Åben dit kabinet og kig på kortet for at se hvad det hedder - det er nemmest!
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:30 #18
Jeg ved da ikke hvor det sidder *lol* men nu har jeg installeret programmet, og brugt en masse tid på det, så vil jeg også lige have gavn af det,metal_hansen må vide noget...
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:36 #19
please metal_hansen svar :'(
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:55 #20
jeg er helt flad.....
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 21:55 #21
...og hjælpeløs...
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:02 #22
OK nu har jeg fundet det!!!!!!!
Mit grafikkort hedder:

nVidia Riva GFX DDC2 i2c
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. december 2002 - 22:31 #23
Så ER det den driver jeg linker til du skal bruge :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 22:34 #24
nemmerlig :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 22:34 #25
sorry jeg var væk - men jeg skulle lige kicke noget ass i UT2003 ;)
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:35 #26
ok så prøver jeg igen
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:39 #27
Hvad skal jeg gøre med den fil der bliver gemt?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. december 2002 - 22:43 #28
hvis der er en exefil, så kør den.
hvis der ikke er en, så skal du ind i enhedshåndtering > egenskaber for skærmkort > opdater driver - hvor du så henviser til mappen du har extracted filer til.
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:45 #29
det er en exe-fil men jeg kan ikke køre wizard... http://www.eksperten.dk/spm/297228
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:47 #30
Ved du hvorfor?
Avatar billede michaelb Nybegynder
21. december 2002 - 22:49 #31
du er ikke gået igen vel?
Avatar billede michaelb Nybegynder
22. december 2002 - 09:35 #32
Nå, men nu rejser jeg på juleferie (jylland...) indtil d. 27 dec. og så formaterer jeg igen, og prøver med det samme at installere driveren!!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. december 2002 - 14:27 #33
ok - jeg har haft problemer med at kunne submitte noget herinde - jeg prøver lige om det virker igen :)
Avatar billede layer Nybegynder
22. december 2002 - 14:35 #34
Man har ikke en computer uden at vide hvad der er i den.... Tryk egneskaber på denne computer, væg fanen enhedshåndtering og se under skærmkortet - du må ALDRIG indstallere nogle af de drivere som de andre "eksperter har forslået" hvis det ikke er den rigtige går der ged i det.

Normalt har du en recovery cd med til din computer og hvis du selv har bygget den fik du vel en drivercd med??? Man formaterer heller ikke sin pc før man er 100% sikker på at man har ALLE drivere - især noget så vigtigt som skærmkortet!!

Jeg går ud fra at det er et skærmkort fra Nvidia.... Hvad mærke og model er din computer, hvis du heller ikke ved det - kan du lige så godt forvente at køre med den grafik rsten af computerens levedetid!!! Sådan er det bare...
Avatar billede layer Nybegynder
22. december 2002 - 14:37 #35
Hvad er det for noget pis jeg siger:

"hvis du heller ikke ved det - kan du lige så godt forvente at køre med den grafik rsten af computerens levedetid!!! Sådan er det bare..."

Du kan jo bare købe et nyt skærmkort til en 1000kr... Det er den eneste løsning!!!
Avatar billede layer Nybegynder
22. december 2002 - 14:40 #36
ubs, havde ikke set at du havde fundet driveren! Nå men så er det jo bare at lede på Nvidias hjemmeside!
Avatar billede michaelb Nybegynder
27. december 2002 - 21:29 #37
layer, jeg har jo fundet en driver til skærmkortet på Nvideas side, så hvad er egentlig problemet?
Avatar billede michaelb Nybegynder
30. december 2002 - 17:25 #38
lukket
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. december 2002 - 18:45 #39
selv tak...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2002 - 19:35 #40
på den igen...
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. december 2002 - 21:56 #41
michaelb vil du være venlig at uddybe "lukket" ?

Det er ikke en god måde at lukke et spørgsmål, hvis du selv har løst det så må du vise hvordan du har lavet det. Det er ikke fair over for dem som hjælper dig ikke at give dem mulighed for at hjælpe dig færdig. De har også brugt en masse tid på at hjælpe dig. Du har så vidt jeg kan se fået flere korrekte svar.

Du bedes oprette et spørgsmål med point til dem som har hjulpet dig her.

eagleeye / CoAdmin
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 17:26 #42
Ja kære coadmin!! Jeg er egentlig ret gal på dig ligenu! For jeg kunne ikke rigtig svare, uden nogen computer! Tjek i Jeres database... Jeg har ikke været logget ind i den periode i har skrevet!! Så det er for det første meget plat! Jeg har lige mistet 2000 hårdtopsparede points, som jeg virkelig har gået meget op i! Hold kæft hvor er det egentlig også for plat!! For jeg har jo ikke gjort noget galt.... Der er jo ingen grund til at lukke min bruger pga. at jeg glemte at skrive hvorfor jeg lukkede!

For det første:

Metal_hansen sagde at jeg skulle installere et program... Jeg installerede det, men kunne ikke få det til at virke! Derfor, afvist svar!

John_stigers, driveren virkede ikke! Ganske enkelt... Derfor afvist svar!

"Jeg går ud fra at det er et skærmkort fra Nvidia.... Hvad mærke og model er din computer, hvis du heller ikke ved det - kan du lige så godt forvente at køre med den grafik rsten af computerens levedetid!!! Sådan er det bare..." sagde layer... Nu, hvor jeg har læst nogle artikler og samlet et par computere til, fandt jeg selvfølgelig ud af hvor jeg kunne tjekke mit skærmkort! Højreklik på Skrivebordet, Egenskaber, (fanen) Instillinger og der stod Nvidia GeForce 2! Men layer sagde at hvis jeg ikke VIDSTE det kunne jeg vinke farvel til en ordentlig skærm.... Men eftere jeg fandt ud af hvor jeg kunne finde mit skærmkort, var der jo ingen problemer for så var det jo bare at installere en driver til det!!

Men ingen svar var brugbare... Jeg kunne da godt have givet poitene væk, men så går luften jo ligesom af ballonen.... Det er jo ikke det Eksperten er til!! Og jeg går ikke særlig meget op i points, men man kan da ligeså godt følge spillereglerne!

Ja, kære Eksperten i må meget undskyld (og der ligger nok lidt ironi i den bemærkning) men helt ærligt..... Tænk Jer lige om!!
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
02. april 2003 - 17:29 #43
Ja, jeg ved egentlig ikke hvor jeg fik det der nVidia Riva GFX DDC2 i2c men det virkede jo ikke!!!!