Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2002 - 14:20 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

www.cyclingweb.dk revurdering

www.cyclingweb.dk ønsker revurdering af det nye design.

Skal lige siges at jeg personligt er ny i projektet og ikke har set det gamle. Men de to andre vil også deltage i debatten.
Siden vises forskelligt i 800*600 og 1024*786, og den så vidt jeg ved virker den ikke i andre browsere end IE foreløbigt.

Der er 10 point pr. gode uddybende svar, og useriøse eller meget korte svar eller svar uden forklaringer(eksempelvis: den er kedelig) belønnes ikke!
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2002 - 14:37 #1
vil sige at selve esignet ser meget godt ud, dog har i en fejl i designet:

topbaren i designet er centreret men menuerne stå ikke inde under denne bar, de hænger ude i siderne, hvad ikke ser godt ud, ptrøv at lave designet i faste rammer istedet for relative værdier.....

grunden til ovenstående fejl og den næste jeg vil tage fat i er jeres brug af frames, dette er ikke nemt at få til at se godt ud i alle browsere, og i bør måske derfor overveje at lave jeres design i tabbelr istdet.

på nogen af jeres sider kommer der en scroll-bar i midten af jeres design, dette ser ikke godt ud, lad enten siden løbe derned af, eller brug paging af jeres indhold.

lige en hurtig vurdering med et par punkter.

mvh.
Questis
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. december 2002 - 14:39 #2
Hej.

Har lige lidt du måske skal tænke på dine rammer skal du have meget mere styr på i en opløsning på 1280 x 960 passser det over hovedet ikke sammen.

design mæssigt er det rigtig fint kan godt lide din opsætning osv. desværre mangler "farverne" et pust altså måske skulle du prøve at bruge mere glade farver, det der ligner lidt en kedelig regnvejs dag vis du forstår.

i din side nyheder.php syntes jeg ikke du skal have din scroolbar tværtimod du skulle måske gøre sådan at man scrooler hele siden i stedet for bare det "indenvendige" felt :-)

Håber du kan bruge dette til noget for siden du har der har et meget stort potentiale i at blive en rigtig flot side, der mangler bare lige den sidste fin pudsning :-)

/Thomas Nielsen
Avatar billede ahv Nybegynder
26. december 2002 - 14:40 #3
Kører 1024x768, IE 6.0

1) Den normale standart scrollbar du har ved indholdet, ødelægger helhedsindtrykket lidt.

2) Ude i venstre side står der profiler nederst, det kan jeg kun se halvdelen af, jeg får måske lidt en forventning af at der kan være mere der nede, når jeg ikke kan se det hele.

3) Forsiden mangler en ramme rundt om indholdet som de andre har, desuden variere hver enkelt side lidt i opsætningen, det skal måske rettes til så de alle bliver mere ens.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2002 - 14:40 #4
tak går næsten ud fra at du bruger 800*600. De står ikke nedenunder i denne opløsning, men det gør de i 1024. Det skyldes at der kommer flere scrollbare når det sådan bliver krympet sammen.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. december 2002 - 14:40 #5
ret sjovt at man kan få næsten den samme vurdering med 2 sek mellem rum.
Avatar billede nuki Nybegynder
26. december 2002 - 14:43 #6
Top banneret er for stort skulle måske laves ned til max 750 pixel og så skulle i måske overveje at lave siden i tabels istedet for frames.

Som de andre skriver passer siden jo kun til de 2 opløsninger der og det er lidt dårligt da man sagtens med lidt tabels kunne fixe det nemt og smerte frit.

-Nuki
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2002 - 14:48 #7
nuki> i hvilken opløsning
Avatar billede nuki Nybegynder
26. december 2002 - 14:59 #8
Du mener min ik?

1280*1024

Ligner noget en baby har haft fat og skilt ad.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. december 2002 - 21:46 #9
(1) Jeg bryder mig ikke om farverne der er brugt, siden virker utrolig sløret og nærmest livløs. Cykling er noget med fart på, og derfor passer farverne slet ikke. Bruge evt. www.colorschemer.com/online/ til at finde nogle der passer bedre.

(2) I gøre brug af tre forskellige menuer, en til højre, venstre og foroven, hvilket jeg synes er meget forvirrende. Det er ok med to. Synes I skal flytte enten den til højre/venstre over på den anden side.

(3) Ved at siden er udtonede, som kommenteret i punkt 1, virker bannerne som det vigtigste på siden, da de er farverige og livlige.

(4) Men ellers er siden let overskuelig og let at betjene.
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2002 - 21:51 #10
Tak for svarene. I får allesammen en lønforhøjelse på 10 poing ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. december 2002 - 21:54 #11
Er det i anledning af julen ? Takker for point
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
26. december 2002 - 21:55 #12
Det kan vi godt sige.
Glædelig jul og godt nytår, og alt det der ;)