Avatar billede macjensen Nybegynder
26. december 2002 - 16:55 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vise alle poster med én værdi og samtidigt vise alle med en anden

Jeg er kørt fast i en forspørgsel hvor jeg skal vise alle forekomster af 0 i ét felt samtidig med at jeg viser alle forekomster af 0 i et andet felt, sorteret efter et tredie felt ca. sådan :
SELECT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[Ikke modtaget amt],Qry_Basis.[Ikke modtaget arb]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget amt]="0"
UNION SELECT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[Ikke modtaget amt],Qry_Basis.[Ikke modtaget arb]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget arb]="0";

Er der nogen der kan overskue den ?
Avatar billede mugs Novice
26. december 2002 - 17:00 #1
SELECT Tabel1.felt1, Tabel1.felt2, Tabel1.felt3
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.felt1)=0)) OR (((Tabel1.felt2)=0))
ORDER BY Tabel1.felt3;
Avatar billede macjensen Nybegynder
26. december 2002 - 17:10 #2
Det giver alle nullerne i den ene kolonne og viser datoer eller nul i kolonne to, sorteret efter kolonne tre
Avatar billede mugs Novice
26. december 2002 - 17:31 #3
SELECT Tabel1.Felt1, Tabel1.Felt2, Tabel1.Felt3
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.Felt1)=0))
ORDER BY Tabel1.Felt1, Tabel1.Felt3 DESC UNION SELECT  Tabel1.Felt2, Tabel1.Felt2, Tabel1.Felt3
FROM Tabel1
WHERE (((Tabel1.Felt2)=0))
ORDER BY Tabel1.Felt2, Tabel1.Felt3 DESC;
Avatar billede mugs Novice
26. december 2002 - 17:32 #4
Jeg har afprøvet en testdb, læg din e-mail hvis du vil have den tilsendt.
Avatar billede macjensen Nybegynder
26. december 2002 - 17:41 #5
Det ser lidt rodet ud for mig.
umbrella@get2net.dk
Avatar billede mugs Novice
26. december 2002 - 17:44 #6
Sendt.
Avatar billede macjensen Nybegynder
26. december 2002 - 17:54 #7
Der må være en lille misforståelse, den skal KUN vise nullerne i begge kolonner,sorteret efter tredie kolonne, og den skulle da helst vise samtlige forekomster af 0 i de to kolonner, ellers er det ikke så relevant.
Avatar billede hekla Nybegynder
26. december 2002 - 20:42 #8
Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er du vil.
Vil du:
Vise alle forekomster af "Ikke modtaget amt" = 0 i én kolonne og lade feltet "Ikke modtaget arbejde" stå tomt for disse poster, alle forekomster af "Ikke modtaget arbejde" = 0 i en anden kolonne og lade feltet "Ikke modtaget amt" stå tomt for disse poster, og have "Amt" stående i en kolonne som du sorterer efter?

Den kræver, så vidt jeg kan se, et tomt felt ("NytFelt") i Qry_Basis, således at forespørgslen kommer til at se nogenlunde sådan her ud:
SELECT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[Ikke modtaget amt],Qry_Basis.[NytFelt]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget amt]="0"
UNION SELECT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[NytFelt],Qry_Basis.[Ikke modtaget arb]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget arb]="0";
Avatar billede proaccess Nybegynder
27. december 2002 - 09:09 #9
SELECT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[Ikke modtaget amt],Qry_Basis.[Ikke modtaget arb]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget amt]="0" AND [Qry_Basis].[Ikke modtaget arb]="0"
ORDER BY Qry_Basis.Amt;
Avatar billede proaccess Nybegynder
27. december 2002 - 09:10 #10
Hvis du kun vil have vist hvert Amt een gang... så prøv med:

SELECT DISTINCT Qry_Basis.Amt, Qry_Basis.[Ikke modtaget amt],Qry_Basis.[Ikke modtaget arb]
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget amt]="0" AND [Qry_Basis].[Ikke modtaget arb]="0"
ORDER BY Qry_Basis.Amt;
Avatar billede macjensen Nybegynder
27. december 2002 - 09:24 #11
Heklas svar giver ikke meget mening for mig, jeg har bl.a svært ved at se hvordan jeg skal sætte et tomt felt ind i en forespørgsel.
Proaccess svar giver ét amt og et nul i hver kolonne.
Resultatet skulle gerne se ca. sådan ud :
Amt :  Ikke modtaget amt  :  Ikke modtaget arb  :
1            0                    0
2          Null                    0
3            0                    0
4            0                  Null
5            0                    0
Avatar billede fynbohans Nybegynder
27. december 2002 - 14:57 #12
Har du prøvet at lave 2 forespørgsler, en for hver betingelse = 0,
og en tredje som samler de 2 andre og er ordnet efter det tredje
felt?
Avatar billede hekla Nybegynder
27. december 2002 - 16:35 #13
Prøv med denne her:

SELECT Qry_Basis.Amt, IIf([Qry_Basis]![Ikke modtaget amt]= "0","0","Null")) AS Ikke_modtaget_Amt, IIf([Qry_Basis]![Ikke modtaget arb]= "0","0","Null")) AS Ikke_modtaget_Arb
FROM Qry_Basis
WHERE [Qry_Basis].[Ikke modtaget amt]="0" OR [Qry_Basis].[Ikke modtaget arb]="0"
ORDER BY Qry_Basis.Amt;
Avatar billede terry Ekspert
27. december 2002 - 17:11 #14
if you send the dB to eksperten@santhell.dk then perhaps I can see something which could help us understand what the problem is
Avatar billede macjensen Nybegynder
27. december 2002 - 17:37 #15
Hekla fandt det helt rigtige svar, tusinde tak.
Også tak til jer andre for forsøgene,til fynbohans: jo det er en måde at gøre det på, men jeg ville netop prøve at minimere antallet af forespørgsler.
Avatar billede hekla Nybegynder
27. december 2002 - 20:42 #16
Takker for point :o)