Avatar billede -ulli- Nybegynder
30. december 2002 - 11:32 Der er 8 kommentarer

VPN opsætning

Hej.. igen igen..

Jeg har endelig fået sat vores Zywall 10 og Cisco 827 op så de virker med Internet adgang med vores nye offentlige IP adresser.

Jeg fik at vide at vi skulle købe et par offentlige IP adresser, ellers ville VPN ikke virke..

Opsætningen ser nogenlunde sådan her ud:

Cisco 827:
IP fra ISP (yderside IP): xxx.xxx.xxx.xxx
Inderside IP: yyy.yyy.yyy.yyy

Zywall 10:
Yderside IP (ny offentlig): www.www.www.www
Inderside IP (LAN): 192.168.0.2

Cisco'en er sat op så den router AL trafik fra nettet videre til Zywall'en, og det virker perfekt.

Men - nu til det rigtige problem:

VPN opsætning. Jeg har prøvet med Zyxel's forslag -> http://www.zyxel.dk/product/product_image.php?image_id=103 , men det virker ikke.

Nogen der har erfaring med Zywall 10 og Safenet PK VPN klienten?

Hvordan skal jeg sætte det op på selve klienten?
Skal jeg sætte noget op på vores Windows NT 4.0 server også?
Avatar billede mulan Nybegynder
30. december 2002 - 15:08 #1
Måske kan du finde mere her:

http://www.secdatacom.dk/Default.asp?ID=229
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
03. februar 2003 - 15:21 #2
Hvad siger din event viewer i Safenet klienten når du forsøger at opkoble dig ?
Avatar billede hellmann Nybegynder
23. marts 2003 - 12:50 #3
Hvad med at bruge din Cisco 827 også lave VPN i den. Det har jeg på min 806'er til en 827. Du skal godt nok bruge en ny ios til din 827 men det kan købes ;-)
Avatar billede hellmann Nybegynder
23. marts 2003 - 12:52 #4
ios software kan jeg anbefale: C820-K9OSY6-M Version 12.2(2)XI
Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. juni 2003 - 12:44 #5
Lukker. Vi skiftede udbyder der så har sat VPN op.
Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. juni 2003 - 12:45 #6
hmm
Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. juni 2003 - 12:45 #7
Jeg kan ikke acceptere mit svar?
Avatar billede -ulli- Nybegynder
19. juni 2003 - 12:46 #8
test