Avatar billede niceday Nybegynder
02. januar 2003 - 04:01 Der er 1 løsning

sessions

Jeg har en side med nogle hundrede besøgende pr. dag, men vil i den kommende til forvente en del flere. I den forbindelse begyndte jeg at overveje min anvendelse af sessions.

Lige nu har en bruger følgende sessions:
session("userid")
session("chatid")
session("cho1")
session("cho2")
session("pas_no")

Da jeg er blevet fortalt af sessions belaster serveren, overvejde jeg at lave en kommasepereret session, som i dette tilfælde ville blive:

session("variabel"), hvor variabel så bestod af:

session("variabel") = "userid, chatid, cho1, cho2, passno"

Ville dette blive mere effektivt - og hvorfor / hvorfor ikke?
Avatar billede kichian Nybegynder
02. januar 2003 - 10:17 #1
Spørger du ikke i den forkerte gruppe?

Men derudover er det ikke mere effektivt at samle variable i en streng, fordi du dels skal bruge ressourcer på at samle og skille dine variable og dels tilføjer et ekstra lag af kompleksitet, som egentlig ikke giver nogle fordele.

Det du har fået at vide er, at brugen af sessioner belaster serveren mere end hvis du ikke brugte sessioner!!. At du har små x-antal sessionsvariable betyder intet for performence contra det kun at have en.

Har du en ide om belastningen af din server og hvor meget yderligere belastning den kan klare?