Avatar billede tumben Novice
04. januar 2003 - 13:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

skal jeg købe en D link 804 ..eller ???

Hej

TDC butikken har lige sat D-link DI-804 router ned fra 1699 ...til 699...så nu er jeg vist nødt til at bestemme mig...

jeg vil gerne have nogle gode grunde til IKKE at købe den

(jeg har TDC ADSL...1024/256 med 2 dynamiske Ip)

f.eks hvad mangler den iforhold til storebroderen 804V...hvak er det jeg ikke kan med den router..osv..osv..please help...da jeg ikke er den stor router ekspert.men godt vil have noget der ikke begrænser mig..i hvad jeg gerne vil lave på min pc...dvs httpserver...ftpserver...messenger...netmeeting...fjernstyring..osvosv.. ;-)
Avatar billede tumben Novice
04. januar 2003 - 13:59 #1
Avatar billede hologram Nybegynder
04. januar 2003 - 16:31 #2
Storebroderen 804V kan køre VPN (Virtual Private Network).
Det betyder at du kan forbinde dig med en anden VPN-kompatibel enhed et andet sted på internettet og så køre en slags LAN over nettet. Du kan se hvilke filer der er delt over netværket, hvilke printere der er delt og den slags ting.

En Router er rar at have hvis du vil sikres imod cracker(/hacker)-angreb og hvis du gerne vil have mulighed for at have uendeligt mange computere på nettet på én gang uden at en bestemt computer skal tændes først.
Avatar billede hologram Nybegynder
04. januar 2003 - 16:33 #3
Oh ja...
Kan du fortælle hvad du bruger internettet til generelt?
Kører du nogle servere af nogen art? Mailserver, webserver, måske en spilserver eller noget lignende?
Avatar billede tumben Novice
04. januar 2003 - 16:34 #4
jo men kan 804..ikke også køre VPN...??..eller er jeg gal på den
Avatar billede hologram Nybegynder
04. januar 2003 - 16:40 #5
Ikke så vidt jeg kan se i konfigurationen på min Router...
Og det er en DI-804 ;)
Avatar billede tumben Novice
04. januar 2003 - 16:42 #6
fedt ...er du glad for den...???? eller hur...(læs de sidste 2 linier i mit første indlæg, vedr hvad jeg bruger pcén til))....
Avatar billede tumben Novice
04. januar 2003 - 16:44 #7
bliver desværre nødt til at være selskabelig...vender tilbage over midnat....;-)
Avatar billede hologram Nybegynder
04. januar 2003 - 16:49 #8
Den kan godt være lidt tricky i starten, men man lærer at leve med den :)
Man kan sige at den passer til prisen ;)

Det gode ved routeren er at du kan gemme flere servere bag én IP.
Du kan have én maskine til at køre ftp-server og en anden til at køre http-server. Den videresender bare til den interne IP som den får besked på :)
Avatar billede tumben Novice
05. januar 2003 - 16:33 #9
hhmmm.lære at leve med den...vil det sige at du ville vælge en anden idag.....(passer til prisen...hvad er det man mangler ???)
Avatar billede hologram Nybegynder
05. januar 2003 - 20:15 #10
Jeg mangler intet, den kan bare godt være lidt tricky at sætte op i starten.
Menusystemet er en smule indviklet.
Men med lidt tålmodighed lærer man hvad man har brug for og ikke :)
Avatar billede tumben Novice
06. januar 2003 - 23:55 #11
...det med at den nyeste firmware understøtter Upnp..dvs at 804...kan "autokonfigureres" under win XP og me...således at den er nemmere at sætte op..er det noget du ved noget om....understøtter Win 200 Upnp ?????..
Avatar billede hologram Nybegynder
07. januar 2003 - 11:33 #12
Så vidt jeg ved understøtter Windows 2000 uPNP, men jeg er ikke helt sikker.
Jeg har ikke prøvet den nye firmware-update, så jeg kan ikke sige hvordan det fungerer
Avatar billede tumben Novice
08. januar 2003 - 13:43 #13
hhmm nu har jeg købt den...det er jeg vist ike så stiv i ...så det gør noget..jeg kunne god t lige bruge lidt hjælp..jeg forstår ikke helt hvordan det skal sættes op..jeg kan ikke få mit webcamserver til at fungere..må vist hellere læse lidt på lektien..og så forhåbentlig vende tilbage ..måske allerede iaften  ;-(
Avatar billede tumben Novice
09. januar 2003 - 21:10 #14
version 2.05B2  i firmwaren...giver ca dobbelt så mange fetures....hvis du er interesseret, kan jeg sende den til dig..
men jeg er stadig grøn mht routere..og havde idah alvorlige problemer med at re-sette den...indtil jeg ringede til D-link....og det viste sig at de havde lavet fejl i manualen..hhhhmmmmmmm...der ku de lige have sparet mig for et par timers arbejde og irritation.
Ps er der nogen der har en ligende router ..og har haft held med at bruge netmeeting....videodelen ?????
Avatar billede hologram Nybegynder
09. januar 2003 - 21:22 #15
Jeg har hentet den, venter blot på det rette tidspunkt til at køre opdateringen, da jeg kører en IRC-server der jo helst skal være online 24/7 i modsætning til en FTP/HTTP-server der jo godt kan klare et par minutters nedetid ;)
Men ellers tak :)
Avatar billede tumben Novice
09. januar 2003 - 22:12 #16
du skulle vel ikke ligge inde med en superlink til et sted hvor de forklarer ....sådan HELT ned i børnehøjde..hvad at det med  DNS  RIP protocol og kontrol...relay agent..IProuting..callfilter...static route...og ALT det andet..hvor 10´øren endnu ikke er faldet på plads...

(hvor kan man betale sig fra et lynkursus i routere)...nordsjælland :-)
Avatar billede hologram Nybegynder
09. januar 2003 - 22:29 #17
Ikke rigtig, da jeg ikke selv ved hvad halvdelen af de ting er :)
Avatar billede tumben Novice
09. januar 2003 - 22:31 #18
:-)
Avatar billede peterpirat Nybegynder
31. august 2003 - 15:35 #19
Har hentet den 2.05B2, men den ka ikke finde nogen router...
Hva sker der ?
Avatar billede tumben Novice
31. august 2003 - 20:44 #20
har du softwarefirewall på maskinen..den kan vel blokere