Avatar billede snqvsen Nybegynder
04. januar 2003 - 15:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

købe en Router

goddag, nu prøver jeg igen.
Nogen der kender en router hvor man kan indstille hvor meget kb/s der skal sendes ud til portene (præcist!)

/snQvsen

give me link
Avatar billede hologram Nybegynder
04. januar 2003 - 16:35 #1
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre uden den bliver dyr :)
Du skal sikkert op i noget Cisco-udstyr af en art.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
04. januar 2003 - 21:53 #2
Har vi prøvet at fortælle ham men han lytter ikke :)
Avatar billede lap Nybegynder
04. januar 2003 - 23:44 #3
Og det er formentlig fortsat en switch der er tale om - ikke en router. Hvis det er en router, så kan f.eks. en cisco 16xx, 25xx styres på hastighed på wan-siden.

Men det er jo en switch, så derfor: http://www.cisco.com/warp/public/cc/pd/olpl/metro/on15454/prodlit/onser_an.htm
viser, at cisco catalyst 2948G-L3 sammen med onse-software er en mulighed.

En anden løsningsmodel er: http://www.pandhsoftware.com/products.html , men uanset koster det mange penge.

Og nu har spørgsmålet vel været oppe nok: http://www.eksperten.dk/spm/299364
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
05. januar 2003 - 03:13 #4
lap det første link du viser er vist lidt off topic :)

det andet link er meget kool, mon snQvsen har 20.000 kroner så kan¨han jo købe det :D
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
05. januar 2003 - 11:25 #5
Ved du nu hvad fætter guf, det er femte gang eller lignende du prøver, folk har svaret dig masser af gange. og de er kommet frem til et par ting.
Enten at det kommer til at koste kassen, eller at du skal sætte dig ind i noget linux og bruge den som gateway, og så kan det måske gøres der...

Undskyld hvis jeg virker sur, men det hjælper da ikke at tage point selv fem gange og så bare prøve igen, det ender med der ikke er nogen der vil hjælpe dig.
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 14:42 #6
ok, så fortæl mig hvordan jeg kommer igang med sådan en DNS server eller hvad sådan noget hedder ?
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
05. januar 2003 - 14:46 #7
hvad VIL du med en DNS server?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 14:47 #8
jeg har 700 MHz ..
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 14:49 #9
jamen man kan vel få noget software som jeg kan smide på min server, som står nede i skabet?

som at der så deler DNS ud til comp ?
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
05. januar 2003 - 14:52 #10
øøøhh... du er ikke nemt at hjælpe, så lidt du uddyber dit spørgsmål...

Det ville feks. være en god ting hvis vi kendte dit OS. Feks. indeholder Win2K Server jo en udmærket DNS som standard...
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 14:53 #11
der er win2k server på serveren, eller det kommer der!

(bundkortet er brændt af)
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2003 - 15:20 #12
Så røg vi vist helt off-topic - en navneserver er noget helt andet - og i virkeligheden er det vist dhcp-server der efterspørges?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 15:29 #13
jamen vil du så have at jeg skal oprette et nyt spørgsmål ?
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 15:30 #14
eller gider du at forklarer her, hvordan med sådan en dhcp-server?
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2003 - 15:35 #15
Hvis du forventer hjælp, så er du nødt til at fortælle, hvad du vil have hjælp til - og derudover fortælle hvad du har at gøre med (hardware/software).

"som at der så deler DNS ud til comp ?" tror jeg ikke, at mange forstår - specielt i router/switches kategori. Skriv hvad du ønsker at kunne - så kan andre ofte oversætte det til et produkt/funktion.

Melder mig hermed af denne tråd.
Avatar billede lap Nybegynder
05. januar 2003 - 15:39 #16
Desuden har du vist et problem i forvejen:

http://www.eksperten.dk/spm/295791 - se indlæg fra CoAdmin
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
05. januar 2003 - 15:42 #17
Jeg synes du skulle lukke dette spørgsmål, og give dig til at læse lidt på lektion. Du har vist brug for at lære lidt grundlæggende om begreberne i forbindelse med netværk. Når du engang har fået det på plads, skal du være velkommen til at stille spørgsmål.

Så længe du ikke engang ved hvad du selv vil, gør du ikke andet end at spilde vores tid.

over and out...
Avatar billede iknow.dk Nybegynder
05. januar 2003 - 15:42 #18
lektien even
Avatar billede snqvsen Nybegynder
05. januar 2003 - 16:11 #19
ok cool, tak for 'hjælpen' så
Avatar billede snqvsen Nybegynder
25. februar 2003 - 19:31 #20
lukker lige mine åbne spørgsmål...