Avatar billede bruna Nybegynder
08. januar 2003 - 12:41 Der er 5 kommentarer

JavaScript popup windows Flash. Hvordan laves flere vinduesstr.?

Hej,
I flash har jeg lavet en knap med flg. script:

on (release) {
    getURL("java script: openWindow('http://home19.inet.tele.dk/mereommig.htm')");

}

I HTML dokumentet, hvor jeg så har placeret min flashfilm, har jeg flg. script, som fungerer helt fint!!
Mit spørgsmål er nu: HVORDAN LAVER JEG FLERE VINDUESSTØRRELSER TIL SAMME HTML DOC. TIL DE FORSK. KNAPPER I FLASH??

HÅBER NOGEN KAN HJÆLPE?

MVH BRUNA

<script language="JavaScript">
function openWindow(URL) {
newWindow = window.open(URL, "myNewWindow", "toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=180,height=250,left=80,top=180");
}
</script>
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=5,0,0,0" width="770" height="450">
  <param name=movie value="zonemarianne.swf">
  <param name=quality value=high>
  <embed src="zonemarianne.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="770" height="450" SwLiveConnect=true>
  </embed>
Avatar billede knudgert Nybegynder
08. januar 2003 - 13:00 #1
Det er ikke tilladt at stille det samme spørgsmål i flere kategorier, så luk det ene af dem.

Fra http://www.eksperten.dk/regler.phtml :
11. oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede bruna Nybegynder
08. januar 2003 - 13:50 #2
Ok, men hvordan slettes det ene???
Avatar billede knudgert Nybegynder
10. januar 2003 - 03:24 #3
Du sender et svar og accepterer det.
Avatar billede ja-ole Nybegynder
12. marts 2004 - 05:02 #4
1) Din javascriptfunktion kan skrives sådan
<SCRIPT>
function openWindow(URL,x){
window.open(URL,'myNewWindow',x);
}
</SCRIPT>

2) Kaldet i flash (knappen) skal skrives sådan

on (release) {
    getURL("java script: openWindow('http://home19.inet.tele.dk/mereommig.htm','width=100,height=300')");
}
Hver gang du vil ændre vinduesstørrelsen ændrer du på udtrykket 'width=100,height=300' - her er vindue med en bredde på 100px og højde 300px.
Prøv det!
Avatar billede ja-ole Nybegynder
06. april 2004 - 00:59 #5
Er du tilfreds med mit svar? Det virker. Afslut venligst nu!