Avatar billede bernhof Nybegynder
19. januar 2003 - 18:03 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

XP style VB-knapper

Findes der en måde at få sine commandbuttons i vb til at ligne andre buttons i XP? Altså styled buttons?
Avatar billede reds2001 Nybegynder
22. januar 2003 - 11:52 #1
Du skal sætte temaet(Theme)i Control Panel ->Display til Window XP. Så bliver dine controls også XP style rigtig fedt :-)
Avatar billede bernhof Nybegynder
22. januar 2003 - 16:57 #2
Ja ok, jeg ved godt hvordan man ændrer Theme i WinXP, men eftersom knapperne i Visual Basic er specielle komponenter, tænkte jeg om der evt. fandtes API-kald eller andre knap-komponenter på nettet, som efterlignede XP skins..

I øjeblikket er det sådan (i hvert fald hos mig) at knapperne i Visual Basic (CommandButtons) ikke benytter sig af skin features .. Er det bare min computer der er galt på den?
Avatar billede reds2001 Nybegynder
23. januar 2003 - 09:17 #3
tjah det skal jeg sgu' ikke gøre mig klog på, men jeg vil mene at ligegyldigt hvad man gør ved sine controls, så vil det være styresystemets 'theme' der har precedens. Det er dog uden at være helt sikker.
Avatar billede dar Nybegynder
23. januar 2003 - 22:04 #4
Avatar billede dar Nybegynder
23. januar 2003 - 22:07 #5
ok - hvis det kompilerede program også skal være styled skal du nok også give det en .manifest-fil... Ikke helt optimal, men bedre end ingen ting :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
24. januar 2003 - 22:32 #6
Hmm .. jeg skal lige være helt sikker:

Når I kompilerer jeres program og kører .exe-filen, er jeres VB CommandButtons så XP-styled? eller ligner de bare de gamle win98-knapper?

Mine ligner nemlig bare de gamle win98-knapper, men det kunne godt være der var noget galt hos mig ...
Avatar billede bernhof Nybegynder
27. juni 2003 - 15:37 #7
Kiggede lige nogle gamle spørgsmål igennem og løb ind i dette..
Jeg fik desværre ingen brugbare svar, men I skal have tak for tiden alligevel - I kan dele de beskedne 15 point mellem jer ;)