Avatar billede bdb Nybegynder
20. januar 2003 - 21:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Network Data Management Protocol

Hvad er den danske betydning / definition af NDMP ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. januar 2003 - 21:28 #1
NDMP (Network Data Management Protocol) er en åben protokol der bruges til at kontrollere backup og recovery af data mellem primær og secondær storage i et homogent netværksmiljø. NDMP specificere en fælles arkitektur for backup af netværk filservere og muligør skabelse/brug af en fælles agent der kan bruges af et centraleceret program til at tage backup af filservere der køre på forskellige platforme. Ved at adskille data stien fra commando stien lan man minimere trækket på netværksressourcer idet backupoperationen faktisk kan gennemføres lokalt.
NDMP bruger et fælles dataformat der skrives til og læses fra direkte fre driverne fra de forskellige devices.

Du må skrive hvis dette ikke er dækkende
Avatar billede bdb Nybegynder
20. januar 2003 - 22:00 #2
Tak for det fine - og hurtige - svar.