Avatar billede sjc Nybegynder
23. januar 2003 - 13:13 Der er 19 kommentarer

Hvordan får jeg søgemaskinerne til at finde min URL bedst muligt

Jeg har en web lavet i FrontPage2002.
Jeg uploder på et webhotel.
Jeg har flere subdomæner.

Jeg kan ikke rigtigt få søgemaskinerne til at fange min web.
Specielt er det galt med subdomænerne.
Jeg har ikke råd til at betale for at blive optaget.

Kan i se om mine <Meta´er er rigtige - eller kan de gøres bedre!

Jeg er specielt interesseret i Google

Har i forslag til steder hvor jeg kan lægge
min web så den ´fanges´

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="en-GB">
<meta http-equiv="Content-Language" content="de">
<meta name="keywords" content="SJC, SJ Components Asia, EMS Electronic Manufacturing Service, Elektronik Montage, Elektronikmontage, Print Montage, Printmontage, Printplademontage, EMS, Electronic Manufacturing Service, Apparatmontage, PCB Printplader, Printplader, PCB, Elektronikkomponenter, Ledninger, Kabler, Wire, Cable, Ledningskonfektion, Kabelkonfektion, Transformer, Spoler, Strømforsyninger,Switches,Jack, LCD ,LED, Tastatur, Displayes, Keyboards,Membrane switches, Højtaler, Motor, Ventilator, Contract Manufactoring, Printed circuit board assembly, PCBA, SMT, PTH, Electronics Subcontractor, Outsourcing, Metalforarbejdning, Plaststøbning, Hardware, Software,WEB ,WEB Design, Udvikling, Product Development,Production, Manila Philippinerne Asien">
<meta name="description" content="Dansk underleverandør elektronik produktion i Fjernøsten / EMS Electronic Manufacturing Service. Salg af elektronikkomponenter fra fjernøsten: Printplader PCB, Kabler, Ledningskonfektion, Transformer, Spoler, LCD Display, Tastatur , Motore, Højtalere, Printed Circuit Board Assembly PCBA and Components from Asia">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>SJ Components Asia ApS</title>
<base target="hovedramme">
</head>
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
23. januar 2003 - 13:14 #1
Hvis du vil på google, skal du registrere hos dmoz.org
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
23. januar 2003 - 13:18 #2
Google kigger i øvrigt ikke på meta keywords, men laver en vægtning af siden baseret på indhold og på andre sider, som linker til.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
23. januar 2003 - 13:19 #3
Læs om google's ranking her:
http://www.google.com/technology/index.html
Avatar billede kentoix Nybegynder
23. januar 2003 - 13:20 #4
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 13:23 #5
Lad os først starte med at slå fast META TAGS VIRKER stort set IKKE MERE. og med alle de metatags du har udfyldt risikere du at havne i søgemaskinernes spamfiltre.

Du må ikke have søgeord i metatags du ikke også har i din tekst, og det at ordet kun står der en gang betyder at din placering bliver dårlig. Man kan ikke kalde din side optimeret.

Derer mange ting der skal hænge sammen, men vi kan jo starte med google.

1. skab indhold. ingen side uden indhold kan optimeres og søgemaskinerne er ikke interesseret i sider uden indhold. Meget indhold, unikt indhold.

2. skal masser af links. især google bruger links til at udregne din placering, jo flere der linker til dig jo bedre bliver din placering

3. kik på din link struktur. alle dine sider skal have mindst 3 andre sider der linker til sig. og alle dine sider bør kunne nås med max 3 klik med musen.

4. optimer dine sider. En side kan normalt kun bære 3 søgeord. søgeordet skal have en vil dentitet, og derfor er det ikke realistisk at have for mange søgeord på siden.

5. tilmeld til de 10 atore (dog ikke google) især dmoz er vigtig. google skal nok finde dig selv hvis du har mange links der peger på din side
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 13:25 #6
Hvis du bruger Frames.

Pas meget på med metatags, du risikere let at gøøgle opfatter dine koder sådan at du har metatags på en side hvor indholdet ikke passer til, det skal du være forsigtig med.

Du bør kikke på brug af NOFRAMES, NOSCRIPT og NOEMBED sektionerne smat brug af statiske flade html doorwayes/hallwayes
Avatar billede sjc Nybegynder
23. januar 2003 - 14:23 #7
Tak for svarene.
Jeg har nogle spørgsmål:
Spørgsmål 1:
Google skriver: Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke.
Jeg bruger rammer og script - det er jeg nød til.
Hvad gør jeg forkert!!!!. Jeg kender ikke NOFRAMES, NOSCRIPT
Spørgsmål 2:
Må jeg bruge æ ø å i søgeord !
Spørgsmål 3:
Hvad er 10 atorer
Spørgsmål 4:
Skal jeg i roden på Index.htm have søgeoret (3 gange) eller er det nok det findes på en anden side linket til Index - også hvis det er en side der ligger i subdomænet
Avatar billede msnilsson Nybegynder
23. januar 2003 - 14:39 #8
bufferzone har ret. Skaf links fra andre sites, hav en god linkstruktur mellem dine egne sider og lav noget godt indhold. Når du optimerer, så optimér til få søgeord pr side. Du skal kun bruge flere subdomæner hvis det er naturligt i forhold til indholdet.

Mht dine metakoder som de er beskrevet her:

>meta http-equiv="Content-Language" content="da"
Du har taggen tre gange med tre forskellige sprog. Der bør ikke være flere sprog på den samme side. I øvrigt er taggen ikke så vigtig, så ryk den længere ned.

Keywords: Brug gerne taggen, det skader ikke (efter min subjektive mening), men den er alt for lang - nøjes med max 10 ord i keyword-taggen på hver side.

Description-taggen: Den er for tyk, det er jo bare en opremsning af keywords. Skriv hellere en god aktiv tekst, som får folk til at klikke på linket. Den har alligevel ikke så stor betydning i forhold til ranking.

Title-taggen: Den betyder meget for din ranking, så her skal dine tre vigtigste søgetermer stå. Ryk den helt op som den første tag.

>meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0" og
meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document"
De skal fjernes.

I øvrigt er metakoderne den mindste del af optimeringen. Du kan læse mere om optimering på: http://webconsult.forbrugerportalen.dk/seo.asp .

Med hensyn til tilmelding - som jo er det du spørger om ;-) - så tilmeld til dmoz.org, og til yahoo.dk, hvor du også kan tilmelde gratis selvom du kommer til at vente længe... Hvis du kan skrabe 1495 kr/år sammen (på indtægter fra dit site) så tilmeld til Jubii. Kort sagt: tilmeld til kataloger, og lad robotterne finde dit website selv via links fra andre sites. Læs mere om tilmelding på http://webconsult.forbrugerportalen.dk/kataloger_tilmelding.asp

Mvh.
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 14:39 #9
1. "Denne side bruger rammer, men browseren understøtter dem ikke" er den tekst der er skrevet mellem dine NOFRAMES tags. Det faktum at google læser denne tekst som om det var siden kan du udnytte (med forsigtighed) til at lave en flad optimeret siden der (istedet for tekster der står der nu)

2. Ja det kan du i de fleste tilfælde, hvis du er rigtig smart. optimerer du også til søgeordene stavet med oe ae osv. Husk at varier indholdet, da google straffer dublicated contente

3. aner ikke hvad du taler om, er di sikker på at det saves sådan, Hvad sammenhæng forekommer atorer i

4. Hvad mener du med roden på index.htm. du bør ikke gentage søgeord, da nogle søgemaskiner opfatter dette som spam, jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad du her spørger om
Avatar billede sjc Nybegynder
23. januar 2003 - 15:03 #10
Spårgsmål til pkt 1:
Jeg forstår ikke hvad du mener med at lave en flad optimeret siden!!
Svar på spørgsmål 3:
Læs dit første svar fra dig under pkt 5
Svar på spørgsmål 4:
Jeg har domæne www.sjc.dk
Herunder      www.sjc.dk/pcba
              www.sjc.dk/pcb
I www.sjc.dk har jeg Index.htm (Hovedsiden)
Skal søgeorene ligge i denne !!!! eller er det nok de findes på
andre sider linket på Index.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2003 - 15:08 #11
atore= 10 store (tyrkfejl)de 10 største søgemaskiner google, alltheweb, altavista, looksmart, msn, aol, osv osv

I virkeligheden bør du optimere alle sider til de søgeord de kan bære. Du laver så en analyse af hvilke søgeord du finder relevante og de sider du ikke har sider til laver du sider til.

En flad html side. er en html side uden fancye ting, ingen frames, javascript, dhtml, osv osv kun ren html og så er siden optimeret til ganske få søgeord og teksten er special lavet til disse søgeord.

Hvis søgemaskineoptimering var let og ligetil kunne jeg og andre ikke tjene de penge vi kan
Avatar billede professoren Nybegynder
23. januar 2003 - 15:11 #12
du kan normalt ikke link din hjemmeside til søgemaskiner hvis det er en subdomæne...og danske søgemaskiner normalt optager kun domæne der er .dk....men
det er lykkedes mig at få subdomæner optaget i WWW-kataloger, men det kræver et
stykke arbejde...eller betaling.
Avatar billede sjc Nybegynder
23. januar 2003 - 15:41 #13
Professor hvordan gør man da!
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2003 - 10:27 #14
Jeg har lige funder noget hardcore information om behandling af bl.a. subdomæner til søgemaskiner. læs her og bliv som minimum forvirret på et højere niveau

http://www.webmasterworld.com/forum5/1743.htm
Avatar billede professoren Nybegynder
28. januar 2003 - 14:50 #15
så gerne:  gå til den søgemaskine du gerne vil være hos
find "submit link" eller lign.
følge instrukserne--og se om det lykkedes!

Der går 3-7 dage inden du kan se, om du er i indekset...det kan godt tage 5-10 minutter pr. søgemaskine..og der er 1000+ af dem!
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
03. juli 2003 - 14:54 #16
Lukketid..?
Avatar billede per2000 Nybegynder
03. juli 2003 - 17:06 #17
Hvor gør man det
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
04. juli 2003 - 10:40 #18
Det gør sjc ved at logge på - finde dette spørgsmål og vælge accepter svar
Avatar billede per2000 Nybegynder
04. juli 2003 - 10:42 #19
Jeg har lige logget ind
Der er ingen accepter svar.
Hvad gør jeg