Avatar billede malanko Nybegynder
27. januar 2003 - 13:17 Der er 6 kommentarer

SVCD kan ikke afspiles på min CD drev

Hej!
Jeg har en bin/cue fil som jeg indlæser med daemon tools.  Daemon tools opretter herefter en virtuel drev, hvor bin/cue filen bliver conviteret til en SVCD og jeg kan nu se filmen med Power DVD og andre programmer uden at brænde filmen på cd.
Derefter brændte jeg filmen ved at lave en cd copy i Nero.  Brænding lykkedes og jeg fik lavet en kopi megen til den jeg kunne afspille i powerDVD vha.af daemon tools.  Problemet er så bare at den kopi jeg fik brændt ikke kan afspiles.  Jeg får en fejlmelding hver gang jeg prøver, og det er uanset hvilket program jeg anvender.  Så mit spørgsmål er hvorfor det sker, når kopien er identisk?

Jeg vil kategorisere dette spørgsmål som meget svær og derfor tildele 150 points til den der kan hjælpe mig.
Avatar billede kadann Nybegynder
27. januar 2003 - 13:20 #1
Har du prøvet med andre programmer end Nero? Prøv evt. med CloneCD eller et program af den slags..

Og du husker vel at sætte PowerDVD til at læse fra dit CD-ROM drev, og ikke dit virtuelle drev? :)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
27. januar 2003 - 13:20 #2
hvilken fejlmeddelelse fik du?
Avatar billede nikolaj-s Nybegynder
27. januar 2003 - 13:33 #3
har du en DVD afspille så prøv at smække cdén i den og se om den virker der i, for så ved du da at der ikke er noget galt med cdén, og du ved også om den er brændt i det rigtige format.

p.s er det i din egen pc du prøvede kopien for jeg kender nogle der kun kan brænde ting til sig selv for andres pcér kan ikke læse deres brændte cdér
Avatar billede prodic Mester
27. januar 2003 - 13:34 #4
Brænd evt. bin/cue-filerne direkte i Nero fremfor at tage en kopi af dit virtuelle CD-drev.
File->Burn Image.
Avatar billede malanko Nybegynder
27. januar 2003 - 15:11 #5
Hej!
Tak for jeres henvendelser.
Jeg har selvfølgelig forsøgt med begge mine cd drev, den ene af dem er ovenikøbet et DVD drev.  resultatet er den samme.  PowerDVD fejlmedelelsen fortæler mig at den ikke kan læse noget fra min CD, da den muligvis er beskadiget eller snavset, samme fejlmeddelelse siger den også om de 2 andre cdere jeg også har brændt på samme måde.  Jeg har desvære ikke nogen DVD afspillere, ellers havde jeg forsøgt det.
Jeg har ikke prøvet at brænde image filen direkte fra Nero, da det ikke er noget som nero softwaren er ret god til.  Selve CD-kopien er god nok (jeg har nemlig tjekket den), så det vil ikke hjælpe at bruge Clone-CD (det tror jeg iværtfald ikke).
Avatar billede klatten Nybegynder
14. februar 2003 - 14:54 #6