Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ADSL går død

Jeg har en ADSL linje.. som har for vane at gå død. Så er jeg nød til at genstarte computeren og vente imellem 5-30 minutter før den er klar igen. Jeg har dog oplevet at selv om jeg ikke genstarter computeren.. blir forbindelsen klar igen.. indenfor samme tidsrum. Er der nogle der kan fortælle mig om det er selve forbindelsen.. eller måske en fejl i min computer.... Nogle der har prøvet det samme????
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:47 #1
Hvad er det for et Abonnomant du har??
Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:50 #2
tele danmark....
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:52 #3
ok, øh hvad sker der helt præcisk, går dit modem bare af alså bliver en af knapperne røde??
Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:57 #4
ja den midterste knap blir rød
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 19:58 #5
hvorfor genstarter du så, kan du ikke nøges med at loge på igen efter et stykke tid når den bliver grøn igen??
Avatar billede salo Nybegynder
31. oktober 2000 - 20:49 #6
Jow det tror jeg at jeg kan.... har kun gjort det nogle få gange... ladet væfre med t genstarte. NORMALT genstarter jeg jo så snart noget går galt. Så det gjorde jeg automatisk os her.
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:29 #7
Nå men når den går i rød er det fordi du ikke har kontakt med centralen, Den gør det jo også lige når du tænder modemet og der plejer lige at gå et øjeblik så er der forbindelse til centralen. Men hvis den gør det så tit som du siger , og der så lang tid før der er adgang igen, ville jeg nok ringe til TeleDK og forhøre mig om det er deres central som ikke lige køre som den skal.
Avatar billede blazer Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:30 #8
hvordan kan den dø????????

er jo ikke levende.........
Avatar billede cyberm Nybegynder
31. oktober 2000 - 21:31 #9
Øh ha nmener at forbindelsen ryger og han kan ikke komme på, det er fordi du ikke kan loge på når modemet ikke har kontakt med centralen
Avatar billede salo Nybegynder
01. november 2000 - 14:17 #10
cyberm
på centralen siger de det ik har noet med dem at gøre... men jeg har svært ved at tro andet.

Så vidt som vi har fundet ud af her... skulle det ikke komme fra min pc... så det ka jo ik være andet end deres central.. må hellere slås lidt med dem så. Tak
Avatar billede jowi Nybegynder
06. november 2000 - 22:25 #11
Sluk dit ADSL modem på stikkontakten. Lad det stå i 10-15 minutter og tænd det igen. Så henter modemet automatisk software ned fra centralen. Fejlen kan skyldes din modemtype! For at fastslå fejlen nøjagtig skal man vide om du har et Siemens 3000 eller 4000 modem. Du kan se det ved at 4000\'eren er gjort klar til et 10baseT netværk bag på! Er det et 4000 ville jeg ringe 80808031 og får tjekket forbindelsen:-)
Avatar billede cyberm Nybegynder
06. november 2000 - 23:22 #12
Jowi->> jeg har et 4000 modem og det laver ikke vrøvl
Avatar billede jowi Nybegynder
07. november 2000 - 23:33 #13
Så er problemet signalet fra centralen, igennem skillefiltret og til dit modem. Problemet kan jo være hardwarefejl og i givet fald ville jeg henvende mig med problemet i en af de ganske glimrende Telebutikker. Hvis du fra 80808031 får meldt linien OK, skal linien fejlmeldes og en tekniker skal ud. Er det blot modemet, kan du få det byttet i en Telebutik:-)