Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 22:40 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

ATI RADEON 9000 = FRYS???

jeg er SÅ langt ude nu......

jeg har lige investeret i et ATI Radeon 9000 og det skulle jo være en lykkelig sag, MEN:

hvis jeg vil køre 3dmark på maskinen så fryser den efter et kort øjeblik.... det er nogengange mindre end et sekund, men andre gange går der op til 10 sekunder....

mit system (jeg ved det er gammelt!!!):
Intel Celeron 500MhZ (kører på 563MhZ)
Aopen MX3L motherboard
som sagt ATI Radeon 9000 (n evt producent af kortet???)
Soundblaster 16 (ja, gl skidt, MEN DET VIRKER)
2*hdd (IBM og Maxtor)
Aopen brænder
RAM: 128Mb klods og en 64Mb klods..... kan det være dem???
diverse gejl til lys pga casemodding (2 blæsere og et digitaldisplay)

psu: 145Watt (micro atx kabinet (Aopen HQ45))

HVAD SKAL JEG GØRE??????
hvor mange point vil i have?????? giver gerne flere for løsnigen...
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 22:43 #1
jeg glemte selvfølgelig ligee at skrive at jeg har prøvet alle de forskellige drivere:
den der fulgte med kortet
den jeg kunne finde på www.tweakup.dk
den jeg kunne finde på www.ati.com
og diverse tweakere og overclockere....

den fryser også i cs hvor jeg kører med en latterlige framerate (20-30Fps)
Avatar billede lassebm Nybegynder
06. februar 2003 - 22:45 #2
Hmm... tror sq at strømforsyningen er flaskehalsen..... 145W er ikke ret meget jo.. Hvis du har muligheden så prøv at sætte en større en i....
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 22:46 #3
Måske din strømforsyning. prøv at tage hd og blæsere fra, og kør så testen igen og se om den kan bedre
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 22:46 #4
Mon ikke der er en chance for at din PSU er for lille?
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 22:47 #5
jeg vil lig prøve det i foreslår.... en AT strømbørge kan vel klare alle de ting jeg har ved siden af...... 145Watt til mobo og andre kort må vel være nok???
Avatar billede geforce3 Praktikant
06. februar 2003 - 22:48 #6
Tror ikke man kan sætte 2 strømforsyninger til hvis det er det du spørger om...
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2003 - 22:48 #7
hehe...AMD anbefaler 300 watt, og selvom en gammel Celeron ikke suger så mange watt, gør alt dit ekstra gejl jo nok.
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 22:51 #8
jeg smækker da bare den der AT-fætter op på toppen af kabinettet.... kan jo altid male den X-D

jeg har et større kabinet hvis det viser sig at hjælpe...
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:03 #9
nej, det hjalp ikke..... kan det evt. være mine ram der kører skidt???
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:14 #10
Nix, (selv om aldrig skal sige aldrig). Det er din strømfors, der er for lille. Nye grafikkort (altså de hårde) kræver meget strøm, så skaf en ny...
Minimum 300 W
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:15 #11
det giver jo ingen mening når jeg lige har prøvet og det ikke hjalp???
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:18 #12
Hvor fik motherboardet strøm fra? var det ikke fra din 145W??
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:20 #13
jo, skulle jeg evt prøve med et helt andet kabinet hvor jeg har 235Watt til mobo???
jeg ved det er lavsigt at have sådan nogle små psu'er for man bruger jo altid 300W eller mere i dag, men ville det måske være løsningen???
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:24 #14
Tjae det koster ikke noget at prøve, sålænge det er en ATX, eller skaffe den 300W (eller større) De fås for under 200.- Eller du kan prøve at handle dig til en....
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:35 #15
Nope.... det vil stadig ikke køre 3dmark 2001se .........
jeg vil lige prøve med cs, for det kan da umuligt være at mobo, netværkskort, lydkort og grafikkort bruger mere end 235Watt ?!?!!!???!?!??!?
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:40 #16
Jeg tror helt ærligt, at hvis du vil ha' en stabil maskine, så er der ikke nogen vej uden om....
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:41 #17
det virker NADA!!! er det måske driverne??? eller er min comp bare FOR lavsig til dette kort.... er den for langsom?????? eller er det rammene som før nævnt???
Avatar billede coltman Nybegynder
06. februar 2003 - 23:51 #18
Ligegyldigt hvad du gør kommer du aldrig til at udnytte det graffikkort, med den computer. Et R9000 kort skal parres med en P4 eller en athlonXP. Ellers er det computeren der der er flaskehalsen.

-Og hvis du skal der op, skal du aligevel ha' en ordenlig strømforsyning...

Jeg går ud fra at kortet er købt med henblik på at oppgradere computeren når "lommedyret er blevet lidt federe", så det at forsøge med en bedre strømfors. kan jo kun blive endnu en opgradering. EVT. prøv om du kan låne en til at teste med. Det koster s.. ikke noget...
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. februar 2003 - 23:55 #19
Jeg vil prøve kortet på en P4-2Ghz i morgen...

Tak for hjælpen, her er der lidt point til jer alle, for i kom jo nok med løsningen - strømforsyningen........ OPGRADERING SKAL DER TIL, JO!!!!!!
Avatar billede banjohat Nybegynder
07. februar 2003 - 20:22 #20
det er bare min comp der stinker...... meget...... kortet kører fint på andre maskiner