Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:36 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Easter Eggs i WinXP / OfficeXP ?

Hejsa,

Er der nogen der har fundet skjulte beskeder/demoer/spil i WinXP og/eller OfficeXP?

Points gives ved svar eller link til svar der forklarer hvordan man får det frem.

Jeg kender kun til at man i word kan skrive =rand(200:99), men jeg ved ikke om det kan betegnes som et æg.

/JesperSP
Avatar billede pfp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:39 #1
Der sker ikke noget hvis jeg skriver =rand(200:99) i min Word XP??
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2003 - 16:39 #2
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:42 #3
Der er ingen æg at hente der... - jeg har kigget før..
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:43 #4
hvis jeg skriver =rand(2,2) <enter> i wordXP kommer følgende tekst.

The quick brown fox jumps over the lazy dog.  The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Avatar billede pfp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:50 #5
Ja det gør der også hvis jeg skriver det, men i dit første indlæg skrev du man skulle skrive:
=rand(200:99)

Og det kunne jeg ikke få til at virke :-)
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 16:51 #6
argh... : sku være , sorry :)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 16:57 #7
hvis jeg bare skriver =rand()<enter> så får jeg følgende...

Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.Quizdeltagerne spiste jordbær med flød
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 16:57 #8
Jeg ved at man in syvkabale i Windows XP vinder ved at trykke alt+shift+2 :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 16:58 #9
Men ellers kan du kigge på denne side:
http://www.eggheaven2000.com/
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:03 #10
Det kan jeg sgu ik få til at virke !
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:05 #11
Hov... jeg afviste faktisk ikke de svar ?!?!.. Men jeg har nu allerede kigget på www.eggheaven2000.com uden at finde noget ..
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. februar 2003 - 17:10 #12
=rand(200,99) er ikke et easter egg.
Det bruges til at se på skrifttyper, da alle bokstaver i alfabetet indgår.
Dem der har word på dansk får:
Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde.
Dem der har word på engelsk får:
The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2003 - 17:15 #13
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:20 #14
Hvor lamt! Det ur har været der siden win95, men det vil jeg heller ikke betegne som æg.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 17:23 #15
fiskesuppe >> din 7 kabale-"cheatcode" virker ikke hos mig...
(så jeg vinder hellerikke denne gang... :-( *LOL*)
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:26 #16
Doggy82>
I "Quizdeltagerne spiste jordbær med fløde", mangler både c,h,k,v og w.

Men "The quick brown fox jumps over the lazy dog" er go' nok :)

/JesperSP
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. februar 2003 - 17:31 #17
Ja nu er det jo ikke mig som har oversat Word til dansk, vel  ;-)
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2003 - 17:38 #18
Excel 2002 - virker kun sammen med Internet Explorer 5.x og ikke sammen med IE6.0 http://www.j-walk.com/ss/excel/eastereg.htm
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:44 #19
Doh... jeg har IE6.0 - som de fleste andre nok osse har !
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2003 - 17:45 #20
me2 - men har testet det med Win2k med IE5.5 og Excel 2002 og der virkede det fint :-)
Avatar billede itognet Nybegynder
13. februar 2003 - 17:45 #21
Der må ikke pr. amerikansk lov være såkaldte easter egg i XP.
Avatar billede jespersp Nybegynder
13. februar 2003 - 17:46 #22
Det forklarer hvorfor jeg ikke har hørt om nogen..
Avatar billede htm Nybegynder
13. februar 2003 - 17:47 #23
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 18:57 #24
bearhugx -> Hehe, ja jeg sad også 45 minutter i går og prøvede at vinde i syvkabale, men det ville bare ikke lykkes, så nu er jeg sur på det spil og gider ikke spille det mere :) Men underligt at "cheaten" ikke virker hos dig ... Uden at afsløre for meget kan jeg sige at kortene falder ned fra himlen når man vinder og det er alt... Microsoft har virkelig været kreative ;)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 19:01 #25
htm -> "Fake News"
Avatar billede bearhugx Nybegynder
13. februar 2003 - 20:53 #26
jeg fik den også til at virke nu (Juhuu ?!?) -- Jeg havde hele tiden trykket [SHIFT]-[ALT]-[F2] - og ikke [2]... så nu kan jeg også vinde i 7-kabale (hvis det altså ikke var fordi jeg holdt op med at spille det spil en gang i sidste århunderede...)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
13. februar 2003 - 21:03 #27
bearhugx -> Syvkabale styrer... Ej, jeg tror også kun det er et spil jeg spiller et par gange om året. Ufatteligt at Microsoft ikke udskifter det med noget sejere, f.eks. 7kabale i 3D. Det må da kunne lade sig gøre at lave :)
Avatar billede trille Nybegynder
14. februar 2003 - 01:39 #28
fiskesuppe>> Puha - blev lige nødt til at brokke mig! ...syvkabalen har været stort set uændret siden Windows 3.0 - og det er der en grund til; det virker! - og når man lægger kabale er det sgu ikke for at blive brillieret af fede effekter... Det er ren & skær gameplay, og jeg tror de gode folk hos MS har fattet en ret fed milepæl i IT-branchen, nemlig: "If it works, and people are happy about it ..then don't mess with it". Du kan i det mindste glæde dig over at kortene har fået andre bagsider.

Sorry - kunne bare ikke lade være med at slå ud efter dig - det er bare altid os som hyler hver gang der bliver smidt en ny version på gaden, som kræver endnu mere af vores surt indkøbte hardware - er det ikke dejligt for en gangs skyld, at der er noget som er konsistent?
;o) Claus
Avatar billede jespersp Nybegynder
17. april 2003 - 12:46 #29
ingen easter eggs i winXP