Avatar billede mpedersen Nybegynder
20. februar 2003 - 11:24 Der er 5 kommentarer

Citrix Metaframe XP + outlook.exe

Flere gange dagligt oplever jeg, at brugere ringer og fortæller deres citrix sessioner arbejder dræbende langsomt.

Lukkes outlook (2002) ned kører alt igen normalt.

Det ser ikke ud til outlook.exe tager specielt mange systemressourcer, når problemet opstår.

Jeg har søgt i både Citrix samt Microsofts knowledgebases uden resultat.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 15:30 #1
Måske er det fordi messenger laver rav i den.
Messenger kan aktiveres(er det vist som standard) når der flueben i "Aktiver Online meddelelser i Outlook"
Avatar billede mpedersen Nybegynder
20. februar 2003 - 15:34 #2
Messenger servicen kører. Det skal den også blive ved med.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 15:37 #3
Jo, men du er jo nødt til at fejlsøge, hvorfor en deaktivering på en testcomputer kunne efterprøves.

Er alle opdateringer til Office installeret?
Avatar billede mpedersen Nybegynder
20. februar 2003 - 15:48 #4
Fejlen kan ikke fremprovokeres i testmiljø.

Alle updates til såvel Windows, Office samt Metaframe er installerede.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2003 - 16:00 #5
Var det så ikke en idé at overvåge en bruger og se hvornår/hvordan fejlen opstår?

Måske er det brugeren den er galt med, det ville ikke være første gang :)