Avatar billede ravnkilde Nybegynder
24. februar 2003 - 09:52 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Kopiere fra A:\ til C:\ fra DOS

Hej!

Jeg har brug for at kopiere filen "Boot.ini" fra en diskette til harddisken.

Hvad skriver jeg helt nøjagtigt, når jeg står i DOS'en?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 09:55 #1
hvor ligger den hvad for et styresystem er det???
så skriver du
xcopy c:\"stien" a:\boot.ini
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 09:56 #2
nej det er da mig der vrøvler nu...
xcopy A:\boot.ini c:\"hvor den nu skal ligge"
copy A:\boot.ini c:\"hvor den nu skal ligge"
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 09:57 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2003 - 09:59 #4
xcopy a:\biblioteksnavn\filnavn c:\biblioteksnavn\ eller

xcopy a:/biblioteksnavn/filnavn c:/biblioteksnavn/

Jeg husker ikke lige hvilken vej / skal vende og husk at bruge xcopy da den også tager tomme biblioteker og filer med
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 10:00 #5
hvad er forskellen på jeres svar og mit???
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. februar 2003 - 10:11 #6
Mit er kun en kommentar og jeg tænkte han lige kunne læse det så han viste lidt mere om hvad det gjorde
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 10:16 #7
jamen det er da det.....
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2003 - 10:41 #8
morten_leth> Prøv at kikke på tidsangivelserne, så vil du sikkert kunne se at dit svar ikke var på da vi skriv vores, hvorfor vi ikke kunne se dit svar og derfor ikke vidste hvad du ville skrive. Hvis du vil undgå at vi svare det samme som dig bedes du lige skrive dine fremtidige svar med det samme så vi kan se dem når spørgsmålene engang kommer.

Lad mig spørge på en anden måde. Hvorfor skulle vi ellers give et svar du allerede er kommet med ???
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. februar 2003 - 10:47 #9
ja okay... jeg undskylder min "opførgsel" ønsker ikke at "pisse" nogen af det var kun et spørgsmål...
Avatar billede mpedersen Nybegynder
24. februar 2003 - 10:51 #10
bufferzone, "husk at bruge xcopy da den også tager tomme biblioteker og filer med" - det er da kun hvis man bruger /e parametren på xcopy :)

Husk at xcopy IKKE er en integreret DOS kommando. xcopy er et særskilt program. Ligger xcopy.exe (eller er det .com) ikke på disketten, bruges copy komandoen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. februar 2003 - 10:57 #11
mpedersen>hvis du siger det, passer det sikkert, det er jo år og dag siden jeg har brugt disse dos kommandoer, så jeg kan knap huske det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2003 - 21:13 #12
når du står i A skriver du copy boot.ini c:
Avatar billede mpedersen Nybegynder
24. februar 2003 - 21:17 #13
smid lige en \ efter c:'et (c:\) - bare lige for at være helt sikker på den havner det rigtige sted. c: giver jo kun det aktive dir på c: :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. februar 2003 - 21:20 #14
hehe . ja ;)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
04. marts 2003 - 10:25 #15
takker for point...