Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. februar 2003 - 12:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Købs loven.

Hej.

Er der nogen som kan forklare mig regler for om man må sætte en selgsopstilling i sine sideruder og køre rundt med dem.

Fik en bøde fordi betjenten sagde at det stod i købeloven man ikke måtte have den siddende der.

Det eneste sted man må skilte er på egen grund hvor det ikke kan ses fra offentlig vej.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2003 - 12:15 #1
prøv evt at kigge på www.retsinfo.dk
Avatar billede peet-49 Novice
25. februar 2003 - 13:15 #2
Så har samtlige butikker overtrådt loven, da de alle har salgsopstillinger i vinduerne. Den bøde skal du ikke betale, betjenter er helt ude på et sidespor.
Avatar billede arnvig Nybegynder
25. februar 2003 - 13:18 #3
hmm, den ville jeg være gået i retten med.
Hvor stor var bøden ?
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. februar 2003 - 13:19 #4
Hej igen.

Hun opførte sig og helt utilstrække jeg sad på motor hjelmen så gik hun helt hen til mig tog ved sin politi stav og spurgte om jeg troede jeg var bedre end alle andre og havde mine egne love.

Så rejste jeg mig op for at vise at det der gad jeg ikke finde mig i, gider sku da ikke blive truet, så gik jeg om på den anden side af bilen også fulgte hun med som om jeg ville stikke af.

Hun var virkelig en bitch og blev ved med at rakke ned på mig og min kæreste som slet ikke har noget med det at gøre.

Overvejer at indgive en klage.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. februar 2003 - 13:22 #5
500 kr. ret latterlige penge at skulle give ud vis det bare er en fed løgn hun har stukket mig
Avatar billede mpedersen Nybegynder
25. februar 2003 - 13:25 #6
Grunden til bøden står jo på bødeforlægget. Mener du ikke den er reel, tager du da bare den med ned på politistationen, og beder om en forklaring.
Avatar billede peet-49 Novice
25. februar 2003 - 13:26 #7
Gå til politimesteren, og få en forklaring.
Avatar billede arnvig Nybegynder
25. februar 2003 - 14:06 #8
Har du betalt ?
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
25. februar 2003 - 14:07 #9
nej, og det gør jeg heller ikke.

betaler ikke for noget som ikke er rigtigt.
Avatar billede arnvig Nybegynder
25. februar 2003 - 14:14 #10
Du ingiver en objektiv klage, hvor du beskriver situationen og hendes opførsel, evt. med henvisning til vidner (din kæreste m.fl.).
Desuden går du i retten og forklarer overfor en dommer, hvad der er sket.
Men uanset hendes opførsel: Hvis du har overtrådt loven, så kommer du til at betale.
Måske er det en god ide at søge lidt gratis juridisk asistance hos din lokale "Advokathjælpen" (eller hvad det nu lige hedder)
Avatar billede arnvig Nybegynder
25. februar 2003 - 18:28 #11
Det var et svar
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. februar 2003 - 10:12 #12
uhmm, ingen links til den direkte lov givning kun små snakkeri, så derfor lukker jeg.

gruf tak for linket men der var desværre ingen hjælp at finde.
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. februar 2003 - 13:40 #13
Hvis du nu skrev hvad der stod i bødeforlægget , om hvilken lov der var overtrådt, så ville det være lidt nemmere at hjælpe dig.
Avatar billede tekniskdesigner Nybegynder
26. februar 2003 - 13:44 #14
Hej.

Det er ordnet begundelsen og bøden skal tages op til et møde på politi stationen på fredag også må vi se hvad der sker, loven findes men den er ikke specificeret på bilsalg.

Vh. Thomas Nielsen
Avatar billede Hitman Praktikant
26. februar 2003 - 14:02 #15
Hmmm...lytter lige med.... :O)

Husk at fortælle os hvad der sker.  (er rimelig nysgerrig)

Typis de smarte betjente der skal smide om sig med bøder. Jeg har selv fået en på 2000 kr (ja, den var sgu på 2000 kr), for at diskutere med en betjent :O(. Jeg gik i retten med den, og den blev sørme nedsat med 200 kr ??????? ( hvor åndsvagt ), men retten holdt selfølgelig med den åndsvage betjent...typisk.

Anyway...husk lige at fortælle hvad der sker :O)

Mvh
xxxHitmanxxx