Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
27. februar 2003 - 21:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hente web side på serveren og udskrive den til clienten

Antag at man har en opsætning med to frames, en header og en main frame. I header framen er der en textbox hvor man kan indtaste en url og trykke på en knap, hvorefter denne url vises i main framen.

Det jeg så gerne vil opnå er at jeg, via JavaScript, kan læse elementerne i min main frame.
Umiddelbart er det jo ikke noget problem (og hvis det var det ville det være en forkert kategori), men problemet er at det system jeg skal lave kun er interessant hvis de sider der vises i min main frame ikke tilhøre mit eget domain.

Det jeg gerne vil er derfor at jeg kan lave et post til min egen server som så indlæser url (på serveren) og derefter udskriver den til clienten som om den kom fra mit eget domæne, hvorved jeg ville få adgang til sidens DOM.

Jeg har forsøgt mig frem ved at lave et nyt HttpRequest objekt og så skrive den InputStream (som ud fra dens beskrivelse burde være den html der findes på siden) direkte til mit Response.OutputStream objekt, men uden held.

For lige at opresumere mit ønske så er det at udskrive en andens side som om den kom fra mit eget domæne. Og nej, jeg har ikke noget lyssky motiv, det er til en latterlig skole opgave :)

Håber I fatter hvad jeg mener, men jeg skal gerne være mere udførlig.
Avatar billede z42cool Nybegynder
28. februar 2003 - 09:04 #1
WebRequest.Create("http://www.google.com");
HttpWebRequest request = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://www.google.com");
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();
StreamReader reader = new StreamReader(response.GetResponseStream());
Response.Write(reader.ReadToEnd());
Avatar billede z42cool Nybegynder
28. februar 2003 - 09:05 #2
Ups... En linie for meget :-)

HttpWebRequest request = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://www.google.com");
HttpWebResponse response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();
StreamReader reader = new StreamReader(response.GetResponseStream());
Response.Write(reader.ReadToEnd());
Avatar billede sekhmet_ds Nybegynder
28. februar 2003 - 11:19 #3
Mange tak....lige det jeg manglede.