Avatar billede moebius Nybegynder
03. marts 2003 - 11:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

RIS boot disk?

Hejsa

Jeg ved der er milughed for at lave en boot disk til RIS klienter, men det program som følger med, understøtter ikke de netkort vi har her.

Hvordan laver man en sådan boot disk selv?
Avatar billede somaliomar Praktikant
03. marts 2003 - 12:10 #1
Fra http://support.microsoft.com/?kbid=242920

<rip>
You cannot add additional network adapters to the RIS Boot disk. Microsoft adds additional network adapters over time and makes the updates in the Rbfg.exe tool available through normal distribution channels, such as the Web, Windows Update, and future service pack or feature pack updates.
</rip>

Prøv at læse http://www.argontechnology.ca/rbfg/index.shtml
Avatar billede moebius Nybegynder
03. marts 2003 - 12:29 #2
Den nye version 2 build 20 indeholder den driver jeg skal bruge, men man skal have en "ikke web baseret email" for at kunne blive registreret. Og det har jeg ikke...
Avatar billede somaliomar Praktikant
03. marts 2003 - 13:22 #3
Jeg kan heller ikke få lov til at oprette mig som bruger på Argon's hjemmeside. Jeg har også en web-baseret mail adresse...
Avatar billede bigbird Nybegynder
03. marts 2003 - 14:09 #4
Opret en email fra Ofir. De virker der. Har selv lige haft hentet programmet.
Avatar billede moebius Nybegynder
03. marts 2003 - 14:10 #5
Okay... Det prøver jeg...
Avatar billede moebius Nybegynder
03. marts 2003 - 14:35 #6
Det virkede... Men det gjore disketten ikke...
Vi bruge D-link DFE 538TX kort, men kan køre med RealTek RTL8139 driver, som disketten skulle indeholde, men det virker ikke....
Avatar billede somaliomar Praktikant
04. marts 2003 - 05:35 #7
Hmm... Kan disketten overhovedet ikke initialisere netkortet? Melder den fejl?
Avatar billede moebius Nybegynder
04. marts 2003 - 09:43 #8
Ja, den melder fejl. Kan ikke finde kortet. Nok fordi den finder det som et D-link lorte kort og ikke som et RealTek...
Avatar billede moebius Nybegynder
14. marts 2003 - 10:49 #9
Lukketid...