Avatar billede moebius Nybegynder
06. marts 2003 - 11:27 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Install via Group policy...

Hejsa

Hvordan for man lagt en MSI pakke ud til brugerne via group policy?
Jeg har lagt Office pakken ned i en MSI pakke og vil gerne have den ud til mine brugere. Men kan ikke få det til at virke via group policy.

Link eller hurtige vejledninger er meget velkommen!
Avatar billede venturer Nybegynder
06. marts 2003 - 11:43 #1
Det kommer lidt an på om det skal ske helt automatisk eller først skal ske når brugeren skal benytte det.

Men fælles for dem alle er:

Åbn den relevant GPO (eller lav en ny).
Under User Settings finder du Software Settings og igen Software Installation.
Her kan du lave en ny pakke. For den angiver du den MSI fil du har lavet. Hvis du også har automatiseret de indstllinger som skal vælges under installationen, vil de stå i en MST fil. denne angiver du på fanebladet "Transforms".

Du skal vælge Assing for denne pakke.
På den måde vil brugerne efterfølgende få alle genveje til Office, og programmer blive rinstalleret første gang de forsøger at starte det.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
06. marts 2003 - 11:49 #2
Hvilken Officepakke er det? For siden Office 2000 er alle pakkerne kommet i MSI-formatet. Har du sørget for at lave en administrativ installation af Office inden du distribuerer den?
Avatar billede moebius Nybegynder
06. marts 2003 - 12:34 #3
Jeg har brugt Wise For Windows Installer lavet en MSI pakke med Office, som det er installeret.
Altså, man kan "fange" en installation og ligge alle filer og reg keys ned i en MSI pakke. Denne pakke vil jeg distributere via group policy.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
06. marts 2003 - 13:23 #4
ok, jeg bruger selv WfWI meget, men i dette tilfælde ville det være meget smartere/nemmere at lave en adm.installation og customisere pakken med Office Customi Installation Wizard (Forudsat det er Office 2000/XP). Her har du mulighed for at sætte en maskine op og så tage denne opsætning og gemme den i en fil, så alle maskiner der installeres har samme opsætning.
Se evt.http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;284273
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. marts 2003 - 13:32 #5
Følg ovenstående fra hva 26 - han har fuldstændigt ret.

Den korte fremgangsmåde er:

På serveren (eller den maskine hvor installationen skal hentes fra) starter du den administrative installation med setup /a. "Installationen" er praktisk talt ikke andet, end at filerne på CDen bliver kopieret ind i den mappe du vælger og Product Keyen bliver gemst sammen med filerne, så installationen kan laves autoamtisk.

Installer herefter "ORK 2000"/"ORK XP" (Office Ressorce Kit) på en maskine efter eget valg, og kør "Office Custom Installation Wizard". Her kan du oprette en nu .mst (MicroSoft Transform file), der beskriver en masse valg for installationen. Når du er færdig med Wizarden (19 steps mener jeg), så gemmes mst. filen sammen i samme share som den administrative installation. (Den kan godt ligge et andet sted men dette er nemmest).

Derefter følger du venturers svar for at lave en GPO. Bemærk, at den kun kan laves på en OU (Organizational Unit), dvs. du skal selv først oprette en i AD (kald den evt. "Managed PCs" eller lign) og flyt de computere der skal have softwaren installeret ind i denne OU.

JP
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
06. marts 2003 - 13:43 #6
JP> Det kan godt lade sig gøre at lægge GPO'en på Domain level, og derefter styre hvem der får applied GPO'en via gruppe medlemsskab. Derved undgår man at skulle flytte rundt på maskiner, der måske ligger i forskellige OU'er pga. andre GPO'er
Avatar billede moebius Nybegynder
06. marts 2003 - 13:52 #7
Nu skal jeg altså lige have noget helt klart.
Jeg kender OU fra Novell, men ikke fra Windows.
Er det ikke bare det man kalder en gruppe?

hwa_26> Hvordan for du GPO'en applied via grupper? Har prøvet uden held... :(
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
06. marts 2003 - 13:58 #8
Det gør du ved at vælge properties på den GPO du vil ændre, herefter vælger du security og fjerner "Authenticated Users" og tilføjer den security group der skal have GPO'en, og sætter et hak i "Apply Group Policy" ud for den gruppe.

En OU er de grupper du kan se i Active Directory and Users, og security groups er grupper som man måske kender det fra NT.
Avatar billede moebius Nybegynder
06. marts 2003 - 14:17 #9
Hmm... Jeg har nemlig prøvet at bruge en gruppe istedet for at tilføje og sætte hak ved alle brugerne. Men har aldrig kunne få det til at virke med en gruppe.

Hvilket er noget lort, da det tager sin tid med mange brugere...
Avatar billede moebius Nybegynder
06. marts 2003 - 15:45 #10
Avatar billede moebius Nybegynder
07. marts 2003 - 08:31 #11
Okay... Skummelt... Jeg kan ikke se en skid tekst på denne side...
Avatar billede venturer Nybegynder
07. marts 2003 - 12:29 #12
Samme her. Jeg må åbenbart have fortrudt hvad jeg svarede :)
Avatar billede moebius Nybegynder
12. marts 2003 - 12:26 #13
Nu har jeg lavet en Admin. install og en mst fil, men den siger at installationen mislykkes når jeg starter install med mst filen.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede moebius Nybegynder
14. marts 2003 - 10:52 #14
Hvis der ikke er blevet svaret på mandag, lukker jeg spørgsmålet!!!
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:18 #15
Hvad får du af fejlmeddelelser?
Avatar billede moebius Nybegynder
17. marts 2003 - 12:27 #16
Som jeg har skrevet:
"Installation af Office 2000 mislykkes."
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:29 #17
Har du kigget i eventloggen?
Avatar billede moebius Nybegynder
17. marts 2003 - 12:31 #18
Nej...
Avatar billede moebius Nybegynder
17. marts 2003 - 12:33 #19
Men nu er jeg ikke på arbejde, så jeg kan ikke lige kigge...
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:35 #20
Kig efter hvilke EventId, fejlen har.
Avatar billede moebius Nybegynder
24. marts 2003 - 09:09 #21
Job skifte.
Lukker spørgsmålet...
Sorry...