Avatar billede chris2k Nybegynder
22. marts 2003 - 03:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mysql Installation paa Windows

Jeg sidder og skal bruge en Mysql installation paa Windows hurtigst muligt, men fordi jeg sidder paa beskyttede maskiner hvor jeg ikke har administrator rettigheder, har jeg ikke kunne installere den. Derfor spoerger jeg, om der ikke er nogen som kan downloade mysql-4.0 og installere den paa deres windows box, derefter zippe hele installationen og smide den op paa nettet, et eller andet sted hvor jeg kan finde den...

Jeg ved godt det er saent og alt det der, men jeg skal virkeligt bruge den saa hurtigt som muligt! Please...

Paa forhaand tak...

Christian
Avatar billede fangel Nybegynder
22. marts 2003 - 08:18 #1
du skal ikke være sikker på at dette virker, da MySQL nok lægger ting i reg.basen... ;)

så find din it-admin og spørg om at få ham til at installere det...

Morten
Avatar billede chris2k Nybegynder
24. marts 2003 - 04:09 #2
Linux er multiplatform software, dvs. det kan arbejde paa linux, mac, windows osv... Windows er det eneste af disse systemer som bruger registrerings databasen. Al configuration af mysql ligger i my.cnf, som findes paa roden paa c:, i selve installations folderen og derudover ligger der en for hver database.

Og nej, jeg kan ikke bare spoerge en IT admin... Den skole jeg gaar paa har 10.000 elever. De kan ikke bare gaa rundt og installere software, som eleverne nu syntes det skal goeres.

Nogen som vil hjaeple?
Avatar billede chris2k Nybegynder
25. marts 2003 - 09:38 #3
Lukker
Avatar billede chris2k Nybegynder
25. marts 2003 - 09:38 #4
ups :-)