Avatar billede sibor Nybegynder
23. marts 2003 - 11:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

cvs update: move away

Hej
Jeg kører med cvs hjemmefra med redhat 8.0 (har også prøvet med cygwin og får samme fejl). Repository ligger på control.auc.dk.

Når jeg fra mit cvs-dir kører kommandoen:

cvs update -d

Får jeg beskeden:

cvs update: move away rapport/fil.tex; it is in the way

Det er en hel ny linux install, så der kan jeg ikke have lavet gnyf... Ligger der måske noget på mit home-dir på serveren, der gør, at det ikke virker? Evt en dot-fil?

Problemet er at filerne i mit lokale dir ikke opdateres... og så er der jo ikke ret meget ved cvs...

Hvordan repareres/løses problemet?

På forhånd tak.
Sibor

PS. Jeg har rodet med problemet længe, så selvom svaret måske er enkelt, er det grunden til de mange point
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:38 #1
Nå har jeg vel ikke greie på cvs servere og har aldri satt det opp, men dette høres da allikevell ut som noe som likner på brukerretigheter ??? Forsøk å kjør kommando "chmod 777 <directorynavn>" og "chmod 777 <filnavn>" både for de directory og de filer deg gjelder. Juster event sikkerheten ned til ønsket nivå etter at det kjører (chmod 755 eller noe slikt)
Avatar billede mfalck Praktikant
24. marts 2003 - 08:20 #2
har du et katalog med filen fil.tex liggende i det katalog du forsøger at synce med CVS ?!?
Avatar billede sibor Nybegynder
24. marts 2003 - 19:49 #3
Jeg har selv fundet løsningen...

PINLIGT!!!
Var kommet til at sætte en "/" efter CVSROOT i min .bashrc
MEGET PINLIGT!

Som tak for indsatsen kommer 100 point.
Avatar billede langbein Nybegynder
25. marts 2003 - 00:08 #4
Takker - det var ellers nesten mere enn fortjent.