Avatar billede ajen Nybegynder
15. november 2000 - 23:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CPU køler

Hvilken køler til socket A er den mest effektive/mest lydsvage køler ?
Golden/Chrome Orb ?? Alpha kølere ? Global win ?? Andre forslag ?? Skal clocke en T-bird 900..
Avatar billede xtom2 Nybegynder
15. november 2000 - 23:23 #1
Jeg ville foreslå dig en Chrome Orb (Sokkel A) fra ThermalTake - forhandles herhjemme af Studiedata.dk og står bedst i sammenligningen med ydelse i forhold til pris. Jeg bruger den iøvrigt selv til min Tbird1000:

http://www.studiedata.dk/info/thermaltake/info_chromeorbsa462.htm
Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 01:06 #2
Ja, alpha og global win larmer al for meget...
Avatar billede brianlund Nybegynder
20. november 2000 - 09:01 #3
Den mest støjsvage og mest kølende køler er en Silverado. Bunden er af 33 g rent sølv, og man kan sætte hastigheden af blæserne til 3 forskellige hastigheder. Den koster godt nok også 450 kr. http://www.webconsult.dk/
Avatar billede krusell Nybegynder
20. november 2000 - 09:07 #4
Tjae de siger den kan gå op til 1,1 ghz...
Ellers kig på den nye Super Chrome Orb
http://www.edbpriser.dk/newprod/newprod-top10.asp?ID=1724637894

krusell

http://www.eksperten.dk/spm/33982
Avatar billede krusell Nybegynder
20. november 2000 - 09:07 #5
Den kan gå til 1,5 ghz p.t.
Avatar billede brianlund Nybegynder
20. november 2000 - 09:33 #6
Det er en anden køler der kan gå til 1,1 GHz.

Citat fra webconsult´s side..  :

Den nye Silverado køler kommer på vores site til direkte bestilling allerede i morgen!

Samtidig kommer en ny FCPGA-køler, der kan gå til 1.1GHz, så der bliver både en 950MHz og en 1.1GHz-model.

Og :

Silverado, der ved \"Silent\"-mode afgiver UNDER 10dB, og køler en CPU langt, langt længere ned en standard-køler, typisk 5-10 grader.

Og til sidst :

\"Turbo\" (3100 U/Min) for hård Overclocking eller endnu ikke skabte Super-processorer. Bemærk, at Silverado selv i \"Turbo\"-mode larmer væsentligt mindre (ca.halvdelen) end de foretrukne Overclocker-kølere på markedet.

Avatar billede xtom2 Nybegynder
22. november 2000 - 10:17 #7
Avatar billede krusell Nybegynder
22. november 2000 - 18:43 #8
Ja, jeg må sige at jeg nu også synes den silverado ser god ud...
Avatar billede jvggvj Nybegynder
22. november 2000 - 18:51 #9
silverado er den bedste! køb den!
Avatar billede xtom2 Nybegynder
29. november 2000 - 05:57 #10
Afslut spørgsmålet?
Avatar billede ajen Nybegynder
06. december 2000 - 16:00 #11
Jeg har været væk i et stykke tid, men jeg har nu klikket/kigget lidt rundt på nettet for at finde flere oplysninger ang. Silverado ,og den lyder til at være perfekt.. Tak for svarerne alle !