ved at bruger formler... fx. har du 50 i celle B4 og det skal du pludse med tallet i G5 så skriver du i fx. celle E6: =sum(B4+G5) og trykker enter.. så får du pludset et tal... Når du så ændre i fxc B4 skrifter den automatisk tallet i E6
Det er ikke det samme vi snarker om.Når man har lavet en regning med kunde nr.101 og vil oprette ny, skal kunde nr skifte automatisk til kunde nr 102 osv
Prøv at at åbne Excel der burde gerne være enten en (irriterende men nogen gange nytteflud) assistent eller en hjælpe fil. Jeg prøvede at søge efter flere forskellige nøgleord og kom frem til at ordet "sum" kunne frembringe hjælpen til at regne værdier ud.
Siden jeg har en engelsk version ved jeg ikke lige hvad det skulle hedde på dansk men det burde ligge under noget der hedder "commonmath"
Et eks. Multiply numbers Type =5*10 in a cell to display the result 50.
Use the asterisk (*) operator or the PRODUCT function to do this task.
Worksheet example
Formula Description (Result) =A2*A3 Multiplies the numbers in the first two cells (75) =PRODUCT(A2:A4) Multiplies all the numbers in the range (2250) =PRODUCT(A2:A4,2) Multiplies all the numbers in the range, and 2 (4500)
(Ved godt det er lidt rodet og det engelske var ikke ment som et svar men bare som et bevis på at jeg fandt noget (P.S der stod meget mere jeg skar bare lidt ned hist og pist)
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.