Avatar billede flemmingc Praktikant
08. april 2003 - 22:28 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Byg selv PC

Her er mulighed for et par nemme points!

Jeg søger bare henvisninger/links til hvordan man kan bygge sin egen PC.

Gode råd er selvfølgelig også velkomne

/FC
Avatar billede illads Nybegynder
08. april 2003 - 22:29 #1
Avatar billede hcars Novice
08. april 2003 - 23:03 #2
Medmindre du har nogle dele allerede som du kan bruge/skal ha' brugt, tror jeg at du kan finde en billigere færdigbygget PC via www.edbpriser.dk
Avatar billede illads Nybegynder
08. april 2003 - 23:08 #3
Til Harcars;
Jeg tror at han har bestemt sig for selv at bygge sin egen pc, det er jo også biligere,sjovere og sejere... he he.. Så når han spørger om hvordan man selv bygger en pc, hjælper du ham ikke ved at sige at han jo bare kan købe en bilig pc ved edbpriser. De færdig bygede har også meget ofte en eller flere knap så gode enhedder, og dem kan man jo undgå ved selv at byge pcén...
Avatar billede hcars Novice
09. april 2003 - 10:48 #4
>>stilladsarbejderen
Nå det var så din mening: at byge biligere selv for at undgå knap så gode enhedder i de færdigbygede.
Prøv en anden gang at køre dit indlæg gennem en stavekontrol.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2003 - 11:15 #5
hcars> De billige pc'er på edbpriser.dk er ofte noget skrammel hvor alt er onboard. De er elendige til spil eller mere seriøst arbejde.

Iøvrigt bør du selv prøve at køre dine indlæg igennem stavekontrol...
Avatar billede ebolaz Nybegynder
09. april 2003 - 14:14 #6
Ingen grund til at komme op at slås om stavekontrol.

Jeg synes det er rigtig god stil selv at samle, det giver også bedre forståelse for den "magiske æske" og som tidligere nævnt en bedre pc.

Check link: www.pcmech.com/byopc/index.htm
Avatar billede illads Nybegynder
09. april 2003 - 17:32 #7
hallo kig lige på klokken for mit indlæg ;)
Avatar billede hcars Novice
10. april 2003 - 09:28 #8
>>el barto
der var ingen stavefejl i mit indlæg bortset fra dem jeg gentog fra stillads. I øvrigt kunne jeg tilføje.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 09:55 #9
hcars> Ja det kan du jo sagtens sige. Vi ved alle at du staver lige så dårligt som illads. Men det er faktisk ikke noget man bør påpege, ligesom vi heller ikke påpeger at du er grim...vel?
Avatar billede ebolaz Nybegynder
10. april 2003 - 11:02 #10
Det kunne være man skulle oprette et forum, for folk der er interesserede i forskellige måder at stave på. Jeg synes personligt, det grænser til det kedelige, men er åben for folks forskelligheder.
Avatar billede illads Nybegynder
10. april 2003 - 12:50 #11
Til folk som ikke har fattet mit tidligere indlæg, så kommer der en redigeret udgave her: Jeg tror at han har bestemt sig for selv at bygge sin egen pc, det er jo også billigere, sjovere og sejere... He he.. Så når han spørger om hvordan man selv bygger en pc, hjælper du ham ikke ved at sige at han jo bare kan købe en billig pc på edbpriser. De færdig bygede har også meget ofte en, eller flere knap så gode enheder, og dem kan man jo undgå ved selv at byge pcén...Har du det bedre nu?? At du kan hænge dig i så noget, siger mere om dig end om mig...
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 00:48 #12
Jeg må lige støtte "illads", der er ingen penge at spare på at købe en færdig løsning og som sagt halter, de ofte på et eller flere punkter. Der er heller ingen point at score i databaren, for en Fona-pc
Avatar billede flemmingc Praktikant
11. april 2003 - 09:10 #13
Jeg tænkte lidt på, om det mon ville være en god ide at købe en brugt PC til en billig penge, og bruge den som udgangspunkt til opbygningen af en ny pc?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2003 - 09:49 #14
Det tror jeg ikke kan betale sig. Medmindre den kun skal bruges til kontorarbejde :)
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 11:13 #15
Det kan helt sikkert ikke betale sig, men hvis du har skærm burde du kunne blive rimeligt godt kørende for ca. 5000 kr, hvis du køber det "næstsbedste" i alle kategorier.
Eksempel:
Athlon Barton XP 2500+ 333MHz 1.445 kr.
Athlon Barton XP 3000+ 333MHz 4.649 kr.

Jeg mener ikke det er værd at give, 3 gange så meget for den hurtigste, Barton processer. Køber du den "langsomeste" af de to vil, du om ca. et år kunne købe den hurtige til samme pris og have sparet ca. 1500 kr. og så har du enda to processere
Avatar billede ebolaz Nybegynder
11. april 2003 - 13:11 #16
Har lige købt en Barton XP 2500+ hos føniks-computer på falkonér, den var faldet 4 kr. lækkert, det er altid godt med en glædelig overraskelse.