Avatar billede big_h Nybegynder
17. november 2000 - 11:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvorledes kslder man et java script fra actions

Jeg har lavet en jule kalender hvor jeg gerne ville have et window (skal være uden menubar osv) til at lukke op når jeg klikker på en låge som er defineret som en button. Men jeg kan ikke finde ud af det !!!
Vinduet som lukker op skal indeholde, indholdet fra lågen samt muligheden for at sende den tegning der er i lågen som postkort.
please help. jeg ville gerne give mange flere point end jeg har selv har point til. men det må vente.

hilsen
Big H
Avatar billede allandk Nybegynder
17. november 2000 - 11:38 #1
Du laver en almindelig knap, dobbeltklikker på den og vælger GetURL i Instance Properties-dialogboksen.

I URL-felt skriver du bare: java script:MitScript()

Der skal IKKE stå noget i Target-feltet.

ab :)
Avatar billede big_h Nybegynder
17. november 2000 - 11:41 #2
Ja ok men der sker intet. jeg har et html doc som jeg gerne vil have vist i popup vinduet der hedder 01dectest.htm. hvorledes kan jeg få den frem. du må undskylde at jeg er lidt tungnem :-))
Avatar billede allandk Nybegynder
17. november 2000 - 12:00 #3
Her kan du læse mere om samme:

1. http://www.eksperten.dk/spm/32454
2. http://www.eksperten.dk/spm/23579
3. http://www.eksperten.dk/spm/32352

Og her er andet eksempel;

Skriv følgende i din HEAD-sektion:

<script language=\"javascript\">
function MitScript(theURL,winName,features)
{win=window.open(theURL,winName,features);}
</script>

Skriv følgende i din knap:

java script:MitScript(MinUrl.htm, MitNavnPåVinduet,400,600)

ab :)