Avatar billede nnancke Nybegynder
10. april 2003 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skjul brugere og grupper i serverens adressebog.

Kan man skjule enkelte brugere og grupper i serverens adressebog, således at de ikke vises når man f.eks. vil sende en mail og kigger i adressebogen.
Avatar billede cdelicht Nybegynder
10. april 2003 - 12:18 #1
Grupper kan oprettes som f.eks. "Access Control List only", jeg ved ikke mht. brugere.
Avatar billede nnancke Nybegynder
10. april 2003 - 12:51 #2
Det er korrekt, men gruppen med "Access Control list only" vises jo stadigvæk i "opslagsvinduet", når du klikker på "Adresse...-knappen".
Avatar billede jogii Nybegynder
10. april 2003 - 14:08 #3
Umiddelbart kan det ikke lade sig gøre.
Kunne du leve med at kopiere dem over i en anden NAB og koble denne sammen med den primære ved DirectoryAssistance?
//Jörg
Avatar billede nnancke Nybegynder
10. april 2003 - 14:30 #4
Jeg vil fortrække at nøjes med en NAB, men kan det ikke lade sig gøre var din løsning en mulighed.
Avatar billede noteshotline Nybegynder
10. april 2003 - 15:14 #5
Nu afhænger det naturligvis om hvordan dit system skal virke.

Jeg vil aldrig anbefale at lave om i NAB, da det vil drille med opgraderinger og kan lægge hele Domino systemet ned hvis du fucker det op.

Jeg går ud fra at du har et system, som du kan lege med og så vil det være naturligt at tilføje readerfelter på gruppe og persondokumenter.

Husk først og fremmest at have en default gruppe, som kan se alle dokumenter lige meger hvad du ellers gør - Serveren, LocakDomainServers og en gruppe Administrators er minimum.

Du kan så tilføje en gruppe du er medlem af på de grupper og personer, som du ønsker at se og tilsvarende for alle de andre.

/Hans Holt
Avatar billede nnancke Nybegynder
10. april 2003 - 15:19 #6
Tak for hjælpen til alle.