Avatar billede ryokan Nybegynder
20. april 2003 - 03:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor finder man en 10 Mb netforbindelse?

Hey all

Hvor finder man en 10 Mb netforbindelse (gerne i begge retninger) til private og hvad koster den?

MVH:
ryokan
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. april 2003 - 03:51 #1
Du finder det selskab du vil have den hos og så ringer til dem for at høre tilbudet på deres 10mbit linie..
Avatar billede popsy Novice
20. april 2003 - 03:54 #2
Der er, så vidt jeg ved, ingen udbydere der leverer det som standard løsning til private ;-)
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
20. april 2003 - 03:58 #3
Jeg mener også at din max upload må være 512 fra danske selskaber
Avatar billede grunken Nybegynder
20. april 2003 - 04:10 #4
Det kan altså sagtens lade sig gøre :)

men vi taler jo ikke adsl mere :)

http://www.dbnet.dk
Avatar billede EIHP Juniormester
20. april 2003 - 04:27 #5
Nope.. Vi har 155 mbit herhjemme og det er ikke særlig billigt..
Avatar billede amplificator Nybegynder
20. april 2003 - 04:58 #6
155 mbit???
Hvad giver i for det pr. måned?
Avatar billede EIHP Juniormester
20. april 2003 - 05:03 #7
27000,- hos TDC...
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2003 - 09:22 #8
Du kan ikke få det som ADSL (det er vist pt. max. 2048 Kbit down og
512 Kbit up).

Du skal have en fast linie.

Den kan du købe hos de fleste tele-selskaber.

10/100/1000 Mbit er typiske LAN hastigheder.

WAN hastigheder er typisk 2/34/155/622 Mbit.

Og det koster formentlig en bondegård.
Avatar billede kenp Novice
20. april 2003 - 10:56 #9
De har kan levere det til dig :)
http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=43

10 mb symetrisk, koster en bondegård 15000 i tilslutning men kun 695 pr. måned.

http://www.fth-bredbaand.dk/default.asp?mode=viewPage&pageid=5
Avatar billede ryokan Nybegynder
30. april 2003 - 21:01 #10
dbnet leverer kun til boligforeninger og fth leverer kun i jylland er der ikke nogle på sjæland kbh?
Avatar billede ryokan Nybegynder
30. april 2003 - 21:02 #11
til private altså som ikke er i boligforening og kun er 1 hustand?
Avatar billede grunken Nybegynder
30. april 2003 - 21:18 #12
ring til tdc :)

de kan levere overalt....men det koster nók MEGET

http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_int_anden_vpn
Avatar billede popsy Novice
06. maj 2003 - 00:23 #13
Fandt du ud af det?
Avatar billede rst Nybegynder
26. maj 2003 - 13:14 #14
check evt. boligforening.jay.net ... (du kan jo bare bestille forbindelsen privat, og ikke dele den med de andre).. Det er FWA de bruger
Avatar billede ryokan Nybegynder
02. juni 2003 - 19:49 #15
Jeg må konstatere at der ikke er nogen udbydere til private, som ikke er i en boligforening, pt.
Vil dog gerne takke for de henvendelser der har været.

MVH:
ryokan
Avatar billede kenp Novice
02. juni 2003 - 19:59 #16
øhhh mine link levere til private!
Avatar billede rst Nybegynder
04. juni 2003 - 09:44 #17
Ryokan!

En 10 mbit/s internetforbindelse vil koste et sted mellem 20-30.000 pr. mdr.
Du kan sikkert godt finde billiger priser, men så vil forbindelsen også være begrænset mht. FTP, Peer2Peer - Fedt at have en 10 mbit/s webforbindelse?

Regnestykket er simpelt:
forbindelse (dsl, fiber, fwa, etc.) + trafik (International, national - det er trafikken der koster størstedelen.

Skal en internet udbyder give dig flatrate på en 10 mbit/s flatrate, skal udbyderen tage højde for at du kan belaste forbindelsen 100%. derfor vil du se de høje priser.

Et forslag -hvis du er seriøst omkring 10 mbit/S! Er at du bestiller en 10 mbit/s FWA (dsl kan MAX køre 8 mbit/s, fiber og kobber kan "du" ikke betale).
Forlang at udbyderen afregne dig pr. forbrug, dette vil utvivlsomt være meget billigere end de "normalt" flatrate listepriser du kan finde rundt omkring på nettet.
Avatar billede krismort Nybegynder
16. juni 2004 - 13:38 #18
Jeg familie på vestsjælland der har fået lagt 10mbit ind fra NVE til 10.000,- (kampangne) i oprettelse og 800,- om måneden.

Kristian