Avatar billede vladimirr Nybegynder
22. april 2003 - 21:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Unisys Aquanta HS/6

Nogen af jer der kan fortælle mig om en Unisys Aquanta HS/6 kan køre FreeBSD eller Linux?
Det eneste jeg kan finde om den er at den kan køre win2k adv server, samt NT 4.0.
Specs:
Unisys Aquanta HS/6
6 * 200 MHz
1 GB RAM
3 kanal RAID controller
2 SCSI controllere onboard
4 stk strømforsyninger, 2 powerstik
4 stk 9 GB diske
Backplane med plads til 6 eller 8 diske
Display på fronten, der bl.a. fortæller hvor varme processorne er, hvor
mange omdrejninger de 12 eller 14 blæsere køre med.

// Anders
Avatar billede r2d Nybegynder
23. april 2003 - 12:11 #1
Alle linux distrib med en (2.4x Kernel) eller over, understøtter op til 16 processorer, og det er "Pentium Pro", der sidder i din maskine, så det der er det store spørgsmål, er om der findes Linux drivere til netop dine SCSI controllere. Det burde dog være sandsynligt, da flere professionelle distributioner jo netop er lavede specielt til tunge servere ! Se her:
Her kan du downloade gratis distributioner:
http://www.linuxiso.org/
Her kan du læse om SMP
http://www.2cpu.com/FAQ/2cpusmpfaq.html
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. april 2003 - 16:57 #2
Mit spørgsmål gik sådan set ikke på HVOR jeg finder en linux eller bsd dist :)
Det har jeg skam helt styr på!
Det er nok mere noget i retning af "nogen der ved noget om hvad for en scsi controller den maskine er født med?"
Da jeg endnu ikke har bestemt mig for om det er noget jeg vil have :)
Avatar billede vladimirr Nybegynder
05. maj 2003 - 17:27 #3
Lukker igen :(
Hvis der er nogen der har et svar, så post endelig, så skal jeg nok sørge for point i et nyt spørgsmål.