Avatar billede waldeinburg Nybegynder
27. april 2003 - 02:01 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

tx errors fra netkort i Linux

Jeg har et Avaya Wireless PCMCIA (silver, tror jeg den hedder). Ofte - specielt når der er stor trafik, f.eks. ved download - får jeg følgende fejl:

NETDEV WATCHDOG: eth0: transmit timeout
eth0: tx timeout! resetting card
eth0: tx error, status 4 (FID=01E3)
tallet efter FID er ret forskelligt. Herefter følger så en hel masse "tx error, status 4 (FID=etellerandet)". Nogen gange kommer den også med en "tx error, osv." for sig selv og nogen gange er det status 1 i stedet for 4.

Jeg har lige skift fra Red Hat, hvor jeg aldrig dette problem, til Debian.

Mit netkort kører på driveren "orinoco_cs" og når jeg googler rundt finder jeg flere med samme problem, og navnet "orinoco" ser ud til at dukke op flere steder.
Der er dog aldrig tilfredsstillinde svar på de threads, jeg finder. En enkelt svarede endda, at han havde opgivet.

En af mine kammerater bruger samme netkort med Debian uden problemer.

Fejlen ser ikke umiddelbart ud til at gøre noget, men da den kommer ret tit, kan det godt være meget irriterende.

Jeg har ikke umiddelbart styr på, hvilke konfigurationsting, jeg bør tage med her, så I siger bare til.

Jeg giver 200 point til den, der kan hjælpe mig på spor af fejlen eller 100 point for et svar på, hvordan jeg kan konfigurere min Emacs og terminaler til ikke at skrive fejlen ud over det hele.
Avatar billede svindler Nybegynder
02. maj 2003 - 13:03 #1
Bruger din kammerat samme kernel og driver version? Har I prøvet at bytte kort og se om fejlmeddelelserne fulgte maskinen eller kortet?

Du kan formodentlig undgå at se beskederne, hvis du slår logning til /dev/console fra i din syslog, men så slår du al syslogning til konsollen fra. Hvis du er interesseret i det, skal du sætte en # foran alle linier i /etc/syslog.conf, hvor /dev/console er nævnt.
Avatar billede waldeinburg Nybegynder
18. maj 2003 - 20:16 #2
det virker nu, og jeg skrev en lang, fin, newbie-venlig gennemgang af, hvordan man får det til at virke, men så loggede LORTE-EKSPERTEN mig af mens jeg skrev, og det gik tabt da jeg trykkede send og fik at vide, at jeg skulle logge ind. Jeg gider ikke skrive det hele igen, men jeg vil lave et resumé:
Download den nyeste Avaya-driver fra
http://support.avaya.com/japple/css/japple?temp.groupID=142804&temp.selectedFamily=107552&temp.selectedProduct=143324&temp.selectedBucket=108025&temp.feedbackState=askForFeedback&temp.documentID=126213&PAGE=avaya.css.CSSLvl1Detail&executeTransaction=avaya.css.UsageUpdate()
eller find den på www.avaya.com->support->Software and Firmware Downloads
Hent pcmcia-cs-sourcen fra
http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp
Udpak den og udpak Avaya-tarballen oveni.
Skaf kernel-sourcen til din version (apt-get install kernel-source, hvis du bruger debian eller http://www.kernel.org).
kør
$ make config (med hjælp fra PCMCIA-HOWTO http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/doc/PCMCIA-HOWTO.html)
Standardvalgende virkede fint for mig.
$./Build
$ su
# ./Install
Avatar billede waldeinburg Nybegynder
18. maj 2003 - 20:20 #3
og hvad kan man så lære af det?
RTFM!!!
Avatar billede waldeinburg Nybegynder
18. maj 2003 - 20:38 #4
Til "svindler":
Jeg skrev i starten, at jeg gav 100 point som svar på, hvordan man fjernede fejlmeddelelsen, men jeg mente i tilfælde af, at der ikke var andet at gøre, og jeg har desuden ikke afprøvet dit svar. Du får 50, så.