Avatar billede michael.h Nybegynder
29. april 2003 - 08:58 Der er 7 kommentarer

Hjælp til installationen af exchange

Hej eksperten.
Jeg er igen med og installere exchange 2000 server, men er der noget man skal tage højde for i AD og alt det der når man installere exchange
Avatar billede iblarsen Praktikant
29. april 2003 - 09:07 #1
Ikke andet end at du skal have de rigtige rettigheder. Exchange installationen opdaterer selv AD Schema'et.
Jeg formoder det er den første Exchange installation i det domænet.
Avatar billede michael.h Nybegynder
29. april 2003 - 09:54 #2
Hvor sættes de rettigheder og hvilken skal de have
Avatar billede iblarsen Praktikant
29. april 2003 - 10:23 #3
Det er dine rettigheder i AD. For at kunne installere Exchange skal man have administrator og schema rettigheder.
Avatar billede kdn Nybegynder
29. april 2003 - 10:32 #4
Hvis du ikke har gjort det, så installer "adminpack.msi", - den ligger på W2K-CD-rom'en.
Ud i prompten og skriv "netdiag" samt "dcdiag", disse to må IKKE komme med fejlmeldinger, hvis de gør, skal disse fejl rettes inden install. af Exchange, ellers vil den ikke komme til at køre rigtigt.
Installér også den sidste servicepack (SP3).

//kdn
Avatar billede michael.h Nybegynder
29. april 2003 - 11:04 #5
kdn> er det på AD man skal kører adminpack.msi eller hva og hvad gør den
Avatar billede kdn Nybegynder
29. april 2003 - 11:15 #6
Sorry, det er ikke "adminpack.msi" du skal installere, men derimod "Support Tools"...!!!
På W2K-CD-rom'en, i mappen "SUPPORT", og kør "setup.exe".
Den gør at du kan køre de to testprogrammer "netdiag" samt "dcdiag"-

//kdn
Avatar billede erp Nybegynder
29. maj 2003 - 22:51 #7
Når du så kommer til at skulle installere exchange, skal den account du installerer med være medlem af enten Schema Admin eller Enterprice admin.... Blot for at understrege rettighederne som iblarsen omtalte tidligere..
mvh Erp.