Avatar billede tva Nybegynder
08. maj 2003 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

defekt cpu

Jeg har nu prøvet med 2 forskellige motherboard, og reset bios og alt det man skal gøre, men jeg har mistanke om at cpu er defekt, der sker det at når jeg tænder for maskinen stopper den efter 3 -4 sekunder.
Når jeg tager cpu ud kører den uden at gå i stå, der er overhovedet ingen bib lyde, det er en ny amd 1300 mhz cpu som jeg har købt, og fået motherboard nr. 2 men der sker præcis det samme.
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2003 - 20:59 #1
Det kunne godt lyde sådan, måske du kunne prøve med en anden inden du sender den ind?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 20:59 #2
Der er nogle motherboards, der måler på om der er tilsluttet en køler til CPUen, hvis dette ikke er tilfældet stopper de efter 2-3 sekunder. Kunne dette være tilfældet hos dig?
Avatar billede tva Nybegynder
08. maj 2003 - 21:02 #3
Jeg har prøvet at tilslutte med køler og der sker præcis det samme, det forrige motherboard gjorde præcis det samme, så jeg er rimelig sikker på at det må være cpuén
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 21:08 #4
Tricket er at køleren skal være tilsluttet så motherboardet kan erkende det. Grunden til jeg foreslår det, er at vi på midt arbejde lige har kæmpet med en pc hvor vi havde dømt cpu'en død, Det viste sig at være ovenstående der var problemet
Avatar billede tva Nybegynder
08. maj 2003 - 21:13 #5
jeg har lige afprøvet denne mulighed, der sker stadig det samme, jeg har selvfølgelig kørt reset på bios inden jeg afprøvede dit forslag, det er da mystisk, for på det forrige motherboard var køleren monteret, og med samme resultat.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 21:14 #6
Det er nok CPU'en
Avatar billede tva Nybegynder
08. maj 2003 - 21:18 #7
Ja det må det næsten være, jeg lukker spørgsmålet og du får point som tak for dine muligheder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 21:32 #8
Takker for det, jeg prøver lige at spørge på arbejde i morgen, præcist hvad vi gjorde med det motherboard og køleren