Avatar billede the_i Nybegynder
09. maj 2003 - 19:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af porte i 3com-router

Jeg har lige købt en 3Com officeconnect Cable/DSL-gateway. Jeg vidste inden da at jeg ville få brug for at åbne nogle porte for at serve spillet neverwinternights, hvilket jeg sikrede mig at jeg kunne hos forhandleren før jeg købte den. Nu er spørgsmålet bare hvordan precis? Jeg må hellere beskrive min opsætning nærmere:
Jeg bruger tdc-internet med fast ip, jeg har i første omgang ladet computerne bag routeren køre med dynamisk ip, andet ville ikke virke. De porte jeg skal have åbnet (neverwinternights bruger UDP-protokollen har jeg fået at vide) er:
Portene 5120 til 5300
Port 6500
Port 27900
Port 28900
Der var også nogle der nævnte noget med NAT-opsætning, hvordan kommer man ind i det?
Jeg har i den browserbaserede opsætning mulighed for at lave en 'virtuel server', en dnz og en åbne for 'special aplications'. Så vidt jeg kan se kan jeg ikke bruge 'virtuel server' eller dnz da det kræver en ip på servermaskinen, så skal jeg med andre ord have fast ip til at virke. Special aplications spørger efter en 'trigger port', har i en idé hvilken denne skal være?
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2003 - 19:14 #1
jo du kan godt bruge viruel server, du skal bare angive den IP som den skal pege hen på af dine lokale maskiner! (du kan se deres IP inden i routeren)
Avatar billede the_i Nybegynder
09. maj 2003 - 19:19 #2
Problemet er at computeren jo har en ny ip hver gang den starter...
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2003 - 19:20 #3
har den det! det har de ikke de steder hvor jeg har sat sådan en router op!

Du kan også give dem fast IP, routeren er da lige glad!!!
Avatar billede the_i Nybegynder
09. maj 2003 - 19:33 #4
Ok, nu lykkedes det mig at få computeren til at køre fast ip på mit LAN, nu kan jeg også se serveren, der er dog stadig et eller andet problem.
Avatar billede the_i Nybegynder
09. maj 2003 - 19:46 #5
Ok, det virker somom alting virker nu. Undskyld ulejligheden og tak for hjælpen, jeg ville give dig nogle point hvis du havde lavet et svar kenp...
Avatar billede kenp Novice
09. maj 2003 - 21:07 #6
jamen det gør jeg så :) hvis du får flere problemer med den router så smid et spørgsmål, så skal jeg være der ;)
Avatar billede the_i Nybegynder
09. maj 2003 - 23:24 #7
Jeg mente bare at du ikke havde lavet et 'svar så jeg kunne give dig points, her kommer de...