Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 09:55 Der er 75 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få mus & tastatur til at virke

jeg har ryddet lidt op i min pc og pludselig virkede mus & tastatur ikke. Jeg kan ingenting med maskinen,hvad pokker gør jeg
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 09:57 #1
Ryddet op..?
Hvad har du lavet, og hvilket OS, og PC har du.
Check lige stikkene, og hvis trådløs, batterier.
Avatar billede ldrada Nybegynder
14. maj 2003 - 09:58 #2
Har du sørget for at koble dem til de rigtige porte?
du har ryddet op i din pc i hvilken forstand? software eller hardware?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 09:59 #3
ja du kunne ha´ byttet rundt på dem:?  :O)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:00 #4
Styresystem?
Har du slettet filer?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:03 #5
min pc er en pentium III, OS ved jeg ikke hvad betyder. Det er software jeg har ryddet op i, da vi havde meget unødvendigt liggende. Stikkene er tjekket og jeg har næsten lige skiftet batterier. Så jeg sidder lige nu ved min datter´s
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:04 #6
jeg har ikke så meget forstand på det, så der kan jo godt være røget noget
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:08 #7
OS = operativ system. Styrer system. feks windows 98 se, el xp.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:12 #8
jeg kører windows 2000
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:18 #9
Kan du komme ind i din BIOS?
Dette gøres typisk ved at trykke på <Del> når PCén tæller Ram op på opstartsskærmen.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:19 #10
jeg prøver lige
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:20 #11
Kan man starte op i fejlsikrettilstand i 2000 ??
Og hvis(hold "ctrl" under opstart, så prøv det.)
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:21 #12
nej, den reagere ikke
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:21 #13
hvad skal han så i bios..?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:22 #14
Jamen hverken tastatur eller mus virker
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:23 #15
Hvis du har opgraderet fra 98, så starter pcéren, med en "bootmenu",start op på win 98, og lav en simpel scanddisk.
Men det lyder som om den er helt død.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:24 #16
Kan du ikke prøve med din datters tastatur.?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:24 #17
El. omvendt :O)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:35 #18
bartfreak>>Hvis han kunne komme i BIOS, ville vi få konstateret at det er et Win2K problem, og samtidig kunne køre en Repair.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:42 #19
er ikke lige win 2000 freak, men mener du ikke  "i dos " så.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:45 #20
Nej, sætte CDR som First Boot Device og køre en Repair fra CDRom.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 10:47 #21
okay, smart el. hvad ?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 10:49 #22
Ja, det har hjulpet mange.
Det er også en god idé, når W2K begynder at være længe om at starte eller lukke ned.*S*
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 10:56 #23
jeg vender lige tilbage, da jeg er ved at lave scandisk i win 98
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 11:05 #24
Dyret kører ?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:16 #25
Det tager lang tid at lave scandisk, men er der andet jeg kan gøre
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 11:19 #26
Scandisk i win98, hvordan hænger det sammen med Win2K?
Har du prøvet at bytte rundt på mus og tastaturer?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 11:20 #27
du kan når den starter op, vælge en "god opstart" på win 2000, kan ikke lige huske tasten,f3, men det står forneden.
Og hvis du laver en "fuldstændig" scanddisk, ja så tager det lang tid.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:24 #28
scandisk fandt ingen fejl
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 11:30 #29
Hvilken PC kørte du scandisk på?
Hvis det var den hvor tastaturet ikke virker, hvordan gjorde du så?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:31 #30
tasten er f8, men du siger "god opstart" det er der ikke noget der hedder
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 11:31 #31
nordania>>Gider du svare på mine spørgsmål?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:32 #32
jeg har delt harddisken op i win 98 og win 2000, og det virker i win 98
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:34 #33
du kan tro jeg gider, jeg er meget glad for at nogen vil prøve at hjælpe
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 11:34 #34
OK, så kan du også komme i BIOS og køre en Repair.
Når du genstarter maskinen, så står det på skærmen hvilken tast du skal trykke på.
Du kan evt. trykke på <Pause> når den tæller Ram op, så har du tid til at læse det.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:36 #35
du bliver nødt til at forklare det lidt bedre, da jeg ikke er så kendt med det
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 11:39 #36
Luk maskinen helt ned og sluk for den.
Vent 30 sek. og tænd den igen.
Når opstartsbilledet kommer frem, vil der på et tidspunkt stå xxx.xxx MB Ram
Det er der du skal trykke på knappen <Pause>, så kan du læse dig frem til hvilken tast du skal trykke på for at komme ind i din BIOS.
Det plejer at være <Del>, men det kan også være <F2>, eller en anden.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:40 #37
okay jeg prøver
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 11:45 #38
okay det er et godt råd MEN.
Før du starter, så når man genstarter...
Så står der forneden..
"Too troubleshoot press F8"
Når du har gjort det, kan man vælge en masse ting, men prøv ..
"Last know good configuration"
Det har hjulpet mig.. :O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 11:50 #39
Fandt lige dette..Opstarts muligheder i Windows 2000
http://www.svein.dk/Windows2000/Opstart/SafeMode_opstart.asp
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 11:56 #40
fromsej : jeg har gjort hvad du sagde, ved ikke om det er rigtig men fandt noget der sagde 6vx7-4x  f4
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:01 #41
Nej, det er ikke det.
Har du win98 og 2K på 2 partitioner?
Ellers så prøv den knaldhårde metode, sluk igen, tænd og hold så mange taster nede som muligt under opstart, så kan det være du kommer i BIOS.
Endelig er der muligheden for at slette Win2K og geninstallere, eller også skal du hente Win2K bootdisketter.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:06 #42
jeg prøver lige den knaldhårde
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:08 #43
På din Win2K CD er der en mappe der hedder Bootdisk, der skal du klikke på makebt32, og have 4 disketter parat.
Så skal du boote din PC fra den der hedder 1, og så skulle du gerne få en menu, hvor du kan vælge Nyinstallation eller Repair.
Hvis du får det skal du vælge Nyinstallation, så vil du nemlig få en mulighed mere for Repair, og det er den du skal bruge.
Hvis det lykkes, så har jeg en komplet vejledning som jeg ligger ind til dig.*S*
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:12 #44
jamen kan jeg ikke først ligge win2000 cd ind når jeg er kommet ind i win2000 ??
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:14 #45
Nej, fra bootdisketterne skulle du gerne få mulighed for at installere Win2K, når du ikke kan komme i BIOS, må vi prøve den vej.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 12:19 #46
det lyder lidt besværligt, alt det bare fordi tastaturet ikke virker. Fik du prøvet med et andet tastatur ?
Men hvis vi snakker ny instalation..?
Virkede det ikke i win 98.?man kan jo altid starte op i 98, og formatere drevet win 2000 ligger på.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:21 #47
Ja, hvis de ligger på her sit drev, hvis vi får Repair til at lykkes er en formatering ikke nødvendig.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:21 #48
jeg kan jo ikke klikke på noget, andet end i opstartsfasen
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:25 #49
inden jeg spurgte til råds her, havde jeg skiftet mit eget trådløse ud med almindelig tastatur & mus, men det virkede ikke på noget af det
Avatar billede bartfreak Nybegynder
14. maj 2003 - 12:25 #50
Har du prøvet ...F8...tricket.. ???
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:28 #51
ja men det virker ikke. Men jeg forstår ikke at tastaturet virker i opstarten, men ikke når jeg kommer ind i selve win 2000
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:33 #52
Det er fordi du har fået slettet en eller flere driverfiler, det kan afhjælpes med en Repair eller en geninstallation.
Prøv i Win98 at sætte din Win2K CD i, hvis den ikke starter selv, så start den.
Den menu der fremkommer der finder jeg lige frem imens.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:49 #53
Er du gået kold?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:52 #54
nej, jeg har sat win2000 cd i, og er ved menu nu
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 12:56 #55
Er du gået kold?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 12:57 #56
OK, det er lidt noget skidt, jeg er ikke sikker på uden at du mister hvad du har i din Win2K installation.
1. Ligger Win98 og Win2K på hver sin partition?
2. Er der noget du ikke vil miste?
3. Har du overvejet at bruge bootdisketterne i stedet for?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:02 #57
1. jeg ved ikke hvad partition betyder
2. der er mange ting jeg nødig vil miste
3. hvis det er bedst at bruge bootdisketterne gør vi det, men der er mange udtryk jeg ikke forstår, så hvis du vil guide mig igennem.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:04 #58
1. partition betyder logisk drev.
Din Harddisk kan være delt i flere drev med navnene C: D: osv.
Det har du nok ikke, så.
2.OK
3. Selvfølgelig vil jeg guide dig, du har jo den store fordel at du kan installere på den ene PC, mens du er på nettet med den anden, det gør det meget nemmere.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:05 #59
min harddisk er delt i c: & D:
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:08 #60
okay, hvad gør jeg
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:10 #61
OK, så har du forhåbentlig Win98 på C: , og Win2K på D:
Det gør det en hel del nemmere.
Har du lavet Bootdisketterne?
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:16 #62
jeg er på win98 og har win2000 cd sat i, har fundet mappen bootdisk.skal jeg overføre makebt32 til diskette
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:17 #63
du skal dobbeltklikke på den, og have 4 disketter klar.
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:20 #64
jeg kan ikke åbne den
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:21 #65
Så prøv Makeboot.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:24 #66
Har du ICQ?
Mit nummer er:
Avatar billede nordania Praktikant
14. maj 2003 - 13:41 #67
Så nu har jeg 4 disketter
Avatar billede fromsej Praktikant
14. maj 2003 - 13:43 #68
Sluk maskinen, sæt diskette 1 i, tænd maskinen.
Skift disketter når den beder dig om det indtil du kommer til en menu, så tager vi det derfra.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 19:37 #69
Opgaven blev løst over ICQ.
Fremgangsmåden var at få Repairfunktionen til at køre optimalt, hvilket ville have taget exstremt lang tid hvis det skulle have være foregået her på Eksperten, bl.a. derfor valgte vi at gøre det over ICQ.
Jeg ved godt at det nærmer sig en overtrædelse af reglerne, men jeg er da villig til at lægge loggen herind, hvis nogen måtte ønske det.
Kort beskrevet:
1.Boot fra disketterne
2.Bruge Repairvejledningen, der kan findes herinde i ca. en million eksemplarer.
3.Fjerne det ekstra styresystem, som vi kom til at installere (Jeg ved det, men ikke engang jeg er fejlfri *G* )
4.Køre Repair en gang til på den Rigtige Win2K
5.Rette Boot.ini til, så den kun giver mulighed for de 2 styresystemer der er på maskinen.
6.Sukke dybt og inderligt over at det lykkedes.
I behøver ikke at anmelde mig for at få point her, når jeg har fået dem anmelder jeg selv spørgsmålet, så ser vi hvad co-admins siger til fremgangsmåden.
Avatar billede fcs Novice
15. maj 2003 - 21:31 #70
FOr en god ordens skyld, vil jeg bede jer om at poste loggen herinde - bare så vi undgår at der er nogen der føler sig snydt ;-) Derudover er det ok med mig, da der tydeligvis er tale om at der er ydet reel hjælp.

Med venlig hilsen

FCS/Coadmin
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 21:49 #71
Part One:
------------------------------
Wednesday, May 14, 2003 :
------------------------------

fromsej (01:45 PM) :
Nordania?

mulle!!;) (01:45 PM) :
Hej, nu har jeg de 4 disketter

fromsej (01:47 PM) :
Hej, det her er meget nemmere.
Det undrer mig bare at du ikke kan komme ind i din BIOS?
Men prøv at boote på diskette 1 og følg vejledningen indtil der kommer en installationsmenu, så starter vi derfra.

mulle!!;) (01:49 PM) :
hvad er boote ?

fromsej (01:50 PM) :
Sluk den PC med fejlen, sæt diskette 1 i og tænd igen.

mulle!!;) (01:50 PM) :
okay

mulle!!;) (01:51 PM) :
skal jeg starte op igen i win2000

fromsej (01:52 PM) :
Den skulle gerne starte op fra dit diskettedrev, hvis den ikke gør det SKAL vi ind i din BIOS og ændre boot rækkefølge.

mulle!!;) (01:53 PM) :
okay jeg prøver

mulle!!;) (01:56 PM) :
den startede op, og kører nu installationsprogrammet

fromsej (01:56 PM) :
Godt.
Så er vi på banen.
Når den spørger om noget må du ikke svare før du har skrevet det her!

mulle!!;) (01:57 PM) :
den har spurgt efter diskette 2

fromsej (01:57 PM) :
I med disk 2 så

mulle!!;) (01:57 PM) :
okay

fromsej (01:57 PM) :
Sålænge du bare skal sætte disketter i er det fint nok

mulle!!;) (01:58 PM) :
kan jeg sætte diskette 3 i

fromsej (01:58 PM) :
Ja

mulle!!;) (02:05 PM) :
den spørger nu om jeg vil installere, reparere eller afbryde

fromsej (02:06 PM) :
Installere.
Og det er MEGET vigtigt at du vælger samme mappe som Win2K allerede ligger i.

mulle!!;) (02:10 PM) :
jeg mener vi fik det lagt på D:
vi havde win98 først og fik senere lagt win2000 ind, så mon ikke det er D:

fromsej (02:11 PM) :
Det vil jeg tro, har du valgt installation?
Det er ikke farligt endnu.*S*

mulle!!;) (02:11 PM) :
jeg har valgt installation

fromsej (02:12 PM) :
OK, har du valgt Drev ?
Altså D:

mulle!!;) (02:15 PM) :
ja, og nu spørger den
1. benyt NTFS-filsystem
2. benyt FAT-filsystem
3. konverter partitionen til NTFS
4. efterlad det aktuelle filsystem intakt (ingen ændringer )

fromsej (02:15 PM) :

mulle!!;) (02:15 PM) :
okay

fromsej (02:21 PM) :
Hvordan går det?

mulle!!;) (02:21 PM) :
den skriver nu Non-system disk or disk error

fromsej (02:23 PM) :
Skulle du genstarte da?
Så tag disketten ud af drevet.

mulle!!;) (02:24 PM) :
det sagde den ikke, men jeg prøver at tage disketten ud

mulle!!;) (02:25 PM) :
nu starter den op i win2000

fromsej (02:26 PM) :
Hmm, der er nok ikke andet at gøre end at lade den køre.
Jeg regner ikke med du mister nogle vigtige filer, men der bliver nok lidt mere geninstallation så.

mulle!!;) (02:27 PM) :
hvad skal jeg gøre når den er startet op

fromsej (02:27 PM) :
Lade den køre, og lade den installere, der er ingen vej tilbage nu.

fromsej (02:28 PM) :
Det der kan gå galt er at du mister dine genveje og at nogle programmer måske skal geninstalleres, men fortvivl ikke endnu.

fromsej (02:32 PM) :
Hvordan går det?

mulle!!;) (02:35 PM) :
den er igang med at installere

fromsej (02:35 PM) :
Godt, så krydser vi fingre.*S*

mulle!!;) (02:36 PM) :
yes

mulle!!;) (02:41 PM) :
nu genstarter den. hvad så ?

fromsej (02:42 PM) :
Det er iorden, lad den starte op og se hvad der sker.

mulle!!;) (02:47 PM) :
den er startet op og er jo tom, men når jeg går ind i denne computer ligger tingene der. Men hvad gør jeg nu

fromsej (02:48 PM) :
Kører du i Win2K nu, med tastatur og mus?
Hvad er det helt præcist du mangler?

mulle!!;) (02:50 PM) :
det virker ja.
mine programmer kan jeg vel bare genoprette, men hvad med indstillinger til netværk

fromsej (02:51 PM) :
Det skal du nok også hen og lave igen.
det er jeg ikke så stiv i, men jeg har en på ICQ der kan hjælpe dig, hvis jeg må give ham dit nummer.
Det er også en fra Eksperten.

mulle!!;) (02:52 PM) :
Vi kører netværk via trådløs router, men den virker da herinde hos min datter

fromsej (02:53 PM) :
OK, men den virker ikke fra den anden PC?

mulle!!;) (02:53 PM) :
nej

fromsej (02:54 PM) :
Skal jeg spørge om han vil hjælpe dig, det er ham der plejer at få mit til at virke når jeg har "pillet"

mulle!!;) (02:54 PM) :
det må du meget gerne

fromsej (02:54 PM) :
OK to minutter.*S*

fromsej (02:58 PM) :
Ken kommer og hjælper dig om lidt.

fromsej (03:01 PM) :
Ken skriver til dig, du skal logge ham ind.
ICQ 25919598

mulle!!;) (03:05 PM) :
så er det gjort

fromsej (03:05 PM) :
OK

fromsej (03:07 PM) :
Ken er lige gået ned og spise, men han vender tilbage.

mulle!!;) (03:08 PM) :
okey jeg venter bare på ham så

fromsej (03:09 PM) :
*S*
Han ved "alt" om netværk, så du er i gode hænder der.

fromsej (03:11 PM) :
Nu er Ken klar.

fromsej (04:06 PM) :
Hvordan gik det?

mulle!!;) (04:13 PM) :
ikke så godt, jeg skal ha´ ordnet alt omkring netværk. Men jeg tænkte på om ikke jeg kan kopiere de drivers til tastatur og mus fra det nye win2000, og på en eller anden måde få det lagt ind i det gamle

fromsej (04:14 PM) :
Det tror jeg ikke er en god idé.
Det vil sige at du har 2 Win2K installationer nu?
Så der ligger en på C: og en på D:?

fromsej (04:15 PM) :
Så må du jo også have 3 valgmuligheder i opstarten.

mulle!!;) (04:16 PM) :
når jeg starter maskinen op har jeg 2 win2000 og 1 win98

fromsej (04:17 PM) :
OK, du har en mappe på C: der hedder Winnt, og en på D: der hedder Winnt.
Så kan det være du kan kopiere de manglende drivere fra den nye over i den gamle.

mulle!!;) (04:17 PM) :
hvordan gør jeg det

fromsej (04:21 PM) :
Fra den mappe på D:\ der hedder Winnt\System32\drivers kopierer du filen i8042prt.sys og filen kbdclass.sys over i den tilsvarende mappe på C:\
Det er tastaturdriverne hos mig.

fromsej (04:22 PM) :
Den fil du skal kopiere til musen er mouclass.sys
Det er da forsøget værd.

mulle!!;) (04:23 PM) :
det vil jeg lige gå ind og prøve, du hører fra mig

fromsej (04:23 PM) :
OK.*S*

mulle!!;) (04:50 PM) :
nej, disse filer er både på c: og d:
hvad pokker kan det så være jeg har slettet....

fromsej (04:52 PM) :
Det ved jeg simpelthen ikke.
Den bedste løsning, og mest besværlige er at slette den win2K der ikke virker, men så virker dit netværk ikke.

mulle!!;) (04:55 PM) :
kan man ikke opdatere den oprindelige win2000, så de manglene filer kommer igen

fromsej (04:57 PM) :
Jo, med en Repair, men det kiksede jo sidste gang, så det ved jeg ikke om du har mod på igen.
Så smider jeg vejledningen til dig, den skal du følge slavisk og være sikker på at det er den rigtige windows du reparerer.

mulle!!;) (04:57 PM) :
okay jeg vil gerne prøve

fromsej (04:58 PM) :
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare at den beholder alle dine indstillinger og dit skrivebord intakt men nu er du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

mulle!!;) (05:00 PM) :
hvad var det nu det var
1. boote
2. bios ( og hvor ligger det )

fromsej (05:01 PM) :
Boote er sådan set bare at starte maskinen op, hvorfor man kalder det det, tjaee det lyder vel smartere.
Jeg ville frygtelig gerne at du fik ændret din BIOS til at starte fra CDRom, så skal vi ikke prøve igen derfra.

mulle!!;) (05:03 PM) :
må jeg skrive til dig senere, da jeg skal med min søn til fodboldkamp ??

fromsej (05:03 PM) :
OK, ellers er jeg her nok igen imorgen efter 16.00

mulle!!;) (05:03 PM) :
okay, og tak

fromsej (05:03 PM) :
*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 21:51 #72
Part Two:
------------------------------
Thursday, May 15, 2003 :
------------------------------

*miiiiiiiiiiv* (06:21 PM) :
Hej fromsej : jeg fik løst mit problem i aftes kl 23.30, så jeg vil sige dig tusind tak for hjælpen. Jeg vil lige spørge om jeg kan afinstallere det win2000 jeg fik ekstra igår. mvh Nordania

fromsej (06:22 PM) :
Det kan du godt, men så skal du lige ind på dit C:\ drev bagefter og redigere i filen Boot.ini for at fjerne den "nye" windows.
Det kan jeg sagtens hjælpe dig med.*S*

*miiiiiiiiiiv* (06:25 PM) :
vil du prøve at forklare hvordan jeg gør ?

fromsej (06:26 PM) :
Du skal åbne dit C drev, og finde filen Boot.ini, det er en skjult fil, så du skal slå vis alle filer til først.

*miiiiiiiiiiv* (06:32 PM) :
hvordan slår jeg vis alle filer til

fromsej (06:35 PM) :
Du åbner en mappe, der klikker du på funktioner i den øverste bjælke.
Derefter på  Mappeindstillinger, Vis
Så fjerner du flueben i Skjul beskyttede..... og i Skjul filtypenavne.......
Så markerer du Vis skjulte filer og mapper, så skulle den være der.

*miiiiiiiiiiv* (06:38 PM) :
okay så er det gjort

fromsej (06:39 PM) :
Godt, så find Boot.ini og dobbeltklik på den, så skulle den gerne åbne i Notesblok.
Marker alt og kopier det herind, så retter jeg den lige for dig.*S*

*miiiiiiiiiiv* (06:47 PM) :
hvilken mappe ligger den fil i

fromsej (06:52 PM) :
C:\

*miiiiiiiiiiv* (06:53 PM) :
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"

fromsej (06:53 PM) :
OK, jeg fixer den lige, men jeg skal lige spise først.*S*

*miiiiiiiiiiv* (06:54 PM) :
okay

fromsej (07:03 PM) :
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
C:\="Microsoft Windows 98"
Lav en kopi af den oprindelige Boot.ini, kald den Bot.ini, så er den til at finde.
Derefter retter du den anden til, og prøver at genstarte.
Hvis det går i ged, hvad det ikke burde, så kan du altid kopiere den gamle over igen*S*
Jeg vender tilbage senere.

*miiiiiiiiiiv* (07:25 PM) :
Det virkede, mange tak for din hjælp. Husk lige at gå ind på eksperten og gør så jeg kan give dig dine velfortjente point.

fromsej (07:26 PM) :
OK, men det kræver nok en længere udredning, da du ikke må give mig points for en løsning udenom eksperten.
Den skal jeg nok skrive.*S*

*miiiiiiiiiiv* (07:27 PM) :
OK

fromsej (07:36 PM) :
Så har jeg svaret.*S*

*miiiiiiiiiiv* (07:40 PM) :
Så, nu har du fået dine meget fortjente point, du burde ha´ mange flere

fromsej (07:40 PM) :
Tak, nej det er fint med mig.
det vigtige er at få tingene til at lykkes.

*miiiiiiiiiiv* (07:41 PM) :
ja, det er rigtig

fromsej (07:41 PM) :
Du vender bare tilbage hvis du render ind i andre problemer.*S*

*miiiiiiiiiiv* (07:42 PM) :
Ja tak, det ku´ jo være, men jeg har lært at passe på filerne

fromsej (07:42 PM) :
Godt, så kommer du nok ikke i den situation igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 21:52 #73
God fornøjelse med læsningen, hvis der er nogen der orker det.*GH*
Avatar billede fcs Novice
15. maj 2003 - 21:54 #74
Smukt - så er der da ingen der kan brokke sig over dette ;-)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 21:56 #75
Nej, og hvis de gør bliver de hørt i om de har læst det.
Alene den trussel burde afholde de fleste. ;o)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
23. maj 2003 - 00:27 #76
ja jesus...sikke en´