Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 16:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Upload af PHP/mySQL

Jeg er i gang med at lave en database, og et php-script der hiver dataene ud af det. Når det engang er færdigt skal det uploades til min konto på wiktor.dk , hvordan gør jeg det?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 16:01 #1
hehe med et FTP-program
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 16:05 #2
Hehe
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 16:06 #3
Nej hvordan får jeg det til at virke på Wiktor.dk

P.S cyberesben << Har/Skal du have din egen server?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 16:09 #4
jeg har et domæne hvis det er det du mener, amokk.dk og ja, jeg har apache installeret på min computer så det er også en slags server :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 16:15 #5
Ja.
Er du så fast opkoblet til internet?
Avatar billede morten Nybegynder
23. august 1999 - 16:39 #6
Se http://www.bard.net/msql.html - hvis det er med msql - og da msql er mini-SQL så skulle det vel også virke med MySql. (ikke testet).

Jeg var helt nybegynder da jeg begyndte for en uge siden, og nu laver jeg masser af msql og php sammen.

Det er en skide god side.

Morten
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 16:42 #7
Adressen virker ikke ved mig
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. august 1999 - 17:15 #8
nej, jeg har ISDN....
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 18:02 #9
øøøh du skal jo have visse rettigheder for at din DB kommer til at virke. eller lave det "on the fly". Hør om udbyderen tillader at du bruger DB, det kommer jo meget an på hvilket Webhotel du har købt.

Hov jeg har lige været inde på wiktor.dk, de viser jo hvordan!

http://www.wiktor.dk/faq/php3.phtml/#database
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 18:04 #10
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 18:52 #11
stoffer << Kan man bare uploade database filen via ftp? Hvad er ftp adressen?
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 18:59 #12
cyberesben << er det så ikke dyrt at have en webserver kørende?
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 19:05 #13
altså, nu har jeg jo aldrig oprettet en konto hos dem. MEN, ud fra deres registrering vil jeg da gætte på på at.

Host Name =  www.wiktor.dk
ID = Det username som du oprettede da du tilmeldte dig!
Password = Det password som du oprettede da du tilmeldte dig!

du har vel gemt det, da du udfyldte tingene på denne side: http://www.wiktor.dk/signup/index.phtml

og bare download et ftp program som CuteFTP hos www.download.com

så er du kørende
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 19:11 #14
tak
Jeg bruger ws_ftp , af den eneste grund at det oprindeligt hed warez_ftp
hehe
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 19:11 #15
http://www.wiktor.dk/system.phtml

"SQL is not by default enabled on our sites!"

tjek det lige ud, om du overhovedet har tilladelse til at benytte SQL
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 19:13 #16
Jeg har sendt en e-mail og spurgt om jeg kunne få SQL adgang. Jeg har endu ikke fået svar
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 19:15 #17
ok, er det helt gratis? også med DB

håber det lykkes for dig!

sez
Avatar billede Slettet bruger
23. august 1999 - 19:17 #18
Ja det er gratis
Tak!
Jeg har i det mindste fattet PHP/MySQL lidt mere, så jeg skal nok få det til at køre engang.
Ses
Avatar billede techek Praktikant
10. september 1999 - 14:12 #19
Jeg er selv ved at lære om PHP/MySQL. Jeg vil mene at MySQL kan tilgåes via dets DB-engine, altså et slags interface. Og dette interface skal indstalleres som et program på whatever server du ønsker skal lagre din DB. Desuden er det jo altså også nødvendigt at PHP er sat op i til at arbejde med din webserver. Hvorvidt du "blot" kan uploade din DB til MySQL's data-directory og får det til at køre ved jeg ikke, men jeg vil tro at du også skal uploade tables, indekser m.m. Som skrevet eksperimenterer jeg endnu kun med Apache - PHP - MySQL på WinNT-platform og engang i fremtiden når jeg bliver noget bedre, skal jeg ha' emigreret DB'en og PHP-scripts til en Linux-baseret produktions-server. Det skal nok blive "sjovt" ...