Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:02 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

BIOS problemer tror jeg nok

Jeg ville høre om nogen af jer nogensinde har oplevet at en pc med Windows XP har problemer med at starte op efter at den har været slukket i 2-3 timer.

Den fryser simppelthen fast efter et stykke tid.

Hvis man så genstarter den virker den fint.

Hvad kan problemet skyldes?

Jeg håber at høre fra nogen som har haft lignende problemer.

Jeg har en teori om at det er batteriet på bundkortet den er galt med, vil dog gerne lige have udtømt alle andre muligheder først, det kan jo sagtens være at det skyldes noget helt andet jeg bare ikke har været opmærksom på.

Åh ja, jeg ønsker ikke svar a´la:
Lav en repair
eller sfc /scannow
eller geninstaller Windows
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:05 #1
Tilføjelse:
Den fryser simppelthen fast efter et stykke tid under opstart.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:07 #2
Vildt gæt:
Kan det være fordi en af blæserne er længe om at komme i omdrejninger, evt. på grund af støv og skidt, så når du genstarter er det værste "blæst" væk?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:08 #3
Næh, den er pæn, ren og snurrer derudaf. :)
Avatar billede black-bear Nybegynder
15. maj 2003 - 20:08 #4
er det kun efter de der 2-3 timer???
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:09 #5
Ja, hvis den har været slukket i ca. en time er der ingen problemer med at starte op, men tændes den først f.eks. næste dag igen, fryser den under opstart.
Avatar billede black-bear Nybegynder
15. maj 2003 - 20:10 #6
well jeg skulle lige have været lidt hurtigere ellers ville jeg også have sagt det med blæserene
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:13 #7
Gæt nr. 2
Et eller andet der ikke sidder helt nede i sokkelen, således at når det bliver varmet op kommer på plads.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:15 #8
Tjo, men hvad skulle det snart være?
Grafikkort har været skiftet
Ram skiftet
Lydkort er onboard
Ellers sidder der ikke nogen kort i.
CPU'en sidder som den skal.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:17 #9
En dårlig lodning på bundkortet, igen når den bliver varm får den ordentlig forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:19 #10
Tjo, men den når vel ikke at blive særlig varm inden jeg genstarter første gang, hvorefter den starter op uden problemer.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:22 #11
Jeg ville gerne, men jeg har ikke flere idéer.
Har du mulighed for at teste med en anden HD, med et andet styresystem på?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:24 #12
Ok, men i mener ikke det kan være batteriet?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:25 #13
Det er muligt, har du lagt mærke til om uret går for langsomt både i XP og i BIOS?
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:25 #14
næh, det tjekker jeg lige.
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:33 #15
Det passer på en prik. Og denne gang startede computeren op uden problemer selv om det er længe siden den sidst har været tændt.

Grrrr. jeg hader periodiske fejl!
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:39 #16
Den bliver møj svær at finde. :o(
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2003 - 20:45 #17
Ja og jeg gider næsten ikke til at måle hver eneste komponent igennem på bundkortet.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 20:48 #18
Nej puha, det virker håbløst på forhånd.*S*
Avatar billede Hans Frederik Novice
16. maj 2003 - 12:33 #19
hvorfor prøver du ik bare med et andet batteri?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2003 - 07:59 #20
Defekt bundkort desværre.